Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Fikk oppgradert WW juksemotor i går.

Bilen er en 170hk Touran, og den kjører tilsynlatende som før.

Etter en 9km tur i moderate hastigheter merket jeg umiddelbart at det oste som fra en kraftig varmeovn når jeg gikk rundt bilen.

Vifta som jeg sjelden legger merke til gikk på full guffe "en evighet" før den stoppet.

Antagelig er katalysatoren blitt mye varmere enn før, men det kan umulig være bra for bilen på sikt med så høye temperaturer?

Andre som har erfaringer med oppgradert juksemotor?

1
9 svar

9 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Jan

Ikke noe varsel i form av lys. Man merker at turtall øker litt på tomgang, og automaten girer opp litt senere.

Man kan også høre en svak brummelyd.

2

piezo

Fant en mikroskopisk notis om det i brukerhåndboken. Kjøre i minst 60 km/t i minst 5 minutter. Da skal prosessen starte. Det gjør jeg daglig, så da er det sikkert i orden.

1

passat06

Tror ærlig talt ikke at du skal vente å merke noen forskjell i det hele tatt. Det tilsier i hvert fall det som er gjort av tester før og etter oppgradering.

Varmen er fra regenerering og helt normalt som det sies her.

1

piezo

Pleier man å få opp noe varsel når regenereringen starter hos de ulike bilfabrikantene? Én ting er å få feilmelding når filteret er tett, men hadde jo vært greit med et varsel så man faktisk vet at prosessen gjennomføres med jevne mellomrom.

1

Roshmann

Regenerering foregår oppmot 30 min ser jeg for meg, men bare sålenge du kjører og har rett temperatur på motor og rett turtall.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...