Helse esc

Innlegg

Helse

rosmebraad

Drikke te etc. før leggetid.

Av og til er det en vane å drikke en delte/vann og lignende på kvelden..... men da er minuset at man må opp og tappe av, ikek bra for nattesøvnen.

Dehydrering og "tørr" kveld anbefales!

1
9 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Av og til er det en vane å drikke en delte/vann og lignende på kvelden..... men da er minuset at man må opp og tappe av, ikek bra for nattesøvnen.

Dette kunne ha vært et problem om man måtte kle på seg og gå ut på en kald utedo.

1

Dehydrering og "tørr" kveld anbefales!

Vann er vanndrivende, og fremmer derfor økt vannlating, og da følger en del næringsstoffer med også.

Ta et glass vann med en liten klype salt og en liten klype sukker i. Dette vannet opprettholder elektrolyttbalansen i kroppen og fremmer ikke økt vannlating.

1

"Dårlig planlegging" i går også: Det virket forlystende med rikelig med te og vann like før leggetid. Resultat: Opp på WC på natten!

Skal prøve på tørrlagt kveld i dag.

1

Han som skriver i BT under "paraplyen" i dag tok opp saken:

A. At man går på "autopilot" til toalettet om natten.

B. At man kan ta feil av hvor toalettet er på steder som danskebåten under de sedvanlige toaletturene nattestid etter en fuktig natt med kompiser.

Etter saltmat i går holdt jeg på væsken og brukte ikke WC på natt. Selv med tekopp, 0,7l vann og 0,5l melk rett før leggetid. Det har noe å gjøre med at nattesøvnen ble såpass kort som 3,5 timer. Tolvtimers søvn hadde nok krevd tur underveis.

1

Lignende innlegg

Vintersport timy3 Publisert

Maren Lundby

Maren Lundby er for tjukk, eller rettere sakt for kraftig. Før ut i verden måtte en skihopper være kraftig og spenstig for å kunne hoppe langt, men etter at denne V-stilen ble til, så er det ikke kraf...
1
0 svar
Laster...