Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Skal knuse Tesla (konkurrent Lucid Air)

Er denne stilig og troverdig?

Panamera-stil med 4 fullverdige seter, 1000hk, 0-100 på 2,5 sek, 4wd og Samsung-samarbeid. De samme skal levere batterier til Formel-E, så dette kan kanskje bli noe til bilmerke? Skal lanseres og produseres allerede i 2018...

Ikke vet jeg, hva tror vi?

Personlig er jeg glad det fortsatt finnes tøffe lignende komfortbiler med V8 bensin, selv om de er langt tregere med 0-100 på godt over 3 sekunder :-)

1
4 svar

4 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Kompressor-V8

Her er halleluja-presentasjonen.

Blir dette en ny religion?

Alltid hyggelig med nye bilmerker, men det er ikke bare bare...

Uansett er jeg litt usikker på designet. Ser litt høy ut og som en blanding av Citroen C4/C5 og noe kinesisk/asiatisk? Fin hekk som har lånt litt lykte-designpreg fra Panamera.

Legger merke til at 1000hk, 0-100 på 2,5 sek og rekkevidde på 48-64 mil er de store selling points. De hevder å ha både en hyperbil i sportslighet og en superkomfortabel bil. Blir spennende å se tester, men jeg er nok tvilende. Model S har jo blitt omtalt som verdens beste bil av folk helt uten peiling og så viser det seg å bare være en litt pen amerikaner med fin drivlinje som går i stykker og er av ukjent merke.

Personlig holder jeg meg nok til kjente merker og tror ikke denne nymotens Aston Martin Lagonda vil skape en helt ny fremtid.

2

fcuk

Den kommer både som 4- og 5-seter.

4-seteren er helt klart tenkt det kinesiske markedet.

Drivlinja ser i alle fall ut til å fungere bra.

1

dasAuto

Stilig,men usikker på om det blir realisert. Irriterende for en 3-barnsfar at flere og flere kule biler kommer med 4 seter.

1

SUV

Er denne stilig og troverdig?

Det virker som om de i bildeserien presenterer bilder fra flere ulike løsninger som ikke stemmer overens med hverandre.

En svakhet med mange biler er at bakseteløsningene mangler utsikt til siden og/eller ikke har plass til hodet til passasjerene (siste gjelder voksne).

Hvis man ser på bildeserien i linken din så ser man at på bilde 2 så vil baksetepassasjeren i normal sitteposisjon se rett inn i stolpen litt ovenfor det lille trekantede sidevinduet. Plass til hode er vel muligens ok da taket har tilnærmet full høyde over baksetepassasjerens hode (enda ikke begynt på den skrå delen av bakruta hvertfall).

Ser man så på bilde 5 så ser man bilen ovenfra, og da ser man at baksetepassasjerens hode havner omtrent midt i den skrå bakruta (stemmer ikke overens med bilde 2). Og ser man på bilen fra siden på andre bilder i bildeserien så ser man at midten av bakrruta betyr at man mister voldsomt mye høyde, så her blir det nok problemer.

Beinplassen ser imidlertid bra ut, og det er jo ekstra viktig når hodeplassen er så elendig at man må sige ned i setet for å få plass til hodet og dermed kan klare denne manøveren uten å trøkke knærne inn i forseteryggen.

Og hvis man går tilbake til bilde 2 så ser man at pasasjeren sitter veldig langt bak, men hvordan passer det overens med bakhjulet, har man glemt at skjermen nødvednigvis vil ta noe av denne plassen? Særlig hvis bilen har brede hjul så er jo dette ganske vesentlig. Man kan ikke designe en bil ulikt innenfra og utefra, for da vil det oppstå problemer innen bilen er produsert.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...