Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Hvilke flyselskap/flytyper har du benyttet?

...og har du noe å si om disse..?

Dette er mest av alt for underholdningens skyld, men det kan jo være at noen har noe fornuftig å komme med, noe som hjelper andre som skal opp i "sigarene med vinger"...

Jeg starter like godt, og da med flyselskapene. Så langt handler det kun om europeiske, med ett unntak: SAS, Braatens, Color Air, Widerøe, Norwegian, easyJet, Ryanair, British Airways, British Midlands, KLM, Transavia, Lufthansa, LOT, Aeroflot, Air France, Aegian, United. Av disse, må jeg vel si at Ryanair peker seg ut i negativ retning, dog mest grunnet generell politikk enn egne erfaringer. Men jeg hører nå engang til den delen av befolkningen som synes flyturen er en viktig del av reisen, og der er det ikke mye å hente hos O'Learys selskap.

Generelt er forskjellene ellers ganske små, spesielt innad i Europa. Likevel har jeg fortsatt en soft spot for Lufthansa og British Airways, men det kan være at det bare er stilen deres som passer meg. Aeroflot bør nevnes spesielt, da jeg fløy med dem som tolvåring i 1984. Ikke husker jeg mye av turen, og virkeligheten er opplagt en annen i dag. For interkontinentale flygninger setter jeg BA, LH og AF over SAS og United, dels generelt, men også grunnet gratis alk. Ikke for det, jeg drikker ikke mye på sånne turer, men jeg synes det rett og slett er kjipt å kreve (mye) spenn for sånt.

Flytyper så: Jeg har vært passasjer i Dash-8, DC-9-32, MD-82, Boeing 737-200 til -800, Boeing 747-400, 757-200, 767-300, Il-86, Tu-154, Airbus 319, 320-200, 321-100 og -200, 330-300, 340-300 og -600.

På lista over ting jeg ønsker meg, står en del asiatiske flyselskap, med Singapore Airlines øverst. Fly? Vel, A380 skal jeg få tatt meg en tur med, men også 747-8 står høyt på lista. 787 og (etter hvert) A350 må man jo også få med seg, men de er og blir kjedelige tomotors luftbusser (noe som ikke må forveksles med "Airbus"...). Jeg liker quads!

Boeings 777 har jeg, litt overraskende, ikke brukt. Det er mest tilfeldig, men også litt at mange operatører velger å ha 10 seter per rad på økonomiklasse. For folk med litt størrelse, er sånt plagsomt nok i en 747. Men etter hvert tar man seg nok råd til økonomi pluss, og da blir virkeligheten en helt annen...

Så hva tenker VGD-folket?

1
38 svar

38 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

RickiBK

Man har ikke flydd før man har sittet i en TwinOtter i stiv kuling inn over Trollhatten.

1

mickyH

.. vel vel... flydd har jeg nok , men ikke Twin Otter over trollhatten , jeg har derimot flydd en sjøfly variant av twin otteren fra Gravdal i Lofoten til Bodø ... ikke det at jeg husker det så godt ... men de voksne var vist noe nervøse :-)

ellers er innflygningen østfra Til HK en opplevelse av lufthull som er særdeles merkbar

1

mickyH

jeg har flydd med følgende selskaper iallfall , ikke alle eksisterer i dag .

USA ; Allegeny Airline , Eastern , trans world , Northwest , Alaskan , United , American , Golf tream , Tower Air , Delta Airlines

Europa ; SAS , Nurberger flugtienest , Lufthansa , Alitalia , Iberian

Aeroflot , Braathen safe , Norwegian , Ryanair ( KUN 1 gang ) Swiss air , Mearsk air .Air France , KLM , BA ; Widerø , British Midland

Asia ; Emirates, Catay Pacific Dragon Air ( kinesisk ) China Eastern .

Oceania ; Air New Zeeland ( anbefales )

Flytyper alt fra Twin otter til A380 , A 340 , A 330 + de fleste Boing Inclusive 777, 787 , 767, 747 og selvsagt 737 resten husker jeg ikke men sas brukte vel mye MD fly tidligere , og DC 9

1

protus

USA ; Allegeny Airline , Eastern , trans world , Northwest , Alaskan , United , American , Golf tream , Tower Air , Delta Airlines

Interessant med disse amerikanske selskapene som ikke er lenger. Nå sies det vel alltid at servicen var så mye bedre før, er det noe i det her ?

1

mickyH

Nå sies det vel alltid at servicen var så mye bedre før, er det noe i det her ?

det var nå det da , tja noe var vel bedre og andre ting verre.

Uansett hva slags billett enn hadde før var mat og drikke alltid gratis , men det var dyrere å reise i forhold til i dag . Man betaler ikke mer for flybilletten transatlantik i dag enn man gjorde på 1970-80 tallet .

1

Knokkelmann

Boeings 777

Fløy med Emirates sin fra Oslo til Dubai og videre til Singapore for en stund siden,og det anbefales. Fløy Business siden jobben betalte. Fantastisk fly og service!

1

martindalan

Norweagian B737-300

Norweagian B737-800

SAS B737-800

Ryanair B737-800

Thomas Cook A321

TUI B737-800

1

Krylatskoye

Hmm..virker som ingen har nevnt Lockheed L-1011 Tristar ennå. Den fløy jeg med fra Newark til Bergen en gang.

1

Lignende temaer

Bilde

Miljø og Klima

Miljø og Klima

Bilde

Vitenskap

Vitenskap

Bilde

Astronomi

Astronomi

Bilde

Elbil

Elbil-forum

Bilde

Politiet

Om godt arbeid og ikke så godt arbeid fra politiet

Laster...