Politikk - Norsk

fargerik

Se opp for arbeid på vegen!!

Fra i dag kommer det til å bli en forrykende aktivitet med anleggsmaskiner landet rundt.

Se opp for anleggsmaskiner.

Men ikke ta det tungt, for dette vil være unnagjort så fort at man knapt rekker å registrere at det overhodet har vært arbeid på vegen.

Vi kan alle glede oss! Følg med!

Siv ble nettopp hentet av Den Store, Svarte Bilen på direktesendt TV 2.

2
18 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Fra i dag kommer det til å bli en forrykende aktivitet med anleggsmaskiner landet rundt.

Høres ut som at du er imot dette. Kan jeg få spørre hvorfor du ikke ønsker fortgang i noe som er så viktigt som infrastruktur?? Eller skal vi bare vente til det stopper helt opp??

1

.De peker på at Rådgivende ingeniørers forening (RIF) har beregnet at E18 gjennom Vestfold kunne stått ferdig allerede etter fem år, altså i 1998, hvis den hadde blitt bygd som ett sammenhengende prosjekt.

5år istedenfor 24 år er litt av en forskjell for meg men kanskje bare en bagatell for deg Fargerike

1

Det blir nok det nye "syte-emnet" for nordmenn de neste 4 år: "Alt dette vegarbeidet...:" Noe må vi jo ha å sutre over.

1
TheFamous25 [sitat…] Ja det blir det. Kan umuligt gå tregere enn det har gjort så forskjell vil vi nok se men hvor stor forskjellen blir er en annen ting

Kan umuligt gå tregere enn det har gjort så forskjell vil vi nok se men hvor stor forskjellen blir er en annen ting

Ja, det er spennende. Dette har den nye regjeringen hatt åtte år på seg til å planlegge, så tatt i betraktning at de nye politikerne har kritisert regjeringen RG i åtte år, bør vi forvente en merkbar forskjell rimelig umiddelbart.

Ikke i neste stasbudsjett, men med en gang.

At bommene likevel ikke skal fjernes, til tross for at FRP har lovet det, bør jo gjøre det lettere å bygge fort.

1
fargerik [sitat…] Ja, det er spennende. Dette har den nye regjeringen hatt åtte år på seg til å planlegge, så tatt i betraktning at de nye politikerne har kritisert regjeringen RG i åtte år...

Dette har den nye regjeringen hatt åtte år på seg til å planlegge

Visste de for 8 år siden at de skulle sitte med dagens sammenstilling i regjering ? Jeg trodde dette først ble klart i går kveld....

Hva du vet om de blå er jo helt ufattelig; Da kan du kanskje fortelle om de fremdeles sitter med makten om 5 år (og 9)? Slik at de får reell mulighet til å skfite kursen på denne tungstyrte skuta som har drevet hvileløst omkring uten styring i 8 år ?

1
fargerik [sitat…] Ja, det er spennende. Dette har den nye regjeringen hatt åtte år på seg til å planlegge, så tatt i betraktning at de nye politikerne har kritisert regjeringen RG i åtte år...

Ja, det er spennende. Dette har den nye regjeringen hatt åtte år på seg til å planlegge, så tatt i betraktning at de nye politikerne har kritisert regjeringen RG i åtte år, bør vi forvente en merkbar forskjell rimelig umiddelbart.

https://www.tanum.no/_livssyn/selvutvikling/egenterapi-cherry-hartman-9788278862360?gclid=CLiYw-3imroCFRR6cAodjGgAsA

1
Norsk2 [sitat…] Visste de for 8 år siden at de skulle sitte med dagens sammenstilling i regjering ? Jeg trodde dette først ble klart i går kveld.... Hva du vet om de blå er jo helt ufatte...

Jeg er littegrann småironisk, da.

Men det er jo et snev av sannhet i at vi alle har store forventninger.

Det vil selvfølgelig glede meg like mye som det vil glede alle andre unntatt miljøbevegelsen at det vil bli bygget fortere og mer.

Dog arver den nye rgjeringen et raust samferdselsbudsjett, så spenningsmomentet er om de vil bruke mer oljepenger eller ta fra andre budsjettposter for å realisere satsingen på mer vei på kortere tid.

1
lehmo11 [sitat…] Det blir spennende å se h v o r mye hurtigere vegbyggingen vil bli da, ikke sant? Lehmoinen

Det blir spennende å se h v o r mye hurtigere vegbyggingen vil bli da, ikke sant?

Lehmoinen

Det har du alldeles rett i.

Det å beregne 5 år mot 24 år k a n være riktig, men bør ikke være det.

Hvorfor tar veibygging lang tid i dette lille rare langstrakte landet vårt? Det er det et sammensatt vell av årsaker til, men en årsak kan være grunnavståelse. For det er vel ikke slik at de ivrigste veiforkjempere vil se bort fra eiendomsretten?

Enn så lenge tror vi på eiendomsretten i vårt land? Gjør vi ikke? Og er der en eiedomsbesitter som ikke vil avstå sin grunn til veiavståelse, så er der et langt lerret å bleke i rettsapparatet, før det blir ekspropiasjon.

1
TheFamous25 .De peker på at Rådgivende ingeniørers forening (RIF) har beregnet at E18 gjennom Vestfold kunne stått ferdig allerede etter fem år, altså i 1998, hvis den hadde blitt bygd som ett...

RIFs rapport er som tidligere diskutert noe av det mest useriøse jeg har sett i norsk veidebatt - bare overgått av Nettavisens presentasjon av den. For mens rapporten i det minste kommenterer at forutsetningen man har lagt til grunn ikke er realistiske, så er alt dette glemt i Nettavisens presentasjon.

Som alltid så er den selvfølgelig blitt sannhet for de som ikke har lest annet enn overskriftene.

For det første så sier ikke rapporten 5 år - men 5 år + 2 år prosjektering. Imidlertid forutsetter dette at alle reguleringsplaner og lokale vedtak var på plass. Som kjent har det vært stor motstand mot finanseringen og plassering av bomstasjonene i sør-fylket - noe som betydde at utbyggingen ble utsatt.

For det andre så forbigår man i stillhet at veien da ville blitt bygget med en 90-talls standard og dimensjonering og at veianlegget nå ville vært 15 år og snart modent for opprustning.

For det tredje så forutsetter man at man var villige til å prioritere å bygge dette veianlegget i 1991 og enten sette alle andre prosjekt på vent - eller å kutte i andre utgifter eller ta inn økt skatt. Det er selvsagt teoretisk mulig å bygge veiene i Vestfold først, så Oppland og så Rogaland - men det er neppe den mest fornuftige prioriteringen i forhold til behov.

Rapporten sier nemlig at man ville spare inn denne byggetiden gjennom å bygge i et stykke - men at det er den tiden det kunne tatt om man bestemte seg å bygge hele stykket på en gang. Det er en vesentlig forskjell.

Den svakeste delen av rapporten er dog på økonomisiden - hvor man bl.a. har glemt å ta med den svært dyre broløsningen i Larvik - 4,8 milliarder - med i regnestykket.

2
Kvalitetsstempel [sitat…] Det har du alldeles rett i. Det å beregne 5 år mot 24 år k a n være riktig, men bør ikke være det. Hvorfor tar veibygging lang tid i dette lille rare langstrakte landet vå...

For det er vel ikke slik at de ivrigste veiforkjempere vil se bort fra eiendomsretten?

Eiendommsretten har vært en av de største bremseklossene mot effektiv veiutbygging i Norge. Så vi får håpe at Frp kan sørge for at de som har eiendommer der veien skal gå ikke lenger får noen mulighet til å protestere.

1

Fra i dag kommer det til å bli en forrykende aktivitet med anleggsmaskiner landet rundt.

Det beste er jo at fra og med i dag så er det helt slutt på overfallsvoldtekter. Norge kommer aldri til å oppleve overfallsvoldtekter igjen siden Frp nå er i regjering og Frp har justisministeren :)

1

Lignende innlegg

Politikk - Norsk erdetslik Siste svar

Den enes brød . . . .

I et uttrykk heter det; Den enes død er andres brød. Med de høye strømregningene vi vil få til vinteren, vil dette kanskje bli en bitter "pille" a svelge for noen strømsjefer. Får vi en vinter tempera...
1
5 svar

Trond Giske redder AP

Støre har gjort AP til Ansvarsløst Parti, og siste meningsmåling der AP ligger på 19% og Sp på 6% og Høyre på 29%, har ikke hatt særlig stor interesse for mediene. (Jeg bare tenker på hvordan aviser o...
Bilde

Kraftopprørere i Ap strømmer til Giske

Trond Giskes lokallag har i sommer passert 800 medlemmer og er suverent størst i Arbeiderpartiet. Misnøye med regjeringens energipolitikk er hovedforklaringen, sier han.


Bilde www.nrk.no
2
2 svar
Politikk - Norsk MorganBlueKane Siste svar

Helt enig med Ap og Sp

Den forrige Regjeringen gikk jo på et «knusende nederlag» og ble instruert av Stortinget til å opprettholde fødetilbudet i AP bastionen Kristiansund til nytt sentralsykehus for regionen står klart. St...
Bilde

Ledelsen ved Sykehuset Nordmøre og Romsdal trekker seg: – Det totale kaos

Tre ledere for sykehusene i Molde og Kristiansund trekker seg på dagen grunnet bemanningsproblemene på fødeavdelingen i Kristiansund.


Bilde www.vg.no
1
4 svar

Nytt forslag om strøm . . . . .

Etter mange idiotiske uttalelser om strøm og priser har jeg et nytt forslag . . . . Øystein Olsen (tidligere sjef for Norges Bank) sier: "Øystein Olsen mener tiden for lave strømpriser er forbi" - j...
Bilde

Øystein Olsen mener tiden for lave strømpriser er forbi

Tidligere sentralbanksjef Øystein Olsen mener vi bare kan glemme å få billigere strømpriser i fremtiden.


Bilde www.msn.com
2
2 svar
Laster...