Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Jeg har for noen dager siden bestilt meg ny dieselbil, en Skoda Kodiaq 4x4. Kommer aldri til å ha El-bil, da jeg vil ha lyd og i tillegg kraft.

Flere som velger forbrenningsmotorer i dag? Håper vi er mange. Flere har byttet inn EL-biler til bensin/diesel i dag.

2
35 svar

35 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

Il-Pirata

Selvsagt, jeg har diesel SUV og kommer aldri til å noengang kjøpe en elektrisk lekebil. Å følge en tullete saueflokk som ikke evner å bruke de små grå og dermed tror på klimasvindelen gjør jeg ikke.

3

Jan

Det er fordi det er enklere å regulere hastigheten slik. Skulle dieselmotoren drevet loket direkte, måtte den hatt et kompliser girsystem

2

Kompressor-V8

Forfun skrev:

«Jeg har akkurat kjøpt meg bensin»

Herlig å lese. Har hatt en «flørt» med seriøse elbiler i form av e-tron da elbilfordelene er så latterlig store at jeg i min situasjon der jeg kjører mye inn og ut av Oslo bomringer, parkerer der, buss/taxifilen hjelper svært mye på effektivitet osv, at jeg følte meg som en idiot som ikke tok i mot og utnytter elbilfordelene. Når de nevnte fordelene forsvinner er jeg også helt tilbake på bensin, med en elbil (egolf) til bruk der man må ha elbil. Egolfen kan vi jo bare beholde til «evig tid» til enkel elbilbruk. For bensinbiler med skikkelig motor er for meg morsommere enn elbiler.

Mange elbilfrelste prøver seg med «bensinbrumming er så gammeldags, hest og kjerre kan man jo også velge osv..» - gammeldags eller ikke, det kjennes jo me mer riktig og behagelig. Og man slipper å lade på en tur fra Oslo til Hamburg selv om man kjører inklusiv moms.

Kjørte fra Skottland til Castle combe syd i UK med en A6 50tdi med 3 liter diesel. Flott langdistanse-bil. Den fyllte vi 2 ganger (siste gang hadde den litt under halv tank da vi skulle levere leiebilen med full tank) på ca 150 mil. Rekkevidden med full tank var 1100km. Med slik tung gassfot som jeg hadde ville nok en model s 100d gått 40-45 mil mellom hver lading. E-tron 30-33 mil. Dieselbil og bensinbiler er unike på slike langturer. 3 minutters drivstoffylling og kjøre videre. Helt genialt. Slik kan man altså ha det....

I oktober skal vi ha en ny slik tur. Spent på hva slags leiebil vi får, har bestilt samme bilklasse, e220d, 520d eller audi a5/a6.

2

Forfun

Jeg har akkurat kjøpt meg bensin. Rett og slett fordi bilen er mer morro en det aktuelle elbiler har. Diesel skal jeg nok ikke ha, hadde det ikke vært for at e-tron var så kjedelig å kjøre hadde det vært førstevalget på SUV. Eneste SUV som kjører OK er vel Porsche ut fra rykter, har ikke testet selv.

Men mye kjøring med tilhenger er det diesel som gjelder. Til tross for lyd og kjøreglede. Vurderte lenge S5, men i dag er den total uaktuell pga diesel. Jeg ville ikke en gang byttet med min A5.

2

M-T

Jeg har for noen dager siden bestilt meg ny dieselbil, en Skoda Kodiaq 4x4. Kommer aldri til å ha El-bil, da jeg vil ha lyd og i tillegg kraft.

Skjønner deg godt. De største fordelene til firesylindrete dieselmotorer er uten tvil det herlige lydbildet og det store kraftoverskuddet. Elbiler er ikke i nærheten.

:)

2

Jan

De største fordelene til firesylindrete dieselmotorer er uten tvil det herlige lydbildet

Ingen ved sine fulle fem, kan mene at lyden av en R4 diesel er herlig. Responsen og trekkraften kan være ganske bra. Folk som er glad i bil, kjøper ikke R4 diesel på grunn av lyden, men til tross for den. En sekserdiesel, derimot, har bra motorlyd.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...