Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Streamingtjenester og Kundebehandling

Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden her, men tar den her selv om den kunne gått under forbruker, fotball engelsk, fotball internasjonal etc

På Tirsdag ødela Viaplay en CL-kveld for meg med Chelsea. Kundene fikk ikke logget inn, men en link til stream, som kunne benyttes gratis av alle ble etterhvert lagt ut på siden. Den hadde derimot usynkronisert bilde og kommentator, og bilde byttet på slow motion og fast forward i både Chrome og Firefox

Jeg skriver til kundeservice at jeg lurer på hvordan de vil tilbakeføre beløpet jeg har betalt da jeg kun abbonerer mtp Chelsea og CL etc. Får da til svar at jeg får 25% avslag på neste periode og at de la ut en stream som virket. Jeg skrev tilbake at jeg ikke var interessert i å betale for noe som ble delt på sosiale medier og kunne benyttes gratis av alle. Har ikke fått svar, det er nå snart 48 timer siden.

Idag var det DPlay sin tur, som i sist Liverpool kamp. Midt i Molde kampen kom den vanlige feilmeldingen 3050 osv

Skrev til kundeservice, hvordan har dere tenkt å tilbakeføre månedsbeløpet etc. Fikk svar etter to minutter og at pengene mine var tilbakeført og at de beklaget. Og at telenor meldte at tjenesten kun var nede en kort stund. En kort stund her er altså 15 minutter.

Akuratt nå, og de(n) siste måneden har Sumo kjørt i beta i Chrome. Hvorfor betaler vi fullpris for en Beta versjon som ikke har synkronisert lyd og bilde? Når de tar 500kr i måneden kan vi ikke få bestemme hvilken nettleser vi vil bruke. Jeg som kjører på en HTPC koblet opp mot hjemmekinoen er Firefox et helvete. Dessuten så har sumo et rotete brukersnitt og er langt fra feilfri. Du blir rett som det er logget ut.

Hva kan vi som forbrukere forvente av streamingtjenestene? Er det flere som meg som føler at de har nada di skulle sagt? Eneste vi hører er beklager men vi hadde tekniske problemer.

Vi finner oss ikke i slikt når vi kjøper andre produkter, men her stiller vi svakt da alt er monopol. Og i morgen blir det bestemt hvem som kjøper PL rettighetene fra høst 2016, mens NFF sitter å venter på å selge, for å se hvem som kjøper PL rettighetene.

Kan vi snart vente oss en god brukertjeneste, som klarer å sende kampene? Vi har tross alt landet på månen

2
7 svar

7 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

PapaSmurf

Det forundrer meg at streamingtjenestene fortsatt er så ustabile. Selv vegrer jeg meg for å se kamper på denne måten, nettopp fordi jeg gang på gang opplever krøll. Og som fotballfan er det grusomt å få kampene ødelagt av feilmeldinger, lagging og servere som ikke takler presset.

Skal man levere et produkt man tar seg betalt for må man snart få teknologien med på lasset.

Mitt skrekkeksempel er fra Europa 2012. Molde må ha mål i Basel for å komme til CL-playoff. Vi er på overtid og vi får straffe. Magne Hoseth gjør seg klar. Da stopper hele driten. Jeg løper i sirkler for å finne en radio som kan fungere som nødløsning, jeg rekker akkurat å høre sluttsignalet. Det ble en bom, men skuffelsen ble overdøvet av et intenst hat mot leverandøren jeg hadde betalt penger til. Hadde jeg fått tak i en representant der og da hadde det kommet på nyhetene.

2

Memelli

Viaplay og DPlay har gitt opp for flere år siden.

Etter at TV2Sumo ble oppgradert for å takle OL-trafikken har jeg ikke hatt problemer her, virker som den mest stabile streaming-tilbyderen på det norske markedet i alle fall. Kjører som regel Sumo på Iphone-app'en og chromecaster til TV'en. Knirkefritt.

1

mindprint

Det er flere som skryter av at de kjører det de trenger via nettet og som ikke skjønner hvorfor jeg ofte betaler mer for å bare få det på TVen.

Åpningsinnlegget over er vel nettopp derfor. Nettløsninger er milevis bak TV ennå. Kan ikke sammenlignes engang med tanke på stabilitet, og gjerne heller ikke kvalitet.

Jeg har aldri gått glipp av en eneste kamp, men kamerater som bruker onlineløsninger ofte ikke kommer i gang med kampene før flere minutter er spilt, kanskje trenger de oppdatering for å spille av, kanskje er lyd og bilde usynkront, eller henger etter med et halvt minutt , andre oppdateringer på PCen setter plutselig i gang og gjør at ting blir hakkete.

Nei, om ti år så kanskje, men innti videre blir det TV og atter TV.

1

Anelka2

"På Tirsdag ødela Viaplay en CL-kveld for meg med Chelsea. Kundene fikk ikke logget inn, "

Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Er bare å styre unna dette søppelet av en streamingtjenesrte. De ødela CL for meg for to sesonger siden med blant annet samme problem.Jeg ble så forbanna tilslutt at jeg sa opp driten midt under City-Barca. Det er i overkant frekt å ta betalt for noe som ikke er i nærheten av å fungere optimalt.

Hvorfor har jeg aldri disse problemene med TV2Sumo(da inkl de største kampene som er mest populære og da følgelig har stor trafikk og mange ser samtidig) ? Viaplay får enten lære et og anner der, evt tilby gratis videre med det elendige opplegget de kjører nå.

1

KenMonkou

Vil også minne om at for første gang, koster PL rettighetene over en milliard NOK. Og budrunden står mellom

TV2 og Discovery (DPlay)

1

Lignende temaer

Bilde

Fotball - Premier League

Fotball - Premier League

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

Fotball - Spill

Fotball - Spill

Bilde

Viking FK

Diskusjon om Viking FK

Bilde

Liverpool Football Club

Forum for the true reds - YNWA

Laster...