Nye VGD er lansert! Mer informasjon

netcom bedre på Edge enn telenor

1
11 svar

11 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

lambee

hjelper ikke når de til stadighet er nede...

1

Vinsrud

Fyttefy,i dag er det ikke moro å være netcom forhandler...har sikkert hatt 25 kunder her siste 3 kvarterene,og alle har vært like "blide"....skjønner frustrasjonen godt!

1

lambee

Jeg føler med deg... har selv jobbet i kundeservice for et lite populært telefonselskap som het Enitel... veldig mye "blide" mennesker som ringte inn dit..

1

hbigz

Hmmmm, jeg er ikke helt sikker på om dette er helt riktig.

Noen steder i landet stemmer det nok, kanskje. Netcom har færre , men kraftigere basestasjoner en Telenor. Dvs at befinner du deg i et område nær en slik stasjon, vil du nok oppleve Netcom sitt nett bedre en Telenor sitt nett, kanskje.

Men prøv å reis litt rundt i landet. Målinger og slikt er bare teoretisk, men test det ut i praksis. Ingen er i nærheten av Telenor når det gjelder hastighet, stabilitet og dekning på mobilnettet i praksis.

Og hva med 3G nettet?

Jeg betaler mer en gjerne de mulige ekstra kronene et Telenor abonnement koster, for nettopp å oppleve dette, ikke minst kundeservicen til Telenor som er tilgjengelig og behjelpelig 24 timer i døgnet, ikke bare i teorien.

1

hbigz

Jeg siterer meg selv: Ingen er i nærheten av Telenor når det gjelder hastighet, stabilitet og dekning på mobilnettet i praksis.

Noe som i høy grad bekreftes av følgende driftsmelding som ligger ute på Netcom.no :

Driftsmeldinger Fortsatt problemer i NetComs nett. Det er fremdeles problemer for NetComs kunder å ringe og sende tekstmeldinger. Problemet synes å være størst i Oslo og Akershus og for kunder som beveger seg mellom dekningsormåder. NetCom tar problemene svært alvorlig og jobber på spreng for å finne en løsning så raskt som mulig. Rettetid er fremdeles ukjent. NetCom beklager de ulempene dette skaper for våre kunder. NetComs nummer til kundesenteret, 05050, er for tiden ute av drift. 28.04.06, kl. 11:28

....og er dette et egangstilfelle?

1

Vinsrud

At det er et engangstilfelle ble det sagt i fjor sommer,når det da skjer en gang til på under et år bør man begynne å stille spørsmålstegn vedr Netcoms rutiner.

Det er med vemod at jeg sier disse ord mot min egen arbeidsgiver...

1

Xabi3

"Jeg betaler mer en gjerne de mulige ekstra kronene et Telenor abonnement koster, for nettopp å oppleve dette, ikke minst kundeservicen til Telenor som er tilgjengelig og behjelpelig 24 timer i døgnet, ikke bare i teorien."

Denne må du nesten forklare, for slike tøvete utsagn kan nesten ikke stå uimotsagt. Så spørsmålet er : Hvem har en "teoretisk" Kundeservice på 24 timer ? For det er ikke Telenor eller NetCom, for der fungerer den i praksis også. Så hvem ?

1

hbigz

Det jeg mener er at Telenor har en kundeservice som er tilgjengelig, en kundeservice som fungerer. Netcom sin kundeservice derimot, er kun tilgjengelig i teorien. D.v.s at du er heldig om du får svar etter å ha ventet og ventet og ventet....... Når du så omsider kanskje får svar, er det svært skjelden de kan svare på det du lurer på. Dette ut i fra mine egne erfaringer, først som Netcom kunde, så som Tele2 kunde og til slutt som Telenor kunde. Og hos Telenor blir jeg værende, og betaler gjerne noen ekstra kroner for bl.a en kundeservice som virkelig er en kundeservice.

1

MentalT

Jeg tror ikke det gjelder i dag...

1

Xabi3

Takk for info, men dette var ingen bombe. Telenor har riktignok noen promille bedre dekning på GSM, men når det gjelder EDGE og UMTS ligger NetCom noen syvmilssteg foran. Eller, Telenor har bygd ut mer EGDE enn NetCom, men ligger langt bak i hastighet var det jeg mente å si.

1

Lignende temaer

Bilde

Data og Internett

Data og Internett

Bilde

Datahjelp

Datahjelp

Bilde

Elbil

Elbil-forum

Bilde

Foto og video

Foto og video

Bilde

Film

Film

Laster...