Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Hva er de beste verktøyene på nett for å beregne bruktbilpris? Jeg forstår at et slikt verktøy bare kan brukes som en pekepinne, men det er god hjelp å starte med som utgangspunkt.

1
14 svar

14 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Rearden86

2

Jan

Der ser jeg at en bil jeg sikler litt på, som er priset til 360.000 på Finn.no, er priset til 263-275.000 på Kvd.

Jeg vurderer å sende en melding med et bud på 260.000.

Hvis jeg sorterer på publisert, havner den nesten nederst på listen over samme biltype.

1

Rearden86

Har du da trykket på "utvid verdivurderingen" og lagt inn det utstyret bilen har? Jeg brukte kdv når jeg solgte A3en min, den ga en pris som i mitt tilfelle var midt i nedre halvdel av finn.no annonsene. Det anser jeg som rimelig riktig når man selger privat, og bilen ikke er ekstraordinært utstyrt. Bilen ble solgt i løpet av en uke til annonsert pris, minus et par tusen. Prisen jeg oppnådde var langt over tilbudt innbyttepris hos Møller/Albjerk, og virket fair for både min og kjøpers del.

Sjekket V50en min nå. Den fikk privatpris på 153 900 - 165 400 etter å ha lagt inn alt av utstyr. Samme års- og utstyrsmodell på finn ligger i området 130 000 - 170 000 for privatsalg, for kilometerstand +/- 10 000 min egen. For egen del har dermed kdv truffet svært godt vil jeg si.

Mulig kdv er avhengig av at man har en bilmodell det finnes mange eksemplarer av for å kunne gi et tilstrekkelig referansegrunnlag, jeg synes i hvert fall den er langt bedre enn øvrige bruktbilkalkulatorer.

1

hillebillys

Søk bilen din på finn.

Se hva dem som er likest koster

Del på 2....

2

Gamleboyen

Når jeg skulle selge sjekket jeg kvdnorge og de foreslo en pris som var omtrent halvparten av det lignende biler lå på på finn. Først tenkte jeg at bilene på finn var overpriset, men jeg bestemte meg for å legge meg på linje med finn. Resultat: Jeg fikk det jeg spurte om i annonsen.

Mulig at prisområdet 15-50.000 ikke er så relevant for kvdnorge, men i mitt tilfellet var jo estimatet deres helt på trynet.

1

hillebillys

Når jeg skulle selge sjekket jeg kvdnorge og de foreslo en pris som var omtrent halvparten av det lignende biler lå på på finn. Først tenkte jeg at bilene på finn var overpriset, men jeg bestemte meg for å legge meg på linje med finn. Resultat: Jeg fikk det jeg spurte om i annonsen.

Det stemmer nok, priser på finn er ofte mye høyere en egentlige verdien.

Att biler selges til hva folk setter på finn er av to grunner. Den en er: Den siste idiot er enda ikke født. Den andre: Veldig mange bruker kun finn og vet faktisk ikke prisen. Så den bilen av alle overprisa biler som er der, som da er i best synlig stand og nærmest kjøpes til "finn" pris.

En kan jo og da si att prisen er hva markedet er villig og betale, uansett hva lister og reel pris etter utregning er..

ett raskt salg kan jo gjøres ved og sjekke egentlig verdi, sjekke finn.no Legge seg midt i mellom, selge på få dager...

Men selvsagt, ikke alltid det funker da...

1

SUV

Og hva mener du er grunnlaget for et du kaller egentlig verdi? Verdien er rett og slett hva markedet er villig til å betale.

Hva er egentlig verdi på gull i forhold til rustfritt stål? Rustfritt stål er jo mye bedre enn gull til det aller meste. Men det finnes mindre gull og det er blankt og en god strømleder (nyttig i en del elektronikk) og siden folk er så ville etter gull så har det fått en høy verdi.

Sånn er det med biler også, en 15 år gammel velbrukt Boble hadde liten verdi da det var mange av den, mens nå er samme Bobl mye verdt selv om den reint teknisk neppe har blitt bedre på disse årene.

Hvis vi tar utgangspunkt i at biler blir solgt til sånn ca det de står avertert til på finn så er vel grovt regnet finn fasiten på hva en bil er verdt.

Da jeg skulle selge båthengeren min så sjekket jeg finn. Egentlig ganske lite utvalg av gamle båthengere, men det var vanskelig å fine billige båthengere, rett og slett fordi det fantes få brukte båthengere på markedet i forhold til etterspørselen. I forhold til varehengere så var jo prisene helt ville synes jeg (en båthenger er jo ikke så dyr å lage). Men jeg satte en pris jeg synes var høy, men som stemte bra med nivået på finn, og det var vel 7 stykker som ville kjøpe den til 4000 kr, så da var det tydeligvis korrekt pris. Sett i ettertid så er det vel godt mulig jeg kunen satt prisen enda høyere og likevel fått solgt den, men jeg er nå likevel fornøyd med handelen.

Siden jeg trengte en varehenger til småkjøring lokalt (ikke så veldig viktig med bremser der som på båthengeren) så vurderte jeg å kappe draget og age ei kasse så den ble varehenger. Men det var jo godt jeg ikke gjorde det, for den nesten 30 år gamle båthengeren uten bremser, men med slarkete hjullager og defekte lys finansierte jo halvparten av en splitter ny varehenger med nesten dobbelt så mye nyttelast og med bremser. For markedet (hovedsakelig samkjørt via finn) hadde bestemt at det var sånn verdiene av disse hengerne var. Og sånn er det med biler også, markedet bestemmer verdien. Og er man ikke enig så lar man bare være å selge, eller kanskje man blir enig med markedet likevel og selger, for har man ikke bruk for gamlebilen så er den jo ikke verdt så mye, og da kan man jo selge den.

1

SIRJ4MES

Send et bud og vis til kvdnorge.no. Bilen din er ikke mer verdt! :)

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...