Mat og Drikke

-Cerberus-

Hvilket kebabkjøtt har minst flesk?

TL;DR på slutten.

Jeg er ganske tynn, forsøker å gå opp i vekt pga trening. Favoritt maten da jeg trente sist var å ta meg en kebab etter trening for å nå kalorimålene for dagen. Problemet er at der jeg har flyttet nå er det alltid flesk i kebaben fra tid til annen. Problemet er ikke flesk pga vekt, men fordi jeg syntes konsistensen på flesk er regelrett avskylig.

Kjenner jeg at to kjøttbiter jeg tygger er sveiset sammen av en diger disgusting fleskebit, må jeg spytte ut driten. Blir så kvalm i det tennene penetrerer en sånn fleskeklump at jeg nesten kaster opp.

TL;DR: Lurer på hvilket kebabkjøtt som har minst fleskeklumper i seg. Om det er noe jeg som forbruker kan gjøre for å få "reint kjøtt" i kebaben. Kan man spørre om det eller er det frekt? Er det en vesentlig forskjell i fleskeklumper på okse vs lam etc.?

2
5 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Er det en vesentlig forskjell i fleskeklumper på okse vs lam etc.?

Det er kun på svinekjøtt du finner eventuelle fleskeklumper. Så du mener sikkert fettklumper.

Kan du ikke bare drikke proteinshakes som andre som trener ?

Kanskje du kan ta deg råd til biff ?

3
Strandereng [sitat…] Jeg elsker fettranda på svinekoteletter. Kebab- flesk har ikke jeg rede på. Hvorfor skal man ha kebab etter trening??? Ta en banan.

Har problemer med å spise nok. 3-5000 kalorier for dagen er det største hinderet mitt når det kommer til trening. RETT etter trening er ca. eneste gangen på dagen jeg er sulten nok til et stor måltid, så da er en kebab greit siden det er relativt lett å spise med mye kalorier.

En banan hjelper lite for å oppnå et daglig inntak på 3-5k kalorier :(

1
-Cerberus- Har problemer med å spise nok. 3-5000 kalorier for dagen er det største hinderet mitt når det kommer til trening. RETT etter trening er ca. eneste gangen på dagen jeg er sulten nok...

Har problemer med å spise nok. 3-5000 kalorier for dagen er det største hinderet mitt når det kommer til trening.

Noen bruker peanøttsmør i tykt lag på brødskiva når de trenger ekstra kalorier. I tillegg er dette sunne kalorier. Du kunne jo prøve et par skiver ved lunsjtid, i tillegg til kebab etter trening?

2

Lignende innlegg

Vintersport timy3 Publisert

Maren Lundby

Maren Lundby er for tjukk, eller rettere sakt for kraftig. Før ut i verden måtte en skihopper være kraftig og spenstig for å kunne hoppe langt, men etter at denne V-stilen ble til, så er det ikke kraf...
1
0 svar
Laster...