Nye VGD er lansert! Mer informasjon

http://www.motor1.com/news/130331/2017-opel-insignia-spy-uncamouflaged/

Noe rart med proporsjonene her. Kort panser? Ikke så verst på skrå bakfra da.

1
35 svar

35 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Jan

Min første reaksjon var, helt greit, ikke stygg. Ikke noe mer, og ingen må ha følelse.

Bortsett fra Opelmerket i grillen, kunne dette vært hva som helst.

Opel har, i motsetning til VW, Skoda, Audi, BMW og Mercedes ikke klart å skape noen designmessig identitet.

Hos VW, for eksempel, er det nok å se et lite bildeutsnitt av en detalj. og man kjenner det igjen som en VW.

2

rosmebraad

Fra siden kunne det vist vært Kia Optima her.

1

xantiasx

Hos VW, for eksempel, er det nok å se et lite bildeutsnitt av en detalj. og man kjenner det igjen som en VW.

Slo meg skikkelig hvor kjedelig det er, når jeg stod hos en VW-forhandler for 3-4 år siden, og alle fronter/griller utenfor var tilnærmet like, samme hva slags VW det var.

Hjalp heller ikke at de fleste bilene var i en gråfarge.

1

Iseran2770

Slo meg skikkelig hvor kjedelig det er, når jeg stod hos en VW-forhandler for 3-4 år siden, og alle fronter/griller utenfor var tilnærmet like, samme hva slags VW det var.

Er dette noe som du kun kommer på når du besøker en VW forhandler eller gjelder det også BMW og Mercedes?

1

Bytex

Er du i mot prinsippet om at det er likhetstrekk mellom alle modellene, eller Volkswagens design? Personlig syns jeg det er flott når bilmerker får et vellykket "flåtedesign", som f.eks Mazda og nye Volvo-modeller. Samtidig som det må være såpass variasjon at man tydelig ser hvilken modell det er på litt avstand. Dagens S-, E- og C-klasse blir litt like etter min smak, selv om designet i selv er vellykket.

Nye Insignia faktisk har et veldig pent design, til tross for noe kort panser. Litt synd at det har litt lite særpreg.

1

e505

Finnes det ikke en 2.0 turbo 210 hk 4x4 versjon der da? ingen på finn akkurat nå med.. de er jo litt kule og et alternativ til, øh, "andre ting" dersom prosjen detter litt..

og disse er jo fine: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86795367

1

xorcist

Haha, det var CX-9 som fikk trekk for å være motorsvak.. av amerikanere :)

1

Iseran2770

Selv om det kunne vært hva som helst var sedanen ganske pen.

1

piezo

Nå er i det minste de første offisielle bildene av Insignia Grand Sport på plass hos BilNorge. I «ferdig» utgave ble jeg litt mer positivt innstilt.

Fortsatt lite detaljer utover en ny åtte-trinns automatkasse og nyutviklet firehjulstrekksystem. Lengden er nå 490 centimeter og den er slanket inntil 175 kilo sammenlignet med forrige modell.

I tillegg lover de inntil 400 meters(!!) rekkevide på fjernlyset i LED Matrix-systemet, og diverse sikkerhets- og komfortutstyr vi sikkert har sett maken til hos andre produsenter.

Edit: Auto Motor & Sport har tydeligvis fått tak i noe mer info. Firehjulsdriftsystemet kommer fra samme firma som leverer 4WD til Focus RS, motorene kommer fra GM med en toliters diesel på 250 hk( enda en !) og en nyutviklet 1.5-liter på 165 hk. Hvorfor sitter ikke sistnevnte i Astra, mon tro?

1

maxg

Følger trenden med ekstrem lav front? Kan se ut som bilfabrikkene unisont har senket frontlyktene med 10 cm siste årene. Min oppfatning er at BMW I8 var først ute med en front som var lik en personbilfront, bare mye mer sammenpresset.

Så fulgte resten av BMW modellene, VW har senket tilsvarende og nå opel. Snart må man ned i ankelhøyde for å løfte panseret.

Fine med LED lys , reflektorene er blitt såpass små at tidligere standard runde H4 lykter ser grotesk store ut...

1

Jan

Fine med LED lys , reflektorene er blitt såpass små at tidligere standard runde H4 lykter ser grotesk store ut...

De savner jeg. Det kostet bare et par hundrelapper å kjøpe nye hvis de ble knust eller slitt. På grunn av størrelsen, var det ganske godt lys i dem også.

1

Ribba

Følger trenden med ekstrem lav front? Kan se ut som bilfabrikkene unisont har senket frontlyktene med 10 cm siste årene.

Har ikke lagt merke til noe slikt, men om det er tilfellet, så kan det jo tenkes at det har noe med fotgjengersikkerhet å gjøre.

1

PassatGL

og en nyutviklet 1.5-liter på 165 hk. Hvorfor sitter ikke sistnevnte i Astra, mon tro?

Er ikke dette i stor grad en bil som baserer seg på nye Chevrolet Malibu? Det kan kanskje tenkes at denne motoren er tiltenkt Malibu, Insignia og kommende Vauxhall og Holden-derivater i fremtiden.

Var i Israel i sommer og selv der så jeg noen nederlandske turister farte ut fra stasjonen med en slik. Her er forøvrig en test av Malibu 1.5, som kanskje kan gi en liten pekepinn på nye Insignia.

1

piezo

Er ikke dette i stor grad en bil som baserer seg på nye Chevrolet Malibu?

Ikke umulig. Med det store antallet nye modeller Opel skal dytte ut i rask rekkefølge de neste årene må de vel hente «inspirasjonen» et sted. Jeg bare synes det virker rart å ha en 1.4-liter med 150 hk i opptil flere modeller, men Insignia får en «egen» 1.5-liter med litt flere hester.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...