Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Jeg har en Samsung forsikret gjennom Telenor/gjensidige. Knust skjerm, levert i butikk for 2 måneder siden. Purret sikkert 10 ganger, men ikke fått noe svar om når jeg kan forvente forsikringsoppgjør.

Spørsmål er hvilke rettigheter man har som forsikringstaker ? Finnes det noen lov med en tidsfrist for forsikringsoppgjør gjennom slike forsikringer? Eller er det ren gambling å levere mobiler til forsikringsselskaper for reperasjon?

Jeg har ikke funnet noe i min avtale, så lurer vel på om det finnes noen generelle rettigheter.

1
2 svar

2 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

krikkert2

Den viktigste sanksjonen i forsikringsavtaleloven er at du har rett til forsinkelsesrente fra to måneder etter at du har gitt melding om at du påberoper deg forsikringen. Denne forsinkelsesrenten er ganske høy, for tiden 8,5 %.

2

MladenMikic

Lurer på om reise plus forsikring fra gjensidige dekker...hadde vært på ferie i utlande(hjemmelandet). Har vært på sykling sammen med en venn og i sekken hadde to telefoner (pga jobben må svare uanset jeg er på ferie), og det skjedde at han kjørte i meg og begge har falt og begge ble ødelagt, den ene fungerer men skjarm er helt ødelagt og den andre fungerer ikke i det hele tat.) Kan det fås dekket av forsikring eller ikke, noen som vet?

1

Lignende temaer

Bilde

Jobb og Utdanning

Jobb og Utdanning

Bilde

Aktuelt

Aktuelt

Bilde

Politikk - Norsk

Politikk - Norsk

Bilde

Koronaviruset

Koronaviruset

Bilde

Politikk - Internasjonal

Politikk - Internasjonal

Laster...