Nye VGD er lansert! Mer informasjon

BMW nr.1 på firehjulstrekk i Norge

Det sier de i reklamen på TV. Hvilke kriterier legges da til grunn?

1
30 svar

30 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

nometalhorse

Vi har sett endel rare forbud her hjemme noen ganger, men de flinke utenfor Norge også. Denne reklamefilmen om BMW Xdrive har blitt forbudt i England. BMW Xdrive - Get out there.

Forklaringen de oppgir er: Apparently, the Advertising Standards Authority (ASA) decided it portrayed dangerous behavior and had it pulled from TV networks. According to the ruling, the ASA claims that “the demonstration of the capability of the xDrive system condoned faster, dangerous and irresponsible driving… presented in the context of excitement”. One particular shot which drew their attention was the BMW X5 going through the woods or “appearing to skid on a dirt trail”, an instance deemed too dangerous by the ruling authority from the UK.

Men en person skal være fornøyd - To make thing even more interesting, it looks like only one person of the 9.3 million viewers complained about the ad and it was seemingly enough.

1

Iseran2770

Mørkemenn har vel fått mye makt i England også.

1

SUV

Vi har sett endel rare forbud her hjemme noen ganger, men de flinke utenfor Norge også. Denne reklamefilmen om BMW Xdrive har blitt forbudt i England. BMW Xdrive - Get out there.

Så når man kjører en BMW på vei som ikke er asfaltert så blir filmen forbudt (jada, jeg så det var en ørliten antydning til sladd der når man er godt etter). Men heldigvis ingenting som tyder på at denne reklamen er blitt forbudt:

https://www.youtube.com/watch?v=JM7odihyP00

Konklusjonen må være at det er helt ok å ligge på magen hengende etter hengerfestet på en bil på en grusvei.

Men jeg tror likevel ikke jeg vil prøve å bli dratt etter hengerfestet på en bil, men jeg har derimot dratt en bil etter hengerfestet med muskelkraft, var jo ikke så veldig bratte bakken, men vi (eller muligens jeg) fant ut vi måtte ha en liten konkurranse om hvem som klarte å trekke bilen lengst opp bakken.

1

Tig_

Men har hørt at det er lettere å få en ukontrollert sleng/skrens bakparten på en bakhjulsdriven bil vinterstid, kontra ein forhjulsdriven bil. kansje det bare er ei myte fra gammalt av?

Noen med erfaring om det?

1

Jan

Noen med erfaring om det?

Det kan bekreftes.

I gamle dager, før bilene fikk alskens elektroniske hjelpemidler, kunne man stadig oppleve situasjoner der bakenden kom ut på en uønsket måte.

1

Iseran2770

I gamle dager, før bilene fikk alskens elektroniske hjelpemidler, kunne man stadig oppleve situasjoner der bakenden kom ut på en uønsket måte.

Kompressor "reklamerte" for å slå av antispinn (og antiskrens) i en bil med bakhjulsdrift når man skal ha det moro.

Min siste bil med bakhjulsdrift hadde 306 hk. Jeg slo av all elektronikk på snøføre av og til. Bilen ble relativt rabiat. Siden jeg har en god del erfaring med bakhjulsdrift og null elektroniske hjelpemidler vet jeg hvordan man styrer imot når bakenden begynner å ta en helt annen retning enn fremover.

Med elektronikken i drift oppfører de seg eksemplarisk.

1

Forfun

Men har hørt at det er lettere å få en ukontrollert sleng/skrens bakparten på en bakhjulsdriven bil vinterstid, kontra ein forhjulsdriven bil

Definitivt lettere å få en kontrollert skrens med bakhjulstrekk, ukontrolert får andre uttale seg om, da jeg ikke driver med slik:-)

Litt mer seriøst, med esp er det så godt som umulig å få skrens, og like lett med fwd som rwd. Kommer en for fort inn i en sving går det stort sett rett frem med begge.

1

Kompressor-V8

Kommer an på hva man bruker bilen til. Om den skal lukeparkeres i gater i oslo sentrum vinterstid er forhjulsdrevne bedre på å komme seg ut enn bakhjulsdrift, da man kan snu på drivhjulene for å få nytt grep. Men for kjøring på vinterføre generelt er bakhjulsdrift klart morsomst, spesielt uten antispinn. I fremtiden har trolig alle biler 4wd. I mine øyne er 4wd klart overlegent så lenge det i tillegg er morsomt i sin oppførsel.

1

rosmebraad

4wd har klare fordeler ved igangsetting og når man skal opp bratte, glatte kneiker: Jeg var helt avhengig av det for å komme opp en styggelig bratt bakke her om dagen.

Men på små/kompaktbiler er det sjelden noe 'behov' for 4wd med gode dekk og fører som er klar over bilens beskaffenhet.

1

Tig_

Men foretrekker dere av forhjulsdreven eller bakhjulsdreven bil på vinterføre?

1

Kompressor-V8

Det er færre og færre som lar RWD-entusiasmen overgå 4wd når BMW sin xdrive er så "RWD-aktig" å kjøre. Unntatt modeller der 4wd ikke finnes (f eks 1-serie bensin under 140xi) velges derfor 4wd spesielt når det koster kr 9900.

Folk tenker ikke samme grad at de trenger quattro når alternativet er FWD. Tullete, men slik er det. I tillegg er det viktig å tilby 4wd på små motorer i Norge.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...