Det er en 150 tfsi s-tro i daytona sånn som din. Standard felgene som følger med til s-line sportspakken.

Utvendig s-line, LED lys, stoff/skinn s-line setene, magnetic ride, parkeringssystem foran og bak, assistentsystempakke, virtuel cocpit

2

Bare å glede seg, hatt den et par uker nå i sedan.

Utrolig deilig med virtual cocpit, samt at den ser mye tøffere i fronten med de nye LED lysene. Bak synes jeg nesten den ser ut som en S3 med utvendig s-line.

Har også magnetic ride som fungerer overraskende bra.

Adaptiv cruise fungerer opp til 200km/t, samt at den har kø kjørings assist som fungerer utrolig bra.

1
Ribba [sitat…] 84 kvadratmeter har jo blitt nokså stor i dag for en 3-roms, men det får uansett meg til å tenke på noe som ble sagt da jeg gikk på barneskolen. Det var jo siste halvdel a...

84 kvadratmeter har jo blitt nokså stor i dag for en 3-roms, men det får uansett meg til å tenke på noe som ble sagt da jeg gikk på barneskolen.

Strengt tatt er den prosjektert som 4-roms da den ble bygget i 2008, slik at det er en relativt sjeldenhet for nye leiligheter. Men det mangler en vegg, og skulle man satt opp den, så er det stua som da reduseres. Både i størrelse og mengde lys ;)

1
VGstig [sitat…] Den første bilen på parkeringsplassen i dagtidlig var en rød CX-3, og den har allerede vakt mye oppmerksomhet. Jeg syns Mazda treffer bra med designet for tiden, men mangl...

Jeg syns Mazda treffer bra med designet for tiden, men mangler det store utvalget av motorer. E

Ja, Mazda har truffet utrolig bra når det kommer til formspråket de har i dag. De har også truffet bra med tanke på at de lager gjennomført gode biler.

Men, som du sier, motorvalget kunne vært bedre. De har jo et større utvalg, men i Norge, så er Mazda nokså konservativ. Dessverre. Eventuelt bra. For hadde Mazda tilbudt den sterkere 2-literen i 3'ern, så er det ikke sikkert jeg hadde vært Ford-eier nå.

1
Someone [sitat…] Vi er 3 personer på en relativt stor 3-roms (84m2), og noe av det aller beste med leilighten er at det er en stor stue. Sånn ca halve leiligheten når man tar med kjøkkenet...

Vi er 3 personer på en relativt stor 3-roms (84m2),

84 kvadratmeter har jo blitt nokså stor i dag for en 3-roms, men det får uansett meg til å tenke på noe som ble sagt da jeg gikk på barneskolen.

Det var jo siste halvdel av 80-tallet, og skolen hadde jo en omvisning i byen. Den kalde krigen var jo fortsatt gående, og en av de tingene da som ble nevnt, det var at russerne trudde byer som hovedsakelig besto av eneboliger, det var vestlige propaganda. Tross alt, det var jo unaturlig at en liten familie på 3-4 stykker skulle ha en svær enebolig helt for seg selv.

Om det var en reell påstand fra russerne, det vet jeg jo ikke, for det kunne jo være norsk propaganda for å indoktrinere norske skolebarn at russerne hadde det helt forferdelig på sin side av grensen.

Men nå i dag, snart 30 år etter den kalde krigens slutt, så begynner jo faktisk denne mulige påstanden fra russerne å bli sann. Nordmenn begynner jo i større og større grad bo i trange leiligheter framfor eneboliger. Det selv om eneboliger langt fra er noe uvanlig forekomst, selv når man regner med nybygg.

1
Iseran2770 I en 3-roms kan det bo 3 personer, da er 20 m2 stue inkludert kjøkken voldsomt lite. Jeg vil ikke ha en stor tung bil fordi det kan være praktisk 1-2 ganger i året. Mens det er man...

I en 3-roms kan det bo 3 personer, da er 20 m2 stue inkludert kjøkken voldsomt lite.

Vi er 3 personer på en relativt stor 3-roms (84m2), og noe av det aller beste med leilighten er at det er en stor stue. Sånn ca halve leiligheten når man tar med kjøkkenet, da det er en slags åpen løsning. For oss er det definitivt viktig at stua er stor, da det jo er der vi er, unntatt når vi sover

1
Iseran2770 I en 3-roms kan det bo 3 personer, da er 20 m2 stue inkludert kjøkken voldsomt lite. Jeg vil ikke ha en stor tung bil fordi det kan være praktisk 1-2 ganger i året. Mens det er man...

klarer jeg ikke å se noen ulemper med å ha en stue med normal størrelse.

Det hjørnet av stua jeg bruker er langt under 8 kvadrat, to sofaer, tv, peis og stort panoramavindu mot sjøen. Resten av stua brukes hvis jeg har fler enn 3 gjester.

Med 160 kvadrat per person tipper jeg at jeg ligger høyt på plass, men i praksis bruker jeg 60 kvadrat + 40 kvadrat som bodplass til sportsutstyr.

Grattis med fin bil til trådstarter forresten, ser vi er litt off topic her.

1
Ribba [sitat…] Du har jo Mazda 3 sedan, og den synes jeg er vesentlig penere design, uten at A3 sedan er stygg på noen måter. A3 sedanen er jo klassisk Audi. Pen og safe, men kjedelig.

Mazda 3 sedan

Den første bilen på parkeringsplassen i dagtidlig var en rød CX-3, og den har allerede vakt mye oppmerksomhet. Jeg syns Mazda treffer bra med designet for tiden, men mangler det store utvalget av motorer. Etter min mening har både Mazda 3 sedan og A3 sedan den lille x-faktoren. Med 150 hester i såpass lette biler holder man greit følge med de fleste andre i trafikken.

1
Iseran2770 I en 3-roms kan det bo 3 personer, da er 20 m2 stue inkludert kjøkken voldsomt lite. Jeg vil ikke ha en stor tung bil fordi det kan være praktisk 1-2 ganger i året. Mens det er man...

Mens det er mange ulemper med en stor tung bil klarer jeg ikke å se noen ulemper med å ha en stue med normal størrelse.

Vel, siden moderne og urbane folk i stor grad har kastet ut TV'en og erstattet den med smartelefoner. Og når man i tillegg nå hovedsaklig kommuniserer via sosiale medium på mobile plattformer, så trenger man jo ikke rom som plass til mer enn en person. Dermed trenger man jo ikke stuen å være stor.

Og om det skulle være tid for "TV-titting" i familien, så stuer jo bare folk der det er plass til dem. F-eks en på stua, en på soverommet, en på dass og så streamer man jo bare sendingen over WiFi'en.

:-)

Nei, i en litt mer seriøs tone, jeg sliter rett og slett med å fatte at folk ønsker å ha boliger på størrelse med et hotellrom av litt større størrelse. Mange økonomer skjønner ikke helt hvorfor vanlige folk er villige til å finansiere ferie via kreditt. Jeg har ikke så store problemer med å skjønne det. For det å ha en leilighet som er på størrelse med gutte-/jenterommet de vokste opp i, så er det jo ikke rart at folk vil ut av leiligheten så ofte som mulig.

1
nometalhorse [sitat…] Den er vel omtrent ingen reelle konkurrenter til A3 sedan så bare det tilsier at det du sier stemmer. ;-) Men jeg er enig i at den er pen.

Den er vel omtrent ingen reelle konkurrenter til A3 sedan så bare det tilsier at det du sier stemmer. ;-)

Du har jo Mazda 3 sedan, og den synes jeg er vesentlig penere design, uten at A3 sedan er stygg på noen måter. A3 sedanen er jo klassisk Audi. Pen og safe, men kjedelig.

1
nometalhorse [sitat…] Men hvor stor stue trenger man egentlig i en 2-3 roms leilighet hvis man ser bort i fra kanskje noen få ganger i løpet av et år? Blir litt som om du skulle kjøpe deg en st...

I en 3-roms kan det bo 3 personer, da er 20 m2 stue inkludert kjøkken voldsomt lite.

Jeg vil ikke ha en stor tung bil fordi det kan være praktisk 1-2 ganger i året. Mens det er mange ulemper med en stor tung bil klarer jeg ikke å se noen ulemper med å ha en stue med normal størrelse.

2
Iseran2770 Politikere og "eksperter" påstår at det må bygges flere mindre leiligheter i Oslo for å få stabilisert prisene. Det er litt oppsiktsvekkende når det nå bygges 3-roms på rett over 5...

Det er litt oppsiktsvekkende når det nå bygges 3-roms på rett over 50 m2. Da kan man forestille seg hvor stor stuen er.

Men hvor stor stue trenger man egentlig i en 2-3 roms leilighet hvis man ser bort i fra kanskje noen få ganger i løpet av et år?

Blir litt som om du skulle kjøpe deg en stor bil for å kunne kjøre 5 personer på tur 2 ganger i året. Det gidder ikke jeg, og det tror jeg heller ikke du gjør.

1
VGstig [sitat…] Tenåringene kommer til å digge den. Her er det slåssing hver gang noen skal ut og kjøre. En liten og rask bil som gir skikkelig godfølelse å kjøre. Skjønner ikke helt den...

Igjen dette med størrelse og plassbehov: Folk har med seg altfor mye ting: Man burde anskaffe et sett med gode kofferter som passer akkurat i bilen, og så burde hver persom tildeles ėn eller flere av disse.

(Skal man være som sneglen og ha med huset på tur fær det bli HR-V med tung tilhengerlass som enkelt og elegant smetter seg forbi trafikken opp de lange, bratte bakkene.)

Ellera burde det være veldig fin clutchbetjening på denne, jef har lyst til å ri en slik selv!

1
BilenBrum Motorvalget var enkelt da dette foreløpig er eneste motor som leveres i kombinasjon manuell/quattro. Har etpar tenåringsdøtre som skal øvelseskjøre så manuell var et av kriteriene...

Har etpar tenåringsdøtre som skal øvelseskjøre så manuell var et av kriteriene fra begynnelsen av

Tenåringene kommer til å digge den. Her er det slåssing hver gang noen skal ut og kjøre. En liten og rask bil som gir skikkelig godfølelse å kjøre.

Skjønner ikke helt den som konkluderer med at den ikke har et marked. Dette er en bil i Golf-klassen og blir naturligvis for liten for en stor familie. Prisen kan sikkert variere fra kr 350-550.000 alt etter hvor mye utstyr man ønsker seg, men på sitt rimeligste er den ikke så mye dyrere enn Golf.

1

Joda du har så rett idet, men S3 var ikke i tankene mine, det ville som du sier vært en smule overkill :)

Men på TT som jeg fablet om først var det enda mere begrenset, da måtte jeg enten ofre quattro eller gå opp til TTS for å få manuell kasse...

1
Laster...