Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Har et par spørsmål om innpress.... I vognkortet mitt så står det innpress 40 men på felger som fulgte med bilen er det innpress 45. Har dette noe å si?

F.eks så står det i vognkort 2015/55/16 innpress 40 men på medfølgende dekk var det 215/55/16 innpress 45. Hva er konsekvensen i så fall?

1
3 svar

3 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

cbx750f85

Dette bør gå veldig greit. Tillatt forskjell fra oppgitt i vognkort er +-7,5mm pr felg.

Når du nå går opp i både innpress og dimensjon så vil indre dekkside komme litt lenger inn i hjulhuset. Du må bare sjekke for klaring ved fult rattutslag. Mest sannsynlig ikke problem da endringene ikke er store.

Jeg kjørte en stund med felger med innpress 45, mens vognkortet sa 55... Det blir jo andre veien, så mine gikk litt lenger ut. (og tok så vidt i hjulbuen bak ved maks nedtrykt fjæring). Var ikke 100% fornøyd, men lysten på 16" til en levelig pris var større enn ulempene på den tiden... Byttet senere fra 205 bredde til 195 bredde på samme felg, og sporingen ble dramatisk redusert.

Men som sagt, din endring vil da være mindre enn min, og i tillegg lovlig... Så nå at du sa at felgene fulgte med... Så da bør det jo være sjekket at det ikke subber noe ved fult rattutslag... :-)

1

xantiasx

Så da bør det jo være sjekket at det ikke subber noe ved fult rattutslag... :-)

Fullt rattutslag, og max fjæring, skal det være ;)

1

xantiasx

Du får "smalere" sporvidde på bilen, med 5 + 5 = 10mm. Det er nok innenfor lovlig avvik, men en god del biler, som f.eks. mange BMW'er, er svært nøye på riktig ET, for å være stabile på sporete vei. Dog er det lavere ET (dvs breiere sporvidde) enn originalt som oftest steller til mest sprell.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...