VGD sletter innlegg uten å gi noe som helst informasjon. Det er altså helt umulig å vite at man har fått noe slettet, og det kan tidvis mangle relevante innlegg i tråden som gjør den uforståelig.

1
Bill_Babba Hm. Jeg skreiv ett ganske greit innlegg om hva som faktisk har skjedd fra møller sin side. Og hvorfor Ts opplevde ett svik. Men det er vekke.Har ikke fått info om klage eller noe....

Eller er det bare mine innlegg som forsvinner?

Jeg har ikke vært utsatt for dette med noen av mine innlegg.

På den annen side har jeg lagt merke til at det finnes svar på innlegg, hvor deler av innlegget er sitert, selve innlegget finner jeg ikke.

1
SUV Er dette innlegg du har sett har kommet inn i tråden etter du postet dem? Jeg har opplevd noen ganger at innlegg forsvinner, men da idet jeg poster dem, slik at de aldri er blitt l...

Er dette innlegg du har sett har kommet inn i tråden etter du postet dem?

Jeg har opplevd noen ganger at innlegg forsvinner, men da idet jeg poster dem, slik at de aldri er blitt lesbare for andre

Jeg mener da jeg så dem kom opp som innlegg, etter jeg trykket send inn, men jeg mener også at jeg skreiv det inn med mobilen.

Og der kommer altid kun det innlegget jeg skriver opp, etter send inn.... og sitering ser ut til å fungere, helt til jeg går inn og leser tråden etter noen timer og ser siteringen ikke kom med.

Så det kan være en slik type bug som har skjedd.

1
Bill_Babba Hm. Jeg skreiv ett ganske greit innlegg om hva som faktisk har skjedd fra møller sin side. Og hvorfor Ts opplevde ett svik. Men det er vekke.Har ikke fått info om klage eller noe....

Er dette innlegg du har sett har kommet inn i tråden etter du postet dem?

Jeg har opplevd noen ganger at innlegg forsvinner, men da idet jeg poster dem, slik at de aldri er blitt lesbare for andre. Dette er hvis jeg skriver noe, går og gjør noe annet og så fullfører og trykker send inn. Hvis det da har gått for lang tid har det hendt at man kanskje er blitt logget ut eller noe slikt sånn at innlegget bare er vekk ed en gang.

Men at innlegg er der tilgjengelig for alle for så å forsvinne kan jeg ikke komme på å ha opplevd her. Men jeg vet ikke hvordan prosedyrene er hvis noen skriver noe som moderator sletter, om det da gis noe varsel eller om det bare blir borte?

Kanskje en ide for å finne ut dette å skrive et innlegg der du bare ber noen om å trykke på knappen for upassende innlegg på det innlegget og så se hva som skjer. Fint om du forteller om resultatet.

1

Hm. Jeg skreiv ett ganske greit innlegg om hva som faktisk har skjedd fra møller sin side. Og hvorfor Ts opplevde ett svik.

Men det er vekke.Har ikke fått info om klage eller noe.

Ser generelt på vgd at innlegg vare forsvinner. Innlegg som ikke er med trakassering eller andre problematikk.

Men trolling og klage syte skrike innlegg blir værende.

Eller er det bare mine innlegg som forsvinner?

1
Stoelsvik Jeg hadde absolutt troen på bruken av merkeverkstedet de 14 årene fra Golfen var ny i 2002. Men gjett om jeg kommer til å ha en eventuell neste gammel bil i fortsettelsen på merkev...

Den enkelte mekanikeren kan da sitte mer bakoverlent i stolen med kaffen, og sånn innimellom all faktureringen av kunden skifte kun lettere deler som bremseklosser, styrekuler, endeledd etc. uten åmåtte bruke unødig med tid med eksempelvis registerreimen og annet irriterende tyngre arbeid...

Gjennom hele tråden er det tydelig at du bare prøver å finne noen å skylde på for at du var uheldig. Ting vil gå i stykker, alt er kost nytte. Som økonom setter jeg pris på at det ikke blir nordsjø tilstander på bilverksteder, alle deler byttes før delen i verste fall kan ryke. Ved å forlenge servicetiden på reima får en kanskje 1 havari per 1000 biler. Da er kostnaden 1500 kr per bil i ekstra bytte, 1000 biler blir 1,5 mill kr. Har ikke peiling, men tipper ett motorras koster 50 000 kr? Utrolig samfunnsøkonomisk ugunstig, men gunstig for verkstedene. Siden det er kjipt for den som får raset går jeg med på å redusere til 1 av 100, altså at en betaler en forsikring for å slippe å være uheldig.

Selv om de fleste ser at Møller har rett her, vil din adferd kunne medføre at intervalene senkes, til tross for at det er utrolig ulønnsomt sammfunnsmessig. Jeg håper aldri at forhandler får ansvar for garanti på en 14 år gammel bil, da blir bilene ekstremt dyre.

Ser også at veldig mange ikke tenker totaløkonomi, bare se på hvor mange som tror de kan vinne i lotto, eller enda værre de utenlandske spillselskapene.

2
Stoelsvik [sitat…] Tråden blir lang så lenge som en hele tiden må svare folk som ikke gidder lese den komplette tråden. Du bør også sette deg ned og lese den komplette tråden, og se at det d...

Tråden blir lang fordi du istedenfor å komme med noe nytt og svare på spørsmålene våre bare skriver det samme om og om igjen uten å forstå hvordan en bilmotor fungerer og at det er dårlig økonomi bruke millionbeløp på å redde en gammel motor som er verdt noen få tusen.

Jeg måtte for eksempel spørre deg mange ganger om du synes det var verdt å bruke 20 millioner på å redde en 30.000 kroners bil, noe du synes det var.

Men du har enda ikke svart på om løpe/strammehjulet som havarerte og forårsaket at reima røyk er et av de to som er i registerreimsettet Snap Drive byttet eller om det var et av de andre løpe/strammehjulene som røyk? For det er nemlig mye mer enn to løpe/strammehjul i den motoren din, men bare to stykker i de delene du har kjøpt for dette byttet, som for øvrig ikke VW har noe med da du gjorde det på et annet verksted.

Og det du gjentar gang på gang om at "det defekte løpe- og strammehjulet har absolutt ingen ting å si i denne saken..." er bare tull. For det er jo nettopp det defekte løpe og strammehjulet som ar forårsaket havariet da et hjul som gnikker mot reima veldig raskt sliter ut ei reim som ikke er laget for dette.

For å ta et eksempel på slik reimslitasje så har jeg brukt ei reim av god industrikvalitet (kjøpt på Tess) til snøfreseren min fordi jeg synes reima fra Clas Ohlson strakk seg litt for fort (et år). Reima fra Tess holdt imidlertid bare noen få uker, for snøfreserens utkast fungerer slik at reima ligger slakt over reimhjulene så det slurer når motoren går uten at utkasteren går, men hvis jeg strammer reima med et strammehjul så gir det grep og utkasteren starter. Det blir noe sluring der (rydde unna ting med motoren i gang osv), så da fikk jeg også det samme som deg, nemlig at ei reim som ikke er laget for sluring, men for maks grep blir utsatt for sluring og derfor ryker. Min reim ble ikke engang strammet hardt inn mot det den slurer mot slik din ble.

Tess-reima (som røyk) hadde bedre grep enn CO-reima, noe som i de fleste tilfeller er bra, men som i forbindelse med snøfreser (der det skal kunne slure) medførte at utkasteren lett hugger til og går rundt når den ikke skal pga godt grep.

Så sånn går det når man utsetter reimer for sluring de ikke er laget for.

Og jeg ser jo også på CO-reima (som er laget for å kunne slure) at den har veldig mye slitasje slik at den kilereima er blitt mye smalere enn den skulle være.

Her er det ikke snakk om mange gangtimene med sluring, og mye har vært ved lavt turtall.

Men du mener altså at ei (register)reim som ikke er laget for å slure mot noe burde tålt det i stram tilstand mot et hjul som ikke går rundt.

1
Stoelsvik [sitat…] Regnestykket er for meg bortimot det enkleste i verden: Jeg hadde en Golf verdt rundt NOK 30 000, og jeg har nå en Golf verdt rundt NOK 0. For hvem vil vel kjøpe en bil ut...

Du skriver at regnestykket for deg er bortimot det enkleste i verden, men likevl har du ikke forstått det.

Den viktigste feilen er at du ikke har forstått at for å unngå registerreimbrudd så må man ikke bare bytte på de bilene der reima ryker, men på de bilene der reima kan ryke (siden man ikke vet hvilke som ryker), og det koster veldig mye penger

For det andre så har du misforstått hva dine egne kostnader ville blitt om reima skulle byttes hvert 4. år i 14 år. Da måtte reima vært byttet 3 ganger på din bil, altså to ganger mer enn den er blitt byttet, til en pris på 2x 10.000 kr, og altså ville du måttet ut med 20.000 kr for å rede 30.000 kroners bilen fra å bli en 3.000 kroners bil (vrakpanten).

Hadde VW innført bytte hvert 4- år så hadde du som er en av dem som har vært mest uheldig med registerreim spart bare 7.000 kr (og egenlig enda mindre ide du nok lett kan selge noen deler før du sender den til huggeren hvis bilen ellers er så bra som du påstår).

Og hva med den andre bilen din, VW Transporteren. Der måtte du vel sikkert på samme vi tatt noen ekstra registerreimbytter iløpet av levetiden til Transporteren (hvis du har den noen år som fornøyd VW-kunde fordi VW hadde innført den kjempedyre men trygge varianten med å bytte reim ofte) sånn at det totalt sett ville bllitt mye dyrere for også deg enn om de har dagen opplegg med inspeksjon av reima, som altså så helt fin ut så du fikk kjøre videre.

Så om du hadde fortsatt noen år med VW så ville du også tapt på det om de hadde oerdrevet bytter av registerreimer.

1
Stoelsvik [sitat…] Forbrukerrådet forholder seg nok kun til alt av vanlige garantiperioder og vanlige kjøpslovs rettigheter. NAF tenker idag kun i mindre grad på bilistene, og sitter handlin...

Forbrukerrådet forholder seg nok kun til alt av vanlige garantiperioder og vanlige kjøpslovs rettigheter.NAF tenker idag kun i mindre grad på bilistene, og sitter handlingslammet når det kommer til de store sakene som de burde ha vært på hugget med dersom det skulle ha kommet de mange bilistene til gode.

Selvfølgelig forholder forbrukerrådet seg til garantiperioder, hva skulle de ellers gjort? Mener du de skulle sagt at "Garantien fra VW er 3 år, men kundens bil er jo bare 14 år gammel, så da bør jo VW selvfølgelig reparere den feilen som oppstod da en del fra Snap Drive forårsaket havari"."?

Jeg synes det ville vært veldig dumt om kundene skulle hatt ekstreme rettigheter, for det ville betydd at de må ta inn kostnadene ved å ta veldig mye for det de selger og alt ville blitt mye dyrere her i Norge.

1
Stoelsvik Jeg hadde absolutt troen på bruken av merkeverkstedet de 14 årene fra Golfen var ny i 2002. Men gjett om jeg kommer til å ha en eventuell neste gammel bil i fortsettelsen på merkev...

Så da 'innrømmer' du at bilen er langt utenfor garanti og reklamasjonsrett.

Hvorfor skal da forhandler ha mere ansvar?

Mener du altså at de burde ha hatt strenge/konkrete intervall på regreimbytte (Noe jeg fikk opplyst at de har!!!!!) og undersøkt nøye om de selv og andre har fulgt dette på biler de får inn?

Det er noe som heter slitasje og materialtrøtthet, og der er en grunn til at der er forskjell på nytt og brukt og at det stilles garanti på nytt og ikke/lite på slitt og velbrukt.

Når du selv sier at Forbrukerrådet 'kun' bruker lover og regler så er vel det et hint nok om å ta regningen selv? Og ta lærdommen om å be om hyppig bytte av visse bildeler.......

jeg syns det er et vettugt tips å forholde seg til hva Forbrukerrådet anbefaler.

1
Trolljegern Jeg skjønner ikke hvem som gidder å ha bilen på merkeverksted når den er så gammel...

Jeg hadde absolutt troen på bruken av merkeverkstedet de 14 årene fra Golfen var ny i 2002. Men gjett om jeg kommer til å ha en eventuell neste gammel bil i fortsettelsen på merkeverksted?

Jeg har opp igjennom årene hatt diverse gamle biler før Golfen, og var da overbevist om at merkeverkstedene ikke var rette stedet for gamle biler. Jeg er med denne historien nå tilbake til utgangspunktet, og har for alltid nå innsett at merkeverkstedene helst bare vil skru på kun nyere biler med minst mulig tekniske mangler og minst mulig behov for tyngre vedlikehold. Den enkelte mekanikeren kan da sitte mer bakoverlent i stolen med kaffen, og sånn innimellom all faktureringen av kunden skifte kun lettere deler som bremseklosser, styrekuler, endeledd etc. uten åmåtte bruke unødig med tid med eksempelvis registerreimen og annet irriterende tyngre arbeid...

1
rosmebraad Jeg spør igjen: Hva sier Forbrukerrådet og NAF til dette? Har du hørt hva andre verksteder mener? Det virker formålsløst å krangle/mase uten å komme noen vei.

Hva sier Forbrukerrådet og NAF til dette?

Forbrukerrådet forholder seg nok kun til alt av vanlige garantiperioder og vanlige kjøpslovs rettigheter.

NAF tenker idag kun i mindre grad på bilistene, og sitter handlingslammet når det kommer til de store sakene som de burde ha vært på hugget med dersom det skulle ha kommet de mange bilistene til gode. Jeg var NAF medlem før, men meldte meg ut for en hel rekke år siden i og med all handlingslammelsen som endte ut i kun innbetalte medlemsskaps regninger og ingenting annet. Jeg selv har eksempelvis vært i avisene en rekke ganger rundt det med den idiotiske bompengeordningen som kveler oss alle sammen, NAF derimot er stort sett handlingslammet også i den saken som vanlig.

1
Stoelsvik Greit å se at også andre har funnet at enkelte Møller Bil verksteder beklageligvis ikke har den nødvendige kompetansen om bil som de helt klart burde ha hatt det så lenge som de tr...

Og igjen: Hvorfor stiler (skriver) du dette som om det er VW du snakker direkte med?

Det er snakk om eventuelt ett eller flere surrete instrukser/verksteder.

Som sagt, da jeg spurte om dette i vår, hos en bilforretning, jeg har IKKE vørt i kontakt med VW om dette, snarere en forretning som selger produkter merket VW, så da de et absolutt tall på antall år/km de har på regreimbytte.

Merkelig at jeg fikk et konkret svar dersom du fikk et annet?

Skjønt, jeg spurte en ansatt person hos en forhandler, jeg snakket ikke med VW, slik det høres ut som du har gjort.

Handler du Imsdal vann fra Ringnes og tar kontraktsinngåelse hos dem også?

Jeg handlet min forrige flakse Imsdal fra en deltidsansatt person i en Coop-tilknyttet forretning på vestlandet.

2

Kan gjengi hva en (tidligere) verksmester hos Møller sa da han plundra med en gammel Golf, man setter ikke en 10 år gammel bil på merkeverksted...

Saken er nok til syvende og sist ett kraftig tillitsbrudd mellom verksted og eier.

1
perchri [sitat…] Du er ikke alene. Min erfaring med WVpassat: etter 23000km begynte automat og gå "løpsk" Bilen sto på verksted 3 uker og ventet på ny kasse. Hentet bilen og etter noen dag...

Greit å se at også andre har funnet at enkelte Møller Bil verksteder beklageligvis ikke har den nødvendige kompetansen om bil som de helt klart burde ha hatt det så lenge som de tross alt er et merkeverksted. På min Golf har Møller Bil Stavanger opp igjennom årene skiftet et tilnærmet uendelig antall styrekuler, endeledd, og ikke minst de tilhørende gummimansjettene som omslutter disse, i og med morkenheten i gummien etter noen år. Registerreimen derimot, med den samme mulige morkenheten i gummien etter noen år, og den resulterende havarerte motoren med store kostnader for meg når den ryker, det regelrett driter de i vel vitende om at de med det har utsatt meg og andre lignende bileiere for det mulige kommende havariet. Det blir for min del det eksakt samme; Nicht mehr.

1
Stoelsvik Min til nå siste epost til importøren idag etter at de nå sier å ha gjort seg ferdige med saken: Jeg har absolutt ingen tiltro til dagens vedlikeholds program som sies å komme fra...

Jeg har generelt sett nå mistet all tiltro til Volkswagen som troverdig.

Du er ikke alene. Min erfaring med WVpassat: etter 23000km begynte automat og gå "løpsk" Bilen sto på verksted 3 uker og ventet på ny kasse. Hentet bilen og etter noen dager samme feil. Viste seg å være løse kabler under bilen i felles jordpunkt. Strammet til, voila allt ok.

Neste feil, slag høyre side. Hørtes for meg ut som deff kule forstilling. Var inn og ut 4 ganger, hvorav de skiftet hele høyre mc person oppheng inkludert alle kuler i stag. Samme lyden tilstede. Monterte et micro HD camera i front av hjulet og det viste seg å være caliper slag. Caliperene på bilen hadde ikke "rakkle" fjærer,kun chims. Møller verkstedet fant ingen av disse feilene????? Jotakk. Nicht mehr.

1
Stoelsvik [sitat…] Tråden blir lang så lenge som en hele tiden må svare folk som ikke gidder lese den komplette tråden. Du bør også sette deg ned og lese den komplette tråden, og se at det d...

Du bør også sette deg ned og lese den komplette tråden, og se at det defekte løpe- og strammehjulet har absolutt ingen ting å si i denne saken...

Jeg har lest både dine og alle de andre innleggene i denne tråden. Med unntak av herr SUVs lange tirader.

Jeg begriper ikke hvordan du kan hevde at det defekte strammehjulet er uten betydning i denne saken.

Det var jo det som forårsaket havariet.

1
Jan [sitat…] Nå har du skrevet 27 innlegg i denne tråden uten å komme med noe nytt siden første innlegg. Du må snart begripe at Møller ikke kan ta ansvar for at en del du har byttet på...

Det var ikke registerreima som røyk, men et strammehjul som burde holde lenger. Hvis Møller har kontrollert reima, og funnet den i orden, har de hatt rett. Levetiden på strammehjulet er i svært liten grad avhengig av tid, men av kjørelengde. Det er ikke noe gummi som morkner i dette.

Tråden blir lang så lenge som en hele tiden må svare folk som ikke gidder lese den komplette tråden. Du bør også sette deg ned og lese den komplette tråden, og se at det defekte løpe- og strammehjulet har absolutt ingen ting å si i denne saken...

1
Stoelsvik [sitat…] Regnestykket er for meg bortimot det enkleste i verden: Jeg hadde en Golf verdt rundt NOK 30 000, og jeg har nå en Golf verdt rundt NOK 0. For hvem vil vel kjøpe en bil ut...

Dersom Møller Bil Stavanger hadde hatt den nødvendige kompetansen om bil og med det for snart 3 år siden

Nå har du skrevet 27 innlegg i denne tråden uten å komme med noe nytt siden første innlegg.

Du må snart begripe at Møller ikke kan ta ansvar for at en del du har byttet på et annet verksted ryker før antatt levetid er oppnådd.

Det var ikke registerreima som røyk, men et strammehjul som burde holde lenger. Hvis Møller har kontrollert reima, og funnet den i orden, har de hatt rett. Levetiden på strammehjulet er i svært liten grad avhengig av tid, men av kjørelengde. Det er ikke noe gummi som morkner i dette.

På VW Touranen jeg kjørte som taxi, er skiftintervallet 180.000 km, altså nesten like langt som du har kjørt på 14 år.

Den ble nettopp tatt ut av tjeneste med 590,000 km på telleren, og erstattet av en nyere Touran.

Hvis VW og Møller var så elendige som du har prøvd å fremstille, hadde de neppe hatt ca 25% markedsandel i Norge.

Gjennom jobben har jeg som naturlig er, hatt en del å gjøre med Møller. Mitt inntrykk er at de er ryddige og profesjonelle.

2
Laster...