Politikk - Norsk

frode57

Lokførere tar trolig liv !!

Nå er overskriften bare en antagelse av hva man selv har opplevd. Det er noe med å skjønne på hva man utsetter andre folk for. Når en konflikt har låst seg slik så er det på tide at regjeringen griper inn og roer det hele ned. Mange mennesker kommer i ubalanse og ulykker og feilgrep skjer.

Lokførere har hovedansvaret og er ansvarlig for at folk blir desperate .

1
18 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Det var ein underlig argumentasjon i konflikten.

Folk har ansvar for sine eigne handlingar. Dersom folk gjer tåpelige ting under togstreiken, så får dei ta ansvaret sjølv.

1

Lokførere har hovedansvaret og er ansvarlig for at folk blir desperate .

Ja, de bør settes i fengsel alle som en... Sammen med alle andre som driver på med streik og fagforeningsarbeid... Dette er fandens verk...

1
KongBob [sitat…] Ja, de bør settes i fengsel alle som en... Sammen med alle andre som driver på med streik og fagforeningsarbeid... Dette er fandens verk...

Dette er en omfattende streik. Nå ble legestreiken avgjort med tvunget lønnsnemd. Liv og helse stod på spill.

Nå har denne streiken vært så lenge at folk har problemer med den psykisk sett. Folk begynner å bli desperate. Så kan en spørre seg om hvem som er ansvarlig. Det er en farlig konflikt som har enorm sprengkraft i seg.

Og de som satte den i gang bærer hovedansvaret.

Jeg vil faktisk be folk om å melde seg ut av LO !! Gå over til YS !!

1

Ansvaret ligger da like mye hos arbeidgiveren? lokførerene kjemper en kamp for norske arbeidsplasser som alle nordmenn burde vøre stolte av. Regjeringen med frp i spissen, ønsker å splitte opp og fragmentere arbeidslivet tilbake til 1800 tallet. ingen er tjent med dette. Bortsett fra de som eier bedriftene.

2

Lokførere har hovedansvaret og er ansvarlig for at folk blir desperate .

Tullebukk!

Lokførere har faktisk krevd et seriøst og rimelig krav til sin arbeidsgiver som i bunn og grunn handler om passasjerenes sikkerhet. Det handler om at lokførere på norske skinneganger skal være skikkelig skolerte.

Dette passer ikke arbeidsgiveren som har en våt drøm om å hente togførerere fra den store sosialdumping-krukka. Billig og dårlig, vet du.

Jeg er glad vi har lokførere som setter passasjeren/kunden i høysetet.

Ja, Solvik-Olsen bør rydde opp i sitt eget rot, men tidenes verste samferdselsminister gidder vel neppe det.

2
russell_martin [sitat…] Tullebukk! Lokførere har faktisk krevd et seriøst og rimelig krav til sin arbeidsgiver som i bunn og grunn handler om passasjerenes sikkerhet. Det handler om at lokførere...

Lokførere har faktisk krevd et seriøst og rimelig krav til sin arbeidsgiver som i bunn og grunn handler om passasjerenes sikkerhet. Det handler om at lokførere på norske skinneganger skal være skikkelig skolerte.

Det er godt mulig at kravet er seriøst og rimelig.

Jeg er imidlertid litt i tvil om det opplæringskravet er noe som hører hjemme i en tariffavtale.

I mine øyne bør et slikt krav til opplæring enten ligge i forskrifter, eller i stillingsbeskrivelser.

1
Rainmaker [sitat…] Det er godt mulig at kravet er seriøst og rimelig. Jeg er imidlertid litt i tvil om det opplæringskravet er noe som hører hjemme i en tariffavtale. I mine øyne bør et slik...

Jeg er imidlertid litt i tvil om det opplæringskravet er noe som hører hjemme i en tariffavtale.

I mine øyne bør et slikt krav til opplæring enten ligge i forskrifter, eller i stillingsbeskrivelser.

Har vi andre eksempler der et opplæringskrav ligger i tariffavtalen?

Etter som jeg skjønner det, skal det komme nye krav om dette fra staten til neste år? Hva er da poenget? Da bør man vel fokusere på det arbeidet som skal gjøres der.

1
Cabal [sitat…] Har vi andre eksempler der et opplæringskrav ligger i tariffavtalen? Etter som jeg skjønner det, skal det komme nye krav om dette fra staten til neste år? Hva er da poenge...

Har vi andre eksempler der et opplæringskrav ligger i tariffavtalen?

Den 29. september var det ikke mer enn 12 dager siden Flytoget hadde blitt enige med lokførerne om en avtale, ifølge lokførernes leder Rolf Ringdal med nøyaktig de samme kravene til kompetanse og utdanning som NSB har valgt å avvise.

Lokførerleder Ringdal sier han finner det påfallende at utfallet av forhandlingene ble så forskjellig, ikke minst fordi det var administrerende direktør Anne-Kari Bratten i Spekter som fulgte forhandlingene både på vegne av Flytoget og NSB.

1
Cabal [sitat…] Har vi andre eksempler der et opplæringskrav ligger i tariffavtalen? Etter som jeg skjønner det, skal det komme nye krav om dette fra staten til neste år? Hva er da poenge...

Hva er da poenget?

Poenget er at NSB allerede har startet nedsablingen av utdannelsen til førerne.

I siste mekling foreslo forbundet at vi lager en særavtale om utdanning med varighet frem til myndighetene hadde sine forskrifter klare.

Dette ble blankt avvist av Spekter.

Spekter har aldri hatt intensjon om å komme til noe som helst form for kompromiss i denne konflikten.

1

Lignende innlegg

Aktuelt frode57 Siste svar

CNN 3 Uker i Ukraina

Les CNN og deres beskrivelse av krigen. Det avslører norske media og norske militæret sine løgner. Russerne er 5 til 1 mot Ukrainere. Det ser ikke lyst ut for ukrainerne . Nå brukes q verdenskrigførin...
1
12 svar
Aktuelt 9000XTR-CSE Siste svar

Frøya- Skyld på dere selv.

At Frøya er skutt og drept er vel og bra når det ble som det ble. Dere skuelystne som ikke respekterte henne og hennes naturlige liv, fora henne og plaga henne med deres egen egoistiske nysgjerrighet...
3
2 svar
Aktuelt silas Siste svar

Vil stenge strømmen via smartmåleren

"Flere nettselskaper ber om lov til å koble ut strømmen via smartmålerne ved rasjonering. – Noe vi kommer til å vurdere, sier vassdrags- og energidirektoratet." Må si vi har ordnet oss bra i dette lan...
Bilde

Nettselskaper vil stenge strømmen din via smartmåleren

Flere nettselskaper ber om lov til å koble ut strømmen via smartmålerne ved rasjonering. – Noe vi kommer til å vurdere, sier vassdrags- og energidirektoratet.


Bilde www.nrk.no
1
26 svar
Aktuelt silas Siste svar

238 Euro per MWh nå!

Gassprisen i Europa har vært stabil og rimelig takket være stabil produksjon fra Norge og Russland. Prisen har vært et sted mellom 18-20 Euro per MWh og bunnet ut i 2020 på 4-5 Euro per MWh. Akkurat n...

EU Natural Gas - 2022 Data - 2010-2021 Historical - 2023 Forecast - Price - Quote

Natural gas futures linked to TTF, Europe's wholesale gas price, were trading around the €230-per-megawatt-hour mark, not far from an all-time high of €300 hit in March in the aftermath of Russia's in...


Bilde tradingeconomics.com
1
6 svar
Aktuelt frode57 Siste svar

Brokollaps

Når beregningene blir for svake. Når broberegningene ikke er sjekket skikkelig. Men der er brukt sjablonger/maler i beregningen. Og hvor seriøst er det egentlig å bygge store konstruksjoner i tre? Jeg...
1
6 svar

Den enes brød . . . .

I et uttrykk heter det; Den enes død er andres brød. Med de høye strømregningene vi vil få til vinteren, vil dette kanskje bli en bitter "pille" a svelge for noen strømsjefer. Får vi en vinter tempera...
1
5 svar
Laster...