Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Det "napper" i overgangene på de laveste girene

Hei! :)

Håper noen kan hjelpe meg med å gi svar på hva problemet kan være.

Har en Ford Explorer 1995 Modell Automatgir som på vei hjem fra fjellet begynte å nappe i overgangene på de laveste girene (typisk 1 og 2 gir), når jeg kommer opp i hastighet og høyere gir merkes det ikke noe særlig til.

Automatkassen har 3 muligheter, tohjulsdrift (bak), firehjulsdrift og firehjulsdrift lavserie. Jeg har vekslet litt mellom disse ved forskjellige annledninger på turen. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Er det feil som er/kan være dyre å fikse, og evt. hva vil det koste?

1
4 svar

4 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

RickiBK

En god flush vil ofte løse svært mye.

1

xantiasx

Er vel oftest ei ventilblokk som styrer giringene i ei automatkasse. Kan hende noen ventiler blir slitne, spesielt hvis det har vært dårlig med oljeskift. Kan være lurt å få en service hos ett firma som driver med automatkasser, de kan kanskje også justere noe på den.

1

rosmebraad

Anbefales absolutt å kontakte steder slm automatgirservice i Bergen.

Automatgir egner seg sjelden for 'hjemmemekk'.

Er det lenge siden ordentlig oljeservice kan dette ha noe med det å gjøre, og så kan clutcher/bånd etc. være slitt.

Nevnte foretak vet garantert en del om dette.

1

perchri

Er det lenge siden ordentlig oljeservice kan dette ha noe med det å gjøre, og så kan clutcher/bånd etc. være slitt.

Nevnte foretak vet garantert en del om dette.

Gjør som overnevnte sier. Kost på deg ny automatolje. Har du peilepinne,lukt på olja. Lukter den svakt svidd/brent,eller har noe mørkebrun farge. BYTT. Dette er billigste måte å prøve på. Ellers er det clutchene som er slitt.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...