De bygger jo ut for å sjekke de som skal ut av Norge. En liten bro tilbake til Sverige fra venstre fil inn i Norge, så blir de loset ut av Norge...problem løst og alle m. AA-AD+++ skilter den rette veien inn i Norge :)

1
Sponvika Jeg har ennå ikke sett noen fornuftig løsning på hvordan man skal klare å løse de trafikale problemene. Ellers så viser mitt innlegg til stabeis det motsatte av hva du hevder om me...

Jeg har ennå ikke sett noen fornuftig løsning på hvordan man skal klare å løse de trafikale problemene.

Norske skilter kan kjøre igjennom mens utenlandske må stoppes. Det er faktisk ikke verre enn det.

idag har dei kamera som leser skilt nr og viser med en gang hvilken bil etc sånn at dei kan ikke bare lage noen skilter med nr på.

1
Kallevindskeiven Det går selvsagt fint an å få til på Svinesund og andre steder. Men vi har jo skjønt din motvilje mot ethvert tiltak som kan hindre hvem som helst i å komme seg inn i Norge, det er...

Jeg har ennå ikke sett noen fornuftig løsning på hvordan man skal klare å løse de trafikale problemene.

Ellers så viser mitt innlegg til stabeis det motsatte av hva du hevder om meg.

Vi får håpe at den nye regjeringen fører en slik politikk at vi slipper full grensekontroll. Rask saksbehandling, kjapp hjemsending ved avslag, rask utsending av kriminelle og en betydelig bedre integreringspolitikk hadde jo vært en vei å gå.

1
Sponvika 8 filer åpne og over 20 minutters ventetid og det er midt på natta, skulle vært morro å sett hvordan man skal få til dette på svinesund. Der er lange køer bare det er tollkontroll.

Det går selvsagt fint an å få til på Svinesund og andre steder. Men vi har jo skjønt din motvilje mot ethvert tiltak som kan hindre hvem som helst i å komme seg inn i Norge, det er jo da naturlig at du hevder at alle slike tiltak er umulige å gjennomføre.

1
andreasmj Det blir vel mer reelt å sammenlikne Norge/Sverige med USA/Canada enn USA/Mexico. Scroll derfor ned til Canadian border i linken du fikk tidligere her. På grensen mellom USA/Canada...

På grensen mellom USA/Canada passerte det gjennomsnittlig 140 728 personbiler per dag i 2010. Dette fordelt på 119 grenseoverganger. Ca. 51,4 mill biler i året. Her stopper alle bilene og viser frem gyldig legitimasjon.

Ved svinesund passerer det mellom 10000 og 15000 biler daglig. Altså en enorm trafikkmengde å håndtere. På en travel dag passerer det altså en bil hvert 6 sekund hele døgnet, hvis man da tenker på at trafikkmengden ikke fordeler seg spesielt jevnt blir trykket enormt i rushen, så lange,lange køer ville være uungåelig selv med en storstilt utbygning.

1
Sponvika 8 filer åpne og over 20 minutters ventetid og det er midt på natta, skulle vært morro å sett hvordan man skal få til dette på svinesund. Der er lange køer bare det er tollkontroll.

Det blir vel mer reelt å sammenlikne Norge/Sverige med USA/Canada enn USA/Mexico. Scroll derfor ned til Canadian border i linken du fikk tidligere her.

På grensen mellom USA/Canada passerte det gjennomsnittlig 140 728 personbiler per dag i 2010. Dette fordelt på 119 grenseoverganger. Ca. 51,4 mill biler i året. Her stopper alle bilene og viser frem gyldig legitimasjon.

I Norge passerte 8,5 mill personbiler over grensen i 2012.

Finner ikke noe tall på hvor mange grenseoverganger, men over 80 er ubemannede.

Med egne hurtigfiler for biler med nordmenn, skandinaviske/schengen/EU og andre tror jeg trafikkavviklingen ville blitt langt bedre enn den er i dag når alt snevres inn til et felt. Dette er et prosjekt som er fult mulig å få til så lenge viljen er der.

1
stabeis Klart det må sprenges, men det er jo ikke noe problem for det er nok ikke mangel på dynamitt.. Jeg vil heller ikke ha full grensekontroll, men utviklingen beviser til gangs behovet...

Et lite hus rett i nærheten ble solgt for et par mnd siden, gikk faktisk for "bare" 4,5. Du er hjertelig velkommen i nabolaget, håper du liker singel malt, som er min last her i livet.

Vi får håpe at den nye regjeringen fører en slik politikk at vi slipper full grensekontroll. Rask saksbehandling, kjapp hjemsending ved avslag, rask utsending av kriminelle og en betydelig bedre integreringspolitikk hadde jo vært en vei å gå.

1
Sponvika Er i Strømstad stort sett hver dag, men ikke bare på polet da heldigvis :) Det må til noen enorme sprengningsarbeider hvis man skal utvide.(ved bomringen) Så å ha fullstendig grens...

Klart det må sprenges, men det er jo ikke noe problem for det er nok ikke mangel på dynamitt..

Jeg vil heller ikke ha full grensekontroll, men utviklingen beviser til gangs behovet bare øker, så det er bare å sette i gang meg utvidelser på alle 51 overganger samt økende kontroll av fjorder og flyplasser..

Og når jeg får pengene fra Hamar, får du ny nabo..:-)

1
Sponvika 8 filer åpne og over 20 minutters ventetid og det er midt på natta, skulle vært morro å sett hvordan man skal få til dette på svinesund. Der er lange køer bare det er tollkontroll.

Når de sluser på Svinesund, stenger de jo to felt og sluser alt inn på ett felt. Klart det må bli kø.

Hele området må bygges om og utvides, og som jeg allerede har skrevet, det er jo ikke mangel på plass..

Kanskje vi kan avtale et lite møte på stedet neste gang jeg skal på harrytur..?..:-)

1
stabeis Skjønner godt at du ikke vil stå i kø når du skal på poltur til Strømstad..:-) Og ved det norske tollstedet er det jo ikke noen bro, derimot er det masse plass til å bygge ut på.....

Er i Strømstad stort sett hver dag, men ikke bare på polet da heldigvis :)

Det må til noen enorme sprengningsarbeider hvis man skal utvide.(ved bomringen) Så å ha fullstendig grensekontroll håper jeg vi slipper, det finnes langt bedre måter å bremse innvandringen på (noe som må til)

Sponvika er et fantastisk sted, bare synd prisene har blitt sykt høye hvis man vil ha litt utsikt over fjorden.( Bra for meg da, som allerede har det), men stort sett blir husene som har dette solgt som hytter.

1
stabeis Det ville funket suverent på Svinesund, for trafikktrykket ville gått ned da alle kjeltringene hadde uteblitt da de vet med sikkerhet at de ville blitt stoppet.. Men i tillegg mått...

Det ville funket suverent på Svinesund, for trafikktrykket ville gått ned da alle kjeltringene hadde uteblitt da de vet med sikkerhet at de ville blitt stoppet..

???? Nå er det vel ikke kjeltringene som skaper trafikktrykket over svinesund.

1
Kallevindskeiven Det kan du følge med på her, som du ser varierer ventetiden mye, men stort sett er det overkommelig. Det fungerer og har gjort det i mange år, det ville det også gjøre i Norge.

Det ville funket suverent på Svinesund, for trafikktrykket ville gått ned da alle kjeltringene hadde uteblitt da de vet med sikkerhet at de ville blitt stoppet..

Men i tillegg måtte man oppgradert alle de 50 resterende grenseveiene, noe som selvsagt ikke ville vært noe problem, men det ville jo kostet noen kroner, men hva svarte - penger har vi da ikke manko på..

1
Laster...