Hvilken avtale brøt de? Det virker som, etter hva du skrev, at de kom litt for sent og i tillegg dekorert bussen, uten ekstra kostnader.

1
T-Y Hvilken avtale brøt de? Det virker som, etter hva du skrev, at de kom litt for sent og i tillegg dekorert bussen, uten ekstra kostnader.

Det er riktig.

En og en halv time er ganske mye, da de må betale latterlig mye for plass på Tryvann, samtidig som de må ut med mye for å låne dette systemet. Da er det surt at de ikke gjør det som avtalt.

Og "dekorert bussen" er veldig formildende, med tanke på at de dekket over hele logoen med reklame, som i tillegg ikke var med i avtalen.

1
Amin_Nouri Ja, er dette en mulighet? Høres ut som det har vanvittig mye risiko..

Nei det vil jeg ikke si at det er. Det er imidlertid flere ting som man vil måtte se på. Det er umulig å svare på ut ifra det lille du har skrevet om saken, men et par ting:

Slik jeg ser det, så er dere ikke uenige om så mye i avtalen? Dersom det var så ødeleggende for dere at de kom for sent, så burde dere jo ha avbestilt der og da.

Dette med at de dekket bussen med reklame, spraylakkerte de eller er det snakk om klistremerker eller et seil feks. ?

Ut ifra det du skriver her, så er det nok mest kurrant å kreve et avslag i prisen. Hvor stort avslaget blir bør dere forsøke å komme frem til, og så legge frem dette for firmaet. Dersom de ikke godtar det, så får de saksøke dere, saken ender vel da i forliksrådet, hvor dere vil få profesjonell hjelp til å bli enige om noe.

Det at avtalen bare er muntlig, har i utgangspunktet ingenting å si. Men selvfølgelig, er den skriftlig så er det jo lettere å fastslå hva dere faktisk har avtalt.

Men har firmaet bestridt at de leverte for sent, og har de sagt at de hadde rett til å bruke bussen deres til reklame?

1

Er det noe som kan gjøres her? Dette koster 50 000 kroner, noe som er veldig mye med tanke på hvor dårlig det ble gjennomført fra den andre parten.

Det er en del punkter som må avklares, f.eks.

Er dere enige om når bussen skulle komme? Kan dette bevises?

Har dere klaget straks på at de kom for sent, er dette gjort skriftlig?

Hva kostet 50.000 kr, plassen eller bussen? Hvor mye har dere tapt på at bussen kom for sent?

Hva har motparten sagt om grunnen til forsinkelsen?

Og så litt skremsel bakpå, var summen inkludert moms, har de inkludert moms i sine tidligere regninger til dere og andre. Levert skikkelige regninger.

Jaja, bare noen innspill som det går an å ta tak i ...

1
proforsker3 [sitat…] Det er en del punkter som må avklares, f.eks. Er dere enige om når bussen skulle komme? Kan dette bevises? Har dere klaget straks på at de kom for sent, er dette gjort skr...

Takk for svar, og beklager for at jeg kom litt seint inn her..

Tidspunktet var avklart, men som sagt er det hele en muntlig avtale. Vanskelig å bevise slikt.

Det er ikke klaget inn skriftlig ennå, men de pratet med en representant for firmaet, som sa at de ville komme tilbake til det.

Selve tjenesten (Lysshowet) kostet 50 000. Det er ikke tapt penger på at det kom for sent.

Resten er jeg litt usikker på.

1

Jeg ville regnet ut timeprisen på leien av dette anlegget og så trukket fra verdien av 1,5 timer. Enkelt og greit.

Når det gjelder reklamen som de dekorerte bussen med så blir det mere komplisert. Hvilken ulempe medførte dette for dere egentlig? Ble opplevelsen av lysshowet vesentlig dårligere pga av dette? Her kan man kreve alt fra 50% (kanskjer mer) reduksjon og til mer nøytrale 5-10% reduksjon.

Jeg ville vært nøktern hadde jeg vært dere. Verdien av timeprisen vil de helt sikkert gå med på. (noe annet ville være dumt) En ytterligere beskjeden kompensasjon for reklamen bør du også få til synes jeg. Men vær nøktern. Vær høflig. Du har ikke lyst på noen rettsak vedrørende dette. Tro meg. Det tar tid og er en heller usikker affære.

1
Laster...