Jeg har jo hørt at norwegian flyr til dubai med en 737 fra gardermoen da.. Så de kan nok fly en del... Men lurer på hvor mye bagasje det er man kan ta med ombord

1

Jeg skjekka ut Norwegian sine flygninger fra OSL til DXB og det viser seg at flyturen tar 6.55t,det er mye for en maskin som 737-800. Hva kommer det av? Men igjen,Seattle til eventuellt Oslo må jo ta ihvertfall ta 11-12t. Greier maskinen denne flyturen uten last og passasjer eller tar den en refuel på veien?

1
GamerPro Jeg har jo hørt at norwegian flyr til dubai med en 737 fra gardermoen da.. Så de kan nok fly en del... Men lurer på hvor mye bagasje det er man kan ta med ombord

Det stemmer. Norwegian flyr Oslo-Dubai med B737-800, men de klarer ikke fly Oslo-Dubai med full last. For å få til distansen må Norwegian blokkere en del seter. Sånn sett ville en B757-200 være mye mer egnet for bruk mellom Dubai og skandinavia enn 737.

1

Ok,for jeg stussa over at en B737-800 kunne fly så langt som Dubai. Men når du skriver at dem blokkerer seter da henger jeg med. Norwegian blir jo en 737-flyselskap om ikke det blir noe ut av deres interkontinentale destinasjoner og A330. Men jeg fortsetter,en B737 fra Boeing Field i Seattle til Europa\Asia. Hvordan flyr de da?

1
GamerPro Haha, tipper emirates maskinene ler av den lille 737'en når den dukker opp der. Emirates bruker jo a330 selv på ruter som varer under 2 timer..

Emirates bruker vel A330 på korte ruter innen Asia og Midtøsten? Emirates sine A330 er vel beregned for kortere ruter enn f.eks SAS sine, som er konstruert for lengre distanser. Det er bare hva jeg tipper, når jeg ser på flåteoppsettet dems. Emirates kommer nok ikke til Oslo med det første, dessverre.

1

Jeg vil tro passasjergrunnlag har nesten alt å si her. Emirates bruker A380 på Dubai-Jeddah, en tre timers tur. Air France fløy modellen mellom CDG og LHR en stund i sommer. Og i Japan har de (og gjør det enda?) brukt 747 på innenriks-ruter.

1
Nikeoman Ok,for jeg stussa over at en B737-800 kunne fly så langt som Dubai. Men når du skriver at dem blokkerer seter da henger jeg med. Norwegian blir jo en 737-flyselskap om ikke det bli...

Men jeg fortsetter,en B737 fra Boeing Field i Seattle til Europa\Asia. Hvordan flyr de da?

Normalt flyr de non-stop, men for å klare det er flyet tomt for både bagasje og passasjerer. Og er de uheldig med vinden må de også mellomlanda underveis. Så snart om hiver ut last og passasjerer og bytter ut dette med drivstoff så gjør det underverker for hvor langt flyet klarer å fly.

SEA-OSL tar normalt litt over 10 timer

1
Mr_Thomas Emirates bruker vel A330 på korte ruter innen Asia og Midtøsten? Emirates sine A330 er vel beregned for kortere ruter enn f.eks SAS sine, som er konstruert for lengre distanser. De...

Emirates sine A330 er vel beregned for kortere ruter enn f.eks SAS sine, som er konstruert for lengre distanser. Det er bare hva jeg tipper, når jeg ser på flåteoppsettet dems.

Emirates sine A330 er av -200 modellen, og denne har lenger range enn SAS sine som er -300 modellen. Så her tar du feil

1
Mr_Thomas Det stemmer. Norwegian flyr Oslo-Dubai med B737-800, men de klarer ikke fly Oslo-Dubai med full last. For å få til distansen må Norwegian blokkere en del seter. Sånn sett ville en...

Det stemmer. Norwegian flyr Oslo-Dubai med B737-800, men de klarer ikke fly Oslo-Dubai med full last.

Oslo-Dubai er ikke noe problem for Norwegian. Returen er derimot en utfordring pga hard motvind det første stykket og det må ofte mellomlandes i Riga på returen for å etterfylle drivstoff. Det besluttes som regel når de har kommet gjennom området hvor det er "kronisk" motvind, er den ikke så ille flyr de hele veien til Oslo.

1

En 737-800 tar 3915 kg drivstoff i hver vinge, og 13000 kg i centertanken.

Mens en 737-classic tar 4550 kg i hver vinge, og 7000 kg i centertanken.

Forbruket er ca 40-45 kg / min.

1

Norwegian fyller flyet ca 2/3 til dubai ruten for å klare ruten uten mellomlanding. Satt litt sammen med pilotene på vei hjem sist og det var på nære på før reglene tvang dem til å mellomlande på veien hjem (var vel ca 100kg i margin).

Fra Seattle flys det direkte.. men flyet er helt tomt så det går bra.

1
Laster...