Data og Internett

FCBarcelona

Nextgentel = ikke en centimeter bedre enn telenor

For tredje gang har de klart det, siden jeg fikk linja for 3 måneder siden.(bestillte for 5 måneder siden, men telenor & NGT ble aldri enige om bruken av linja). NGT kutter linja HELT uten forvarsel. Og forlaringene har vært like dårlige hver gang. Sist måtte jeg faktisk bruke 30 min på å forklare dem at jeg faktisk hadde mottatt og installert mitt modem, og at dette hadde vært oppe i ei god stund nå, og at jeg IKKE trengte montør, som av en eller annen merkelig grunn hadde blitt bestillt opp igjen. Og kuttet av det ble jeg. Uten forvarsel, absolutt ingen ting. De lovte at linja skulle være oppe igjen innen torsdag kl 20.00, lørdag er det i dag, og jeg sitter fortsatt på den sure isdn linja mi, og funderer på hvorfor i alle dager jeg byttet fra telenor. Til opplysning har jeg vel hatt en ca 40 dager oppetid på linja mi, ut av 3 måneder. Og det som er litt morsomt, jeg har betalt for 5 måneder, NGT lovte nemlig at siden jeg betalte for de første 2 månedene, skulle det stå 0,- på den neste fakturaen.... men gjorde det det?

1
24 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Tenkte jeg skulle legge ved 2 mail jeg fikk på onsdagen, 3 måneder etter at linja ble tatt i bruk:

Mail1: ----------------------------- Vi beklager å måtte be deg om at du må sende en skriftlig oppsigelse /fax på ditt nåværende ADSL.

Telenor ville ha dette direkte fra deg.

Vennligst kom med tilbakemelding når oppsigelsesdato er i orden.

Med vennlig hilsen, NextGenTel Kundeservice -----------------------------------

mail2: ----------------------------------- Hei.

Kjære xxxx xxxxx.

Vedr. kundenr. xxxxx.

Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx.

I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe.

Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling.

Med vennlig hilsen NextGenTel AS Kundeservice -------------------------------------

tja?

1

Det er vel ytterst få som har skrytt av NGT sin kundeservice og oppfølging av leveringer, dog skryter folk stort av hastighet og stabilitet etter at de får det opp og gå skikkelig. Og man kan ikke frigjøre seg fra tanken om at Telenor networks ikke akuratt er nøytrale i forhold til Telenor+ og de andre som leverer ADSL igjenom telenor sine kabler, selv har jeg fått beskjeden at jeg f.eks ikke kunne vente noen god service fra Telenor Networks når jeg var så dum at jeg hadde ADSL fra Bluecom, denne utalesen var fra en kundebehandler hos Telenor Networks.

1
agri Det er vel ytterst få som har skrytt av NGT sin kundeservice og oppfølging av leveringer, dog skryter folk stort av hastighet og stabilitet etter at de får det opp og gå skikkelig....

"agri skrev: Det er vel ytterst få som har skrytt av NGT sin kundeservice og oppfølging av leveringer, dog skryter folk stort av hastighet og stabilitet etter at de får det opp og gå skikkelig."

Korrekt. Det var litt tull med leveringstiden hos oss også, men etter at alt var klart har ting gått smertefritt. Har ikke hatt noen problemer ennå, med unntak av én halvtime der jeg ikke kom på nett.

-Valagar ––––––––––––––––––––––––- http://groruddata.com/vegard/

1

Jeg har også hatt problemer med sen levering. Den enste løsningen jeg har funnet ut var å løpe inn på kontoret på Lysaker og forlange linje, det er utrolig hvor fort det kan gå da! Jeg skulle ha shdsl fra de, de lovte innen uken var omme faktisk. Men det drøyde i 1 mnd, da så jeg meg lei, å oppgradere en pokkers linje kan da ikke ta så lang tid. Jeg fløy ned på kontoret og i løpet av de 20 minuttene jeg var der nede fikk jeg modem i hånda og linja var oppe..

1
agri Det er vel ytterst få som har skrytt av NGT sin kundeservice og oppfølging av leveringer, dog skryter folk stort av hastighet og stabilitet etter at de får det opp og gå skikkelig....

Nja, hadde faktsik bedre hastighet hos telenor men det er en annen sak. Nedetiden har absolutt ingen ting med Telenor Networks å gjøre, det er NGT som har gitt beskjed til Bravida om å kutte linja alle 3 gangene. Synes det er rimelig frustrerende at de ikke kan ta seg en telefon hit, og avklare eventuelle problemer, før de kobler av en stakkars internett-avhengig.

1

FCBarcelona: Hvorfor i svarte byttet du fra telenor plus?!? Har hatt Onlien ADSL fra Telenor Plus siden Juli/August i år, og har ennå ikke opplevd noen problemer fra Telenor Plus si side!

Eneste feilen jeg har hatt er at ADSL kabelen jeg kjøpte i en butikk her ikke virket, men det var ikke Telenor Plus sin feil!

Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Redaktør, Vås & Rør

1
Gorken FCBarcelona: Hvorfor i svarte byttet du fra telenor plus?!? Har hatt Onlien ADSL fra Telenor Plus siden Juli/August i år, og har ennå ikke opplevd noen problemer fra Telenor Plus s...

"Gorken skrev:

Hvorfor i svarte byttet du fra telenor plus?!?

vel, pris og bedre hastigheter er jo et godt argument for og bytte til NGT, igrunn er Telenor plus en god nok grunn til og bytte uansett, kan de levere så kan Bluecom og Tiscali også, det finnes ingen grunn til og gi sine kronasjer uavkortet til Telenor.

1
Gorken FCBarcelona: Hvorfor i svarte byttet du fra telenor plus?!? Har hatt Onlien ADSL fra Telenor Plus siden Juli/August i år, og har ennå ikke opplevd noen problemer fra Telenor Plus s...

"Gorken skrev: Har hatt Onlien ADSL fra Telenor Plus siden Juli/August i år, og har ennå ikke opplevd noen problemer fra Telenor Plus si side!"

Jeg må faktisk si meg enig der, jeg har hatt telenor i ca ett år, og det har vært svært lite nedetid. Leveringen tok 9 dager, og jeg får mer båndbredde enn jeg betaler for... __________ r|KkÝ®@||ÿ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

1
Gorken Det ser man ja!!! Tlenor Plus - den enste leverandøren som er skikkelig seriøs! Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Redaktør, Vås & Rør

Mulig det. Den ene gangen jeg har hatt problemer med ADSL fra NGT fiksa de det på dagen, har hatt det i 1 1/2 år nå uten problemer. Skal ikke skrive noe dritt om telenor adsl siden jeg aldri har hatt det, men jeg HATER å bytte filer med telenor adsl kunder. De fleste har latterlige 128 Kbps ut, og de andre har nesten like latterlige 256 Kbps.

1
Gorken Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil! Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Reda...

"Gorken skrev: Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil!

Yeah, hvilke feil greier den gjengen og fixe? De leser sjekklistene sine og du skal få jobbe før de forstår at du har prøvd det de maser om, da får du beskjed om at "noen" andre skal ringe deg, er du heldig ringer de etter noen dager. Jeg har endel erfaring med div ISP/xDSL og uten tvil er supporten til TN den med mest varierende kvalitet, og TN support ser ut til og tape seg stort i forhold til det den var for en del år siden, men er du veldig heldig er det jo noen som virkelig yter service men det blir lenger og lenger mellom dem.

1
Gorken Min menig (som er utformet p.g.a mine erfaringer) er at Telenor er den helt klart beste, og mest serviceytende på markedet! Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Redaktør, Vås &...

"Gorken skrev: Min menig (som er utformet p.g.a mine erfaringer) er at Telenor er den helt klart beste, og mest serviceytende på markedet!

Og jeg i og med jeg jobber med og rette div problemer for folk og er i kontakt med div ISP-er nesten til dagen for og sjekke ut linjeproblemer, leveringer osv så jeg føler meg ganske kompetent til og sammenligne servicen, må innrømme at det er bare hos TN+ jeg ved flere anledninger har fått passet påskrevet selv om jeg stilte greie spørsmål på en meget høflig og grei måte, det eneste jeg ønsket var og snakke med noen som i det heletatt forsto problemstillingen og dette nokså enkle ønsket er mer en endel av de tålte og jeg har fått f.eks beskjed om at jeg var mindre begavet og at jeg er en tosk. Har også opplevd at at medarbeiderene hos TN oppga falskt navn når jeg spurte etter det for og klage på oppførselen, i følge TN jobbet ingen med det navnet som ble oppgitt i kunderservicen.

1
Gorken Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil! Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Reda...

"Gorken skrev: Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil!

Kan jo gi deg et eksempel, en kunde av meg mistet forbindelsen med nettet og ADSL-modemet. Han drev i flere dager og feilsøkte med hjelp av TN sin utmerkede support, de kom ingen vei, han fikk beskjed om og bytte nettkort til ingen nytte, så fikk han beskjed om at det nok var win XP som ikke fungerte som det skulle så han måtte reinnstallere. Han ringte meg og jeg tok feilen etter ca 30 sekunders feilsøking over telefonen...... Feilen var TP-kabelen, alt de hadde behøvd var og se om lampen bak på kortet og modemet lyste, skikkelig profft..... Men feil på kabelen sto vel ikke på arket så da kan man vel ikke forlange at supportmedarbeiderene skulle kunne greie og tenke ut noe slikt på egenhånd....

1
agri "Gorken skrev: Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil! Kan jo gi deg et eksempel, en...

"agri skrev: Men feil på kabelen sto vel ikke på arket så da kan man vel ikke forlange at supportmedarbeiderene skulle kunne greie og tenke ut noe slikt på egenhånd...."

Akkurat det er det vel ikke bare folk i telenor support som "sliter" med. hehe Men det er nok sant det du skriver ja. Virker som de fleste følger en lapp de har forran seg og blir ganske handlingslammet med en gang en spør om noe de ikke har på den lappen :)

1
bakaraka "agri skrev: Men feil på kabelen sto vel ikke på arket så da kan man vel ikke forlange at supportmedarbeiderene skulle kunne greie og tenke ut noe slikt på egenhånd...." Akkurat de...

"bakaraka skrev:

Akkurat det er det vel ikke bare folk i telenor support som "sliter" med. hehe Men det er nok sant det du skriver ja. Virker som de fleste følger en lapp de har forran seg og blir ganske handlingslammet med en gang en spør om noe de ikke har på den lappen :)"

Det virker som kompetansen på support er svært lav, endel innrømmer faktisk at de ikke kan noe mer en det de har blitt kurset på og har på sjekklistene sine. Men det er noen som har skikkelig peiling men de er blitt veldig skjeldne i det siste. Men de får bare drive så lenge jeg kan fakturere for og fikse feilene de ikke finner ;) Dog så er det jo surt for kunden da som syntes det var så mye verd og ha fri support hos TN.

1
agri "Gorken skrev: Mulig det er din mening, men Telenor Plus er den enste som har en brukerstøtte som fungerer og de klarer i hvertfall å rette opp feil! Kan jo gi deg et eksempel, en...

"agri skrev: Kan jo gi deg et eksempel, en kunde av meg mistet forbindelsen med nettet og ADSL-modemet. Han drev i flere dager og feilsøkte med hjelp av TN sin utmerkede support, de kom ingen vei, han fikk beskjed om og bytte nettkort til ingen nytte, så fikk han beskjed om at det nok var win XP som ikke fungerte som det skulle så han måtte reinnstallere. Han ringte meg og jeg tok feilen etter ca 30 sekunders feilsøking over telefonen...... Feilen var TP-kabelen, alt de hadde behøvd var og se om lampen bak på kortet og modemet lyste, skikkelig profft..... Men feil på kabelen sto vel ikke på arket så da kan man vel ikke forlange at supportmedarbeiderene skulle kunne greie og tenke ut noe slikt på egenhånd...."

Dette er nøyaktig det samme problemet jeg hadde!!! Men jeg fikk løst problemet på under 5 min.!!!!

Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Redaktør, Vås & Rør

1
Gorken Det ser man ja!!! Tlenor Plus - den enste leverandøren som er skikkelig seriøs! Gaffel i øyet, assa! Gorken©2002 Gorken. Redaktør, Vås & Rør

"Gorken skrev: Det ser man ja!!! Tlenor Plus - den enste leverandøren som er skikkelig seriøs! ----------

Særlig. Jeg fikk inkassokrav for en regning som jeg da ikke hadde betalt. Enregning på et ADSL abonnement som jeg da ikke hadde. Telenor mente da at jeg hadde dette abonnementet, og saken havnet i konfliktsrådet. Etter en del om og men og mange utredninger fant telenor ut at jeg alikevel ikke hadde abonnementet, og inkassosaken ble henlagt. Trass i dette siter jeg med en anmerkning på en regning jeg ikke skal betale..

Lenge leve telenor.. bah..

1

Lignende innlegg

Intel Core i7-6700K

Hei. Har en stasjonær pc med Intel Core i7-6700K, som ikke støttes av win 11. noen som hva som skjer hvis en installerer win 11 på denne? Blir du "bannlyst"fra alle oppdateringer? tpm 2 og sikker opps...
1
1 svar

Hvilemodus

Sliter det mye på pcen (bærbar) at jeg sjelden skrur den av? Men setter den i hvilemodus når jeg ikke bruker den, fra dag til dag (fordi jeg ofte har oppe noen faner).
2
2 svar
Elbil inspector Siste svar

Voltbox = svindel

I disse tider er det tydeligvis fritt frem for økonom-spirer uten teknisk bakgrunn til å tjene raske penger på svindel: https://www.tu.no/artikler/nei-du-far-ikke-lavere-stromregning-ved-a-sette-en-ma...
2
6 svar
Laster...