Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Jeg har to regneark jeg jobber i.

Det første regnearket inneholder lønnstrinn med lønn. Altså en kolonne med trinnene(A3 - A63) og en kolonne med lønnen(A3 - A63.

Den andre arket har lønnstrinnene til hver enkel. B2 har lønnstrinn 34, B3 har lønnstrinn 44, B4 har lønnstrinn 55 osv.

Jeg skal ha at lønnen kommer under f.eks. under B2, på C2 skal jeg ha lønnen til lønnstrinn 34. Bruker "=" og trykker på lønnen for å få den opp, men må være mulig å få autofyll bortover, så jeg slipper å gjøre det på hver enkel?

1
3 svar

3 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

rebbez

Mener du kun cella der jeg har fått inn lønnstallet?

=Lønnstrinn!B18

Da tar bare excel videre det samme tallet når jeg gjør det.

Altså det jeg vil er at excel skal forstå at under 34 osv skal jeg ha lønnstrinn 34 osv.

Ark 1:

Lønnstrinn 34 34 49 49 64 75

Bruttolønn Line Lotte

Ark2:

LØNNS TRINN ÅRSLØNN

19 199100

20 202700

21 206300

22 210000

23 213700

24 217600

25 221500

26 225100

osv

Arkene ser slik ut: http://imgur.com/eJJVB1K

Det er vanskelig å forklare excel, så kanskje bilde av det kan være til hjelp.

1

InnocentBystander

Jeg skal ha at lønnen kommer under f.eks. under B2, på C2 skal jeg ha lønnen til lønnstrinn 34. Bruker "=" og trykker på lønnen for å få den opp, men må være mulig å få autofyll bortover, så jeg slipper å gjøre det på hver enkel?

Sjekk VLOOKUP funksjonen. Du kan bruka lønnstrinn for å slå opp i tabellen med lønnstrinn/lønn.

1

Bitterman

Ta tak nederst i høyre hjørnet på cella og trekk den bortover eller nedover så kopierer den og flytter formler.

1

Lignende temaer

Bilde

Foto og video

Foto og video

Bilde

Vitenskap

Vitenskap

Bilde

Spill

Spill

Bilde

Data og Internett

Data og Internett

Bilde

Været

Været

Laster...