Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Midlertidig familiebil - maks 100k

I påvente av ny Outback så trenger vi en bil som kan fungere som familiebil de neste fem-seks månedene. Vi trenger altså en bil som holder verdien godt og som byr på minst mulig utgifter. Bilen skal brukes såpass hardt i denne tiden at vi ikke ønsker å leie eller lease bil.

De absolutte kravene er at bilen må være nyere enn 2004, ha bensinmotor samt ha plass til en familie + bagasje. Firehjulsdrift er ønskelig, men ikke helt nødvendig. Har så langt kikket på V70 og 95, men er redd disse vil gi oss en del utgifter. Bensinforbruk betyr lite.

Tips?

1
14 svar

14 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

xantiasx

Min erfaring med CVT-kasse (Honda Jazz siden 2007) er overveiende positive, morsomt og praktisk i byen, egentlig bedre enn konvensjonell automat på biler med middelmådig motor og går helt fint på langtur også. På langtur i høyere hastighet merker man jo at turtallet øker ved stor belastning og det er en tilvenningssak. Men kassa gjør jobben sin bra.

Skulle vi kjøpt Jazz igjen, er CVT ett must i forhold til manuell.

1

HarleyEarl

En gammel, velholdt Suburban med bensinmotor og under 300.000 km er ganske sikre kort. De er relativt billige.

1

Kompressor-V8

Fy søren så triste de gamle Subaruene er. BMW har i alle fall sekser. Den har ikke nivåregulering (fjæringen er så stiv at det ikke er nødvendig).

Problemer på X3 har vært på brudne fjærer, pakninger mellom drivverk og 4wd, veivhusventilasjon (bensinmotorer) og de andre problemene er stort sett på dieselfirer.

Jeg hadde min i 3 år og brukte vel 20.000 i småfiks. Ikke ille det.

1

m-sport

Kikker også litt på biler i prisklassen over. Denne bør vel også kunne gi et rimelig bilhold og være forholdsvis lett å bli kvitt?

1

cjparker

Denne

cvt-kassen/programmeringen av denne er etter mitt skjønn helt grusom. Da hadde jeg evt valgt den samme bilen med diesel og manuell.

Kunne Forester vært noe?

1

m-sport

cvt-kassen/programmeringen av denne er etter mitt skjønn helt grusom. Da hadde jeg evt valgt den samme bilen med diesel og manuell.

Er den så ille? Den får gode skussmål i flere tester jeg har lest. Jeg tenker faren for trøbbel med gearkasse og motor er langt større på en diesel enn bensinmotor, særlig når vi snakker kjørelengde opp mot 150 000 km. Bilen skal ikke brukes til aktiv kjøring, kun rolig langkjøring og endel kjøring med henger.

1

Kompressor-V8

Ville kjøpt BMW X3 første generasjon (2004-2006) med bensinmotor. Ruster ikke. Driftsikre og greie. Relativt trygge biler. Grei å selge videre. Faren er at du beholder den gamle A6en eller BMWn i stedet for den nye Oubacken, da de oppleves ganske gode selv om de er gamle.

1

m-sport

Takk for godt tips. Har sett litt på denne. Et par titusener i pruting så begynner den å nærme seg 100k. Er dog litt redd for x-drive systemet på denne kjørelengden? Har disse bilene automatisk nivåregulering? Det kan vel fort koste noen titusener når det ryker?

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...