Nye VGD er lansert! Mer informasjon

det eksperimenteres med både drivstoffblandinger og motorprinsipper. Men uansett motorprinsipp så er mest effektive drivstoff en blanding av oksygen og hydrogen. For optimal effektivitet : ikke turbo og kompressor men flytende blanding direkte innsprøytet i forbrenningskammer enten sylinder, jetmotor eller rakettmotor.

nitrometan blir kinaputt i sammenligning. Men blandingen har desverre vist seg og ofte bli til bombemekanisme. Få denne blandingen under kontroll og motorytelse er optimalisert under alle utenforstående forhold når det gjelder kjemisk drivstoff.

allerede på nitrometan stadiet er friksjon og veigrep blitt viktigste faktor i dragrace. Hva blir statusen i hastighetskonkurranser når vi vet at maglevteknologien allerede gir akselerasjon større enn ett menneskes tåleevne ? Statusen kan hvertfall ikke lenger drive ytelseseffektivitet oppover til praktiske formål slik billøp engang gjorde. Sponsorinteressen kan neppe gi fremtidig tekonlogisk gevinstgrunnlag og økonomien står igjen med billettinntekter.

1
0 kommentarer

Bli den første til å kommentere.

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å kommentere på dette innlegget!

Gå til innlogging

Lignende temaer

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Bilde

Vintersport

Vintersport

Bilde

Sykkel

Sykkel

Bilde

Sport generelt

Sport generelt

Laster...