Politikk - Norsk
Ingen satsing på transportbransjen?
Skuffende hvis Høyre/FRP ikke har noen tiltak for transportbransjen, slik at det blir enklere i fremtiden og ikke dør helt ut.
Skuffende hvis Høyre/FRP ikke har noen tiltak for transportbransjen, slik at det blir enklere i fremtiden og ikke dør helt ut.
Subsidier av bompenger og endel av dieselutgiftene ville vært en god start.
Men at du mener at sjåførene er overbetalt så er du langt ut på viddene.
Hvis du hadde vært opptatt av norske arbeidere så tror jeg det kunne vært en ide og stemme på ARBEIDERpartiet.
AP er for offentlig sektor, ikke for privat ansatte.
Subsidier av bompenger og endel av dieselutgiftene ville vært en god start.
Bedre med færre bommer og lavere priser, enn subisidier. Prisen på diesel blir neppe redusert, men firmaene har fullt fradrag på merverdiavgiften, og vil i tilegg få redusert formuesskatten på den kostbare bilparken. Det er en god start, men om det er nok i konkurranse med utlandet til å hundre at også transportfirmaene i Norge flagger ut...
Bedre med færre bommer og lavere priser, enn subisidier.Prisen på diesel blir neppe redusert, men firmaene har fullt fradrag på merverdiavgiften, og vil i tilegg få redusert formuesskatten på den kostbare bilparken sin.
Transportbransjen er såpass viktig for samfunnet at det synest jeg at subsidier burde vært innført, det samme gjelder for etterutdanningen også.
Om formueskatten blir redusert er jo det bra da.
Subsidier av bompenger og endel av dieselutgiftene ville vært en god start.
Meningsløst å ha subsidier fordi avgiftene er altfor høye. Da er det mye bedre å senke avgiftene så det kommer alle til gode. Hvorfor skal meningmann blø mens andre få goder? Det skaper bare byråkrati og enda flere unyttige byråkrater. Som vi alle må betale for, er jo derfor avgiftene må være så høye...
Transportbransjen er såpass viktig for samfunnet at det synest jeg at subsidier burde vært innført
Subsidier er bortkastet og rådyrt byråkrati å administrere, dessuten er det trolig ikke tillatt i henhold til EØS-avtalen.
Det er billigere og mer effektivt å fjerne skatter og avgifter.
Subsidier er bortkastet og rådyrt byråkrati å administrere, dessuten er det trolig ikke tillatt i henhold til EØS-avtalen.
Blandt annet må yrkesjåfører betale 20-30 tusen for etterutdanning og dette må gjenta seg hvert 5 år. Det bidrar ikke til å beholde de norske sjåførene.
I danmark koster dette noen hundrelapper, resten betaler staten.
Jeg har vanskelig for å se at en kostnad på bare 5.000 kroner i året kan rette opp bransjens problemer. Men mener at etterutdanningskostnader bør trekkes fra inntekten i selvangivelsen, noe som reduserer kostnaden ytterligere ned til bare ca. 3.000.- I tillegg kan f.eks. arbeidsgiver fritaes for arbeidsgiveravgift på slike pliktige kostnader... og vips er kostnaden kuttet ytterligere ned med over 700 kroner til.
Skattekutt og fradrag er den mest effektive og billige metoden å kutte kostnader. Subsidier krever en enorm administrasjon både under innkrevning og fordeling, og bør bare unntaksvis benyttes dersom andre tiltak ikke er mulig.
Jo det er jo en mulighet, hvis det kommer.
Kan jo sende en mail til FRP eller Høyre om dette.
Hvis ikke arbeidsgiveren betaler hele summen så må jo sjåførene betale dette, det er jo mye penger det er snakk om.
Hvis du hadde vært opptatt av norske arbeidere så tror jeg det kunne vært en ide og stemme på ARBEIDERpartiet.
Pøh! Utrolig noen kan mene at AP har styrket transportbransjens vilkår i Norge...
Hvis ikke arbeidsgiveren betaler hele summen så må jo sjåførene betale dette, det er jo mye penger det er snakk om.
Prisippielt er det ikke mye penger, men det er viktig å gå videre med fradragsrettigheter og skattekutt i slike saker.
Å kreve at norske arbeidsgiverne skal betale stadig mer... reduserer konkurranseevnen, og resulterer i utflagging og enda flere utenlandske vogntog på norske veier.
For endel blir det betydelige summer, da det finnes lavtlønte ansatte i denne bransjen, de som har under 20.000 utbetalt i mnd.
Blandt annet i bussbransjen og endel i lastebil. eks distribusjon, nettolønn på 17-18.000 er nok ikke uvanlig.
Men skattekutt er jo et godt poeng.
For endel blir det betydelige summer, da det finnes lavtlønte ansatte i denne bransjen, de som har under 20.000 utbetalt i mnd.
Ja jeg vet det, men som jeg påpekte vil omdiskuterte utgift med enkle fradragsregler kunne reduseres ned til en kostnad på max ca. 180.- pr.mnd.
Det som det største problemet til Norsk transport er kabotasje kjøring og at dette senker lønninger og presser hviletider.
Å gi 16-åringene stemmerett i lokalvalg er å gjøre dem en bjørnetjeneste.
Familieselskapet til næringsminister Jan Christian Vestre (Ap) ga 300 000 kroner til Extinction Rebellion, som nå er politianmeldt av Stortinget. Det vekker reaksjoner.
Billionaire Elon Musk has claimed that 20 percent of Twitter users are "spam/fake accounts" amid his ongoing takeover bid.
På 17. mai hadde jeg én krone og ni øre på kontoen. Min sønn fikk ikke se en stolt pappa i byen.
SLEMMESTAD (VG) Stadig flere sliter med regningene. Inkassobyråer opplever pågang fra en ny gruppe: Småbarnsfamilier med trang økonomi.