Politikk - Norsk

Tyrmann

Høyre bygger vei

I åtte år har Høyre øvet på styre Norge. Blant annet med å bygge vei. Og det er på veibygging Høyre og Frp skal vise oss veien.

I Oslo hvor Høyre styrer har de arbeidet med paradeveien der Høyres kjernetropper bor, nemlig Bogstadveien. Her er inter overlatt til tilfeldighetene. Til byggearbeidene er det satt inn profesjonelle private bedrifter som kan vei. Og hvem kan bedre vei enn det private Oslo Vei?

Men det har ikke gått så bra, mye tyder på at Høyre har planlagt dårlig, og prosjektet har blitt forsinket. Etter at det private Oslo Vei hadde asfaltert Hegdehaugsveien (Hegdehaugsveien fortsetter der Bogstadveien slutter) viste deg seg at de hadde sluntret med jobben. For å tjene mer penger la de ikke støtdempere under asfalten. Asfalten har derfor sprukket opp, og arbeidet må gjøres om igjen. Oslo Vei er konkurs, så her må kommunen få ett nytt anbud og ekstra kostnader. Og i mens fortviler de næringdrivende i Bogstadveien. Omsetningen til butikkene har falt radikalt og flere står fare for å gå konkurs.

- Ingen gidder å gå i Bogstadveien mer!

Hegdehaugsveien må graves opp igjen

«Nye Bogstadveien» skaper trøbbel for butikkene

Når Høyre i Oslo ikke klarer å bygge en liten veistubb i Oslo, hvordan skal de da klare å bygge veier i hele landet?

1
33 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Når Høyre i Oslo ikke klarer å bygge en liten veistubb i Oslo, hvordan skal de da klare å bygge veier i hele landet?

Staten betaler da vet du.

1

Når Høyre i Oslo ikke klarer å bygge en liten veistubb i Oslo, hvordan skal de da klare å bygge veier i hele landet?

Det blir Frps jobb. Per Sandberg har jo sagt han kan ta en gravemaskin og gjøre jobben selv.

1

Når Høyre i Oslo ikke klarer å bygge en liten veistubb i Oslo, hvordan skal de da klare å bygge veier i hele landet?

Nå er det vel strengt tatt ikke Oslo Høyre som har bygget veien.. Det var det et firma ved navn Oslo Vei som gjorde!! At de gjorde en dårlig jobb, kan ikke høyre lastes for (ingen har sagt at privat er ufeilbart.. Ei heller noen som sier at offentlig er noe bedre/dårligere)..

Det eneste som er kjipt her, er at Oslo Vei er konkurs, ergo kan man ikke la de gjøre opp for seg..

Dog, i mitt syn, burde enhver bedrift med navnet oslo i seg bli slått konkurs.. Men det er en annen sak.. hehe!!

Vi kan ihvertfall være sikker på at dette er noe de borgelige har tatt lærdom av, og kommer fremover (jeg regner med det har lært, og jeg håper det kommer til å tenke seg om) kommer de til å ha klausuler angående slike ting med i kontrakter som blir inngått, med både offentlige og private bedrifter!!

1
TheCowboy [sitat…] Nå er det vel strengt tatt ikke Oslo Høyre som har bygget veien.. Det var det et firma ved navn Oslo Vei som gjorde!! At de gjorde en dårlig jobb, kan ikke høyre lastes fo...

Nå er det vel strengt tatt ikke Oslo Høyre som har bygget veien.. Det var det et firma ved navn Oslo Vei som gjorde!!

Så Oslo Høyre er uten ansvar? Vil det samme gjelde når det skal bygges veier rundt i hele Norge, at den nye regjeringen er uten ansvar?

1
puma1 Selvfølgelig. Per Sandberg er Norges svar på Chuck Norris. Og oppå det hele: Per "Chuck" Sandberg kan pendle 3160 km hver dag.

Per Sandberg er Norges svar på Chuck Norris. Og oppå det hele: Per "Chuck" Sandberg kan pendle 3160 km hver dag.

Den nye regjeringen burde opprette en ny ministerpost, som kunne hete slarve- og tompratsminister, og den selvfølgelige kandidaten skulle selvsagt være Per "Chuck" Sandberg (diett- og reisegodtgjørelsene burde komme godt med i det nordtrønderske, sandbergske hjem).

2

Når Høyre i Oslo ikke klarer å bygge en liten veistubb i Oslo, hvordan skal de da klare å bygge veier i hele landet?

Du kan begynne med å sparke alle fra topp til bunn. Så må vi få inn arbeidskraft som legger litt mer enn 10% av deres yrkesstolthet inn i jobben.

1
BornOnThe4thOfJuly Dette er et godt eksempel på en populitisk uttalelse som vi overhode ikke trenger å få gjennomført i praksis for å kunne avgjøre at er populistisk.

Hehe godt sagt Born :D.

Dette var en populistisk uttalelse fra min side.

Likevel så vil jeg legge til at det er så mye groms i dette systemet at småjusteringer aldri vil hjelpe noe. Eller for å si det på en annen måte, av og til må plumbo benyttes.

Alt som har med norge og samferdsel er faktisk 90% feil og det er ikke en populistisk uttalelse.

1
mrpink106999 Hehe godt sagt Born :D. Dette var en populistisk uttalelse fra min side. Likevel så vil jeg legge til at det er så mye groms i dette systemet at småjusteringer aldri vil hjelpe noe...

For å si det som det er så tror jeg ikke du har filla peiling på hvordan systemet er og har satt deg inn i kompleksiteten i det hele tatt.

Og jo din siste kommentar er helt typisk populistisk den også.

For du har vel ikke tenkt til å følge opp med en grundigere analyse av hva, hvordan og hvorfor 90 % av norsk samferdesel er feil, har du vel? Det er de enkle slagordaktige tingene som er det beste uten noen grundigere analyse?

Dersom du har lyst til å bevise at det siste kommentaren din ikke var populistisk er jeg her for å gjennomgå den grundige analysen din som skal backe opp 90 %-kommentaren din. Du kan starte med å lage kort redegjørelse (kortere enn 4 A4sider er det vel vanskelig å få det dersom det faktisk skal være en helhetlig redegjørelse) om norsk samferdsel og hva det inneholder av problematikk på investering, drift og vedlikehold slik at vi først får en oversikt på 100 % av norsk samferdsel.

1
BornOnThe4thOfJuly For å si det som det er så tror jeg ikke du har filla peiling på hvordan systemet er og har satt deg inn i kompleksiteten i det hele tatt. Og jo din siste kommentar er helt typisk...

Man trenger ikke noen grundig analyse for å si at 90% av norsk samferdselspolitikk er feil. Alt du trenger å gjøre er å se rundt i europa, land uten olje og med et mye lavere skatte/avgiftsnivå ligger milevis foran oss på alle områder innen samferdsel.

Jeg betviler ikke at du kan mer enn meg på området, men i stedet for å komme med besservisser innlegg så kan du vel forklare hva som er så bra. Kom gjerne med en grundige analyser.

Eller vent du kan motsi denne videoen punkt for punkt. Lykke til.

1
mrpink106999 Man trenger ikke noen grundig analyse for å si at 90% av norsk samferdselspolitikk er feil. Alt du trenger å gjøre er å se rundt i europa, land uten olje og med et mye lavere skatt...

Nei populister trenger ikke det.

For dem holder det å vise til en youtube-video (har allerede kommentert den et annet sted så du får lete).

At man skal se rundt i Europa for å finne feil på norsk samferdsel er ikke helt logisk for meg. Jeg trodde at dersom man skulle lete etter feil så måtte man lete der man mente feilen lå og ikke alle andre steder.

Istedenfor å mene at andre skal motbevise dine egne påstander så får du ta ansvar for dine egen påstander selv og vise at de er mer en populistiske påstander uten ytterligere innhold. Din påstand, ditt ansvar.

1

Og i mens fortviler de næringdrivende i Bogstadveien.

jeg flyttet fra det strøket i 2002, da var Bogstadveien i elendig forfatning, og likevel har det ikke skjedd noe på 10 år

2
BornOnThe4thOfJuly Nei populister trenger ikke det. For dem holder det å vise til en youtube-video (har allerede kommentert den et annet sted så du får lete). At man skal se rundt i Europa for å finn...

Nei populister trenger ikke det.

Kall meg gjerne populist hvis det er det som trengs for at fornuften skal frem. Norsk vei og bilpolitikk er hårreisende dårlig og har vært bevisst motarbeidet av venstresiden siden bilen ble sluppet til allmenheten på 60-tallet.

Det komiske er hvor fantastisk dårlig den norske jernbanen er som ble frontet av arbeiderpartiet som det viktige måten folk skulle forflytte seg på. I dag tar minst like lang tid med tog fra skien - oslo som på 70tallet.

Selv om du forklarer punkt for punkt i denne veivideoen som selvsagt har en agenda kommer vi ikke unna de faktiske forholdene eller summen av all (fraværende) innsats i 50 år.

Det finnes ingen unskyldninger for et land med så høye skatter og avgifter på bil kombinert med enorm oljerikdom å ha et samferdselssystem som er en brems for næringslivet.

Selvsagt er det logisk å se på hva andre land gjør og hvordan de legger opp sin vei- og samferdselpolitikk. Det er slik verden går fremover på alle områder, vi lærer av hverandre og akkurat her har norge alt å lære.

1
mrpink106999 [sitat…] Kall meg gjerne populist hvis det er det som trengs for at fornuften skal frem. Norsk vei og bilpolitikk er hårreisende dårlig og har vært bevisst motarbeidet av venstresi...

Og da ble selvsagt populist en hedersbetegnelse som står for fornuften.

Det er så forutsigbart. Først er man overhode ikke populist men når man ikke klarer å argumentere med populistutspillene sine så er det plutselig kjempebra og står for fornuft uten at man argumenterer i det hele tatt utover den påstanden.

Vi savner uansett fortsatt en begrunnelse for din påstand om at et land uten særlig forsinkelser på det aller meste av veinettet og med en av verdens laveste dødsrater på veinettet, en av verdens tetteste flyplasstruktur og forsatt en av verdens ledende nasjoner på sjøfart skulle ha 90 % feil på samferdselen.

Dersom du skal finne feil med noe så må du rette blikket dit du skal finne feilene.

1
BornOnThe4thOfJuly Og da ble selvsagt populist en hedersbetegnelse som står for fornuften. Det er så forutsigbart. Først er man overhode ikke populist men når man ikke klarer å argumentere med populi...

Jeg har overhode ikke påstått noe sted at jeg ikke er populistisk, jeg har derimot vært litt nysgjerrig på uttrykket på hvordan det brukes og hva folk mener det betyr. Her er jeg 100% nøytral.

Det jeg kan innrømme er at jeg er veldig opptatt av samferdselpolitikk og mangelen på sådan.

Jeg behøver selvsagt ikke ha svar på hvordan alle problemer innen samferdsel skal løses, det er tross alt ikke min oppgave. Min oppgave er å se til at vi har politikere som skjønner at deres jobb går ut på å legge forholdene til rette for sin befolkning gjennom valg.

Forsinkelser på veinettet, kødder du vi bruker enorme summer hvert år på å stå stille i kø. Av en eller annen grunn er dette en politisk ikke sak, biler i kø forurenser etter all sansynlighet heller ikke siden det overhode ikke prates om.

Lav dødsrate er en kombinasjon av bedre veistandard (les: 4-felts) på noen av de mest belastede veistrekningene. Vi har i dag mye sikrere biler og gjennomsnittshastigheten i norge går stadig nedover og når vi står stille i kø skjer det svært få dødsulykker. Ta også med det faktum at nordmenn sammenlignet mot store deler av verdens sjåfører tar mye mindre risiko og er mindre aggresive i trafikken. Vi har også stor respekt for trafikkregler.

1
mrpink106999 Jeg har overhode ikke påstått noe sted at jeg ikke er populistisk, jeg har derimot vært litt nysgjerrig på uttrykket på hvordan det brukes og hva folk mener det betyr. Her er jeg 1...

Du har påstått at alt som har med Norge og samferdsel er 90 % feil og at det overhode ikke er en populistisk påstand.

Du kan jo finne ut hvordan du bruker det selv når du i det ene øyeblikket vil ha deg frabedt å bli fortalt at du kommer med populistiske påstander for så i neste øyeblikk lager det til en hederbetegnelse på all fornuft.

Jeg ser jo hvor lite opptatt du er av samferdsel ved hvor "få" innlegg du har om det her på VGD om vei og samferdsel. Men dersom man nå skal ta deg på ordet. Hvordan har det seg at en som ikke er veldig opptatt av samferdselspolitikk og mangel som sådan finner på det utrolige og påstå at 90 % av alt med Norge og samferdsel er feil? Burde han ikke la være å komme med såpass kraftige påstander om dette området han visst nok ikke var så veldig opptatt.

Jeg har ikke bedt deg om å komme med løsninger for problemene innen samferdsel. Jeg har bedt deg om å redegjøre for ditt populistiske påstand (som du mente ikke var populistisk) om at alt med Norge og samferdsel var 90 % feil. Altså påpeke feilene i forhold til hva som var bra slik at man kunne konstatere at påstanden din om 90 % feil var riktig.

Du har overhode ingen oppgave knyttet til dette område du ikke en gang er særlig opptatt av.

I sammenligningen med andre land, som du sikkert har fått med deg når du lette etter feil i Norge i andre land så vil du oppdage at forsinkelsene i Norge er så marginale i forhold til andre land at det neppe kan kalles feil. Og dersom vi skal snakke om 90 % feil bør vel forsinkelsene være store på store deler av veinettet vårt. Det er de ikke.

Norge har alltid hatt lav dødsrate i forhold til andre land og dette selv om vi har svært få firefeltsveier. Nå må du huske på at dette er et området du ikke er særlig opptatt av og derfor ikke har særlig mye kunnskap om og da må du slutte med alle påstandene dine.

Men altså først og fremst etterlyser jeg at du redegjør mer om påstanden din om at alt med Norge og samferdsel er 90 % feil. Selv om du ikke er opptatt av samferdselspolitikk har du altså skrevet dette og kommer stadig med nye spentstige og populistiske påstander. Med slike påstander følger det krav om dokumentasjon uansett hvor lite opptatt du skulle være av det området du slenger ut påstandene om.

1
Tyrmann [sitat…] Så Oslo Høyre er uten ansvar? Vil det samme gjelde når det skal bygges veier rundt i hele Norge, at den nye regjeringen er uten ansvar?

Altså.. Om en vei blir bygget, og den er feil, så er det vel strengt tatt ikke de som ville ha veien sin feil.. Det er vel de som faktisk gikk henn og gjorde jobben!!

Om du bygger deg et hus (vel å merke, du bestiller snekkere som setter opp huset for deg), og det spriker her og der, ikke er skjøter tette osv osv.. Er det da ditt ansvar? eller er det bygger sitt??

Regner ikke med du selv går løs på huset og retter opp de feil som utbygger måtte ha gjort!!

Hadde derimot veien ikke blitt bygget, etter ord og lovnader om vei, Så hadde Oslo Høyre hatt ansvaret! Da hadde ikke de gjort den jobben de sa de skulle få gjort!

Som igjen da vil si, blir det bygget vei i norge under den nye regjeringen (selvsagt blir det det, men dog), og veien ikke holder mål.. Er det regjeringen sin feil? Eller utbygger? Eneste ansvaret regjeringen (eller i saken her, kommunen) har, er å påse at alle forskrifter er fulgt.. Men man kan jo ikke ha noen som står og ser på til enhver tid!! Ergo, bygger har ansvar.. Blir feil gjort, skal utbygger rette feil.. (da selvsagt for selvkost, da de har gått utenom forskriftene!)

1

Lignende innlegg

Løgnene fra SP og AP

Tidenes løgn er avslørt og bekreftet av løgnerne selv, SP og AP i Posisjon - som nå bekrefter at norsk kommuneøkonomi er svært solid. De fleste av oss har ennå vondt i hodet av gneldringen til rævglef...
Bilde

Norske kommunar er sinte for koronapengar som vart borte

Regjeringa vert skulda for løftebrot om koronakompensasjon. – Økonomien i kommunane er god, seier finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp).


Bilde www.nrk.no
1
11 svar
Aktuelt silas Siste svar

70% inflasjon i Tyrkia

Mange land sliter nå med skyhøy inflasjon. Sudan på topp med utrolige 260%, Venezuela på andreplass med 222%, Estland med 18,8%, Russland med 17,8% og Ukraina med 16,4%. Nato-landet Tyrkia har hele 70...
2
2 svar

Stortinget og dagligvarer . . . . . .

Stortinget tar (latterlige grep) og mener nå de skal få ned matvareprisene. Og eieren av den største kjeden som består av ASKO, Kiwi, Meny, Spar, Joker . . . . . og medeier i Bama og Nortura (sammen...
Bilde

Dagligvarekaos på Stortinget: Ap og Sp ble parkert tross «svært liten» uenighet

SV brøt ut av forhandlingene og dannet flertall med Høyre og andre partier selv om det var svært liten uenighet mellom dem og regjeringen. – Høyre er ikke er ærlige om hvorfor Sp og Ap ikke er en del...


Bilde www.msn.com
1
4 svar
Aktuelt silas Publisert

Falske følgere på Twitter

Newsweek melder... NEW YORK (Nettavisen): Nesten halvparten av presidents Joe Bidens 22,2 millioner følgere på Twitter, skal være falske, viser en undersøkelse foretatt av selskapet SparkToro og som e...
Bilde

Half of Joe Biden's Twitter followers are fake, audit reveals

Billionaire Elon Musk has claimed that 20 percent of Twitter users are "spam/fake accounts" amid his ongoing takeover bid.


Bilde www.newsweek.com
2
0 svar
Laster...