Du skrev det vel selv. E-klasse. Du sier ingen ting om hvilken prisklasse du tenker på, men den finnes i alle prisklasser. Ikke så mange med bensin,men hvis du ikke kjører daglig i hovedstaden ser jeg ingen vits i å betale mer for en bensinbil. Hvis du ikke må følge anti dieselbil menigheten her inne ;-)

1

Superb er vel eneste stasjonsvogna som er i nærheten av E klasse. På SUVer blir det dyrt, Q7 eller GL er de eneste store som er 5-6 år. Med forbehold om at jeg ikke følger med på SUVer.

Tror egentlig konklusjon er tatt, E klasse er størst og best.

1

Superb er vel den eneste som finnes som brukt med 4X4 og bensin, som er i nærheten av E klasse i størrelse.

A6 og 5-serie er også alternativer, men de er en god del mindre i bagasjeavdelingen.

Mercedes blir enten veldig dyrt eller gammelt, hvis du skal ha bensin og 4 matic.

Av nyere biler, er det stort sett bare AMG modeller som er til salgs.

1

5-6 år gamle biler i denne klassen er det jo nesten bare diesel å velge i, da det totalt dominerte markedet på den tiden

1
SIRJ4MES Ja ser at Superb er et alternativ. Denne har bensin og 280 hk. Sparker godt i fra: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104835444 http://www.dinside.no/motor/test-skoda-s...

Ja ser at Superb er et alternativ. Denne har bensin og 280 hk. Sparker godt i fra:

Merk at hvis dine tre barn alle fortsatt sitter i barnestol er bredden til Superb begrenset. En kollega med 3 barn bestilte slik bil og fikk ikke lukket dørene når det sto 3 barneseter i...

1
SIRJ4MES Ja ser at Superb er et alternativ. Denne har bensin og 280 hk. Sparker godt i fra: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104835444 http://www.dinside.no/motor/test-skoda-s...

De skulle hatt et alternativ med bensinmotor på ca 250hk

For noen år siden, 3-6, virket det som om BOS prøvde å holde det hemmelig at MB laget biler med bensinmotor.

I motsetning til BMW, var mange av bensinmodellene utelatt fra norske prislister.

Sikkert en beslutning de gjorde for å sikre arbeid på verkstedene. Bytte av partikkelfilter og EGR ventiler sørger for penger i kassen.

I USA er innstegsmodellen i E-klasse stv 350 E, bensin. Mens vi fikk servert 200D 136 hk som innstegsmodell. En motor på 136 hk i en bil som i praksis veier ca 2 tonn, er en trist opplevelse.

I E- klasse har Mercedes et ganske stort sprang i ytelser fra 211 hk i E 250 til godt og vel 300 hk i 350. Det er vel bare sistnevnte som ble levert med 4 matic.

1
Laster...