Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Nå blir det (etter alt og dømme) vedtatt. Er dette fornuftig ?

1
7 svar

7 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

waingro

Heathrow har nettopp fått norsk ILS på begge rullebanene. De har en ILS i hver retning, så teoretisk og praktisk sett har de allerede 4 rullebaner. De norske ILS'ene er såpass store (større kapasitet) at Heathrow trenger strengt tatt ikke flere rullebaner. De ønsker uansett å kunne ta ned flere fly og tjene mer penger.

De største asiatiske har helt andre rammer. Seoul-Incheon har begynt byggingen av rullebane nummer 4 og har infrastruktur til en femte. Fordelen med dette er at de kan da sette av en rullebane til kun cargo. I slike land er det ikke spørsmål om miljø eller andre tullete ting, man bare bygger hvis behovet er der.

1

protus

Har mistenkt at SAS ikke har brut sitt potensial i London godt nok.

1

mo6

Absolutt fornuftig.

1

Krylatskoye

Nei, ikke fornuftig sett fra Norwegian sitt ståsted. Heller en andre rullebane på Gatwick der Kjoser´n satser stort.

Heathrow er ok for SAS, ikke for Norwegian.

1

protus

Heathrow er ok for SAS, ikke for Norwegian.

SAS solgte jo slott-tider der.

1

Someone

2 av 21

1

protus

Er det paralleler til debatten om OSLS tredje bane ?

1

Lignende temaer

Bilde

Miljø og Klima

Miljø og Klima

Bilde

Vitenskap

Vitenskap

Bilde

Astronomi

Astronomi

Bilde

Elbil

Elbil-forum

Bilde

Politiet

Om godt arbeid og ikke så godt arbeid fra politiet

Laster...