En æra er dessverre over. 2. desember stenger VGD.no. Mer info.

Reisetips

Nbra

Hotels.com

Jeg skulle til Krakow og hadde bestilt hotell gjennom Hotels.com. De anbefalte og la til rette for et hotell de anbefalte som lå "midt i krakow". Problemet oppsto da jeg oppdaget at hotellet lå i Tarnow, som ligger 1,5 timer utenfor Krakow. Hva svarte Hotels.com? Ordrett: "Vi anbefaler hoteller hvor vi oppnår størst profitt, og vi tjener bedre på hotell i Tarnow. Hotellet er 'nun-refundable så hvis du er misfornøyd må du bestille nytt hotell. Vi har et til 2790 per natt vi anbefaler, skal jeg booke dette.

Noen flere som har noen opplevelser med Hotels.com?

1
53 svar

Jeg skulle til Krakow og hadde bestilt hotell gjennom Hotels.com. De anbefalte og la til rette for et hotell de anbefalte som lå "midt i krakow". Problemet oppsto da jeg oppdaget at hotellet lå i Tarnow, som ligger 1,5 timer utenfor Krakow. Hva svarte Hotels.com? Ordrett: "Vi anbefaler hoteller hvor vi oppnår størst profitt, og vi tjener bedre på hotell i Tarnow. Hotellet er 'nun-refundable så hvis du er misfornøyd må du bestille nytt hotell. Vi har et til 2790 per natt vi anbefaler, skal jeg booke dette.

Hva er du for en snodig raring ? Du har lagt inn 2 tråder her hvor du kommer med noen merkelige historier som høres helt suspekte ut. Personlige problemer ?

Gjetter på at du har hatt en eller annen uenighet med hotels.com, og så har du fått den geniale ideen å hevne deg på denne måten. Et lite tips; hvis du skal sverte noen med løgner må du få historiene til å virke i det minste ørlite grann plausible ;-)

Bruker for tiden Booking.com på ca 60-90 overnattinger pr. år, men det er fordi jeg synes brukergrensesnittet er bedre. Brukte tidligere Hotels.com i mange år, og hadde aldri problemer. De er en av de aller største av en grunn.

3

Innlegget er vel bare BS. I et annet innlegg skriver trådstarter om problem med Hotels.com i Alicante. Det er de eneste 2 innlegg fra denne profilen så noen er vel ut etter å spre feilaktige rykter

Gjør man et søk på Hotels.com på destinasjon Krakow så kommer kun hoteller i Krakow opp og de viser avstand til sentrum på alle.

2
annmag Ja, mulig det har noe å si. De fleste av mine bookinger er foretatt utenfor Europa. Jeg har forstått at telefon er tingen når det gjelder å henvende seg til hotels.com. Men jeg syn...

Jeg har forstått at telefon er tingen når det gjelder å henvende seg til hotels.com. Men jeg synes like fullt det er ugreit at de har en mailfunksjon som knapt fungerer.

I 2016 burde alle selskaper, og privatpersoner forsåvidt også, bruke epost slik den kan og bør / skal brukes; som noe man svarer på like kjapt som en telefonsamtale. Men av en eller annen bizarr grunn ser det ut til at vi er årevis unna den virkeligheten. Så man må late som vi er i steinalderen og bruke telefon når det haster.

Jeg har måttet ringe booking.com 2-3 ganger de siste årene. Hver gang har de stått på helt fantastisk for å løse problemer. Callsenteret deres i USA er det jeg har hatt kontakt med (jeg har ringt fra bl.a. Polen og Thailand), og de har ringt hoteller, ringt meg tilbake asap, osv. Fantastisk service. Nå er jeg det de kaller "Genius Member", bruker dem til kanskje 60-80 overnattinger i året, vet ikke om det har noe å si.

Vil tro at hotels.com har omtrent samme service på telefonen..

2
sentry4 [sitat…] Selvsagt off topic, men jeg tillater meg likevel et "says who?"

? Eh.. -fordi det er et kommunikasjonsverktøy som i motsetning til brev / papir "fraktes" elektronisk, på et par sekunder ? -Og så skal en apekatt av en person, eller et bakstreversk selskap, behandle den som et papirbrev og la den ligge i innboksen noen dager til modning før man gidder å lese, evt kanskje svare ?

Det er uhyre irriterende å møte denslags i 2016. Det var like fordømt irriterende i 2006 for den saks skyld. Jeg kommer aldri til å forstå den bizarre tankegangen der.

Da er det faktisk bedre at man sier at, nope, jeg vil leve i fortiden, og ikke forholde meg til at noe skal gå fort, og så heller la være å ha en epost adresse i det hele tatt ?

Enkelte selskaper burde absolutt gjøre dette. Forslag til tekst på nettsiden; "For å ikke stresse våre medarbeidere unødig ber vi om at alle henvendelser sendes pr brev, vår postadresse er: xxx"

2
sentry4 [sitat…] Jeg er totalt uenig - ikke minst fordi det bl.a. kommer an på mengden epost man mottar. Selv får jeg et sted mellom 150 og 300 eposter hver dag - det er ikke mulig å svare...

Da har du jo et ekstremt problem. Enten så svarer du da på de 150-300 epost hver dag, eller så vil mengden ubesvarte epost øke for hver eneste dag, det er enkel matematikk.

Hvis du virkelig får 150-300 seriøse epost daglig, til deg personlig, som skal besvares, da er du jo i en særstilling. Det vil jo si at jobben din, hva den nå er, utelukkende må dreie seg om å besvare epost ? (eks. 200 epost hver dag av en normal lengde vil si minst 5 min pr epost for å lese og besvare, dvs 5 x 200 = 1000 minutter = 16,5 timer ??) Dette er jo pussige tall..

Da må du jo leie inn hjelp til å besvare epost, ellers vil mengden øke for hver dag, med minimum kanskje 100 epost pr. dag ? Etter 1 mnd vil du ha minst 3000 ubesvarte / uleste mail, og etter et år 36.000 ? .... (hva i himmelens navn synes avsenderne av disse mailene om denne "behandlingstiden", eller er det bare svadamailer som ingen ønsker / venter svar på ?)

Jeg jobber i IT bransjen, har gjort det i 25 år, og de siste årene har jeg vel hatt ganske stabilt 20-40 seriøse mail pr dag. I tillegg til et antall spam og uinteressante mail. Dette er ikke uvanlige antall for div kontorfunksjoner.

I et selskap hvor kundesupport / henvendelser routes inn til en fast epost adresse, sitter det jo et team og "skal" ta seg av disse mailene. Det var vel omtrent der denne avsporingsdiskusjonen startet. Og spesielt i de tilfellene, som hos en reisearrangør, er det en fordømt selvfølge å besørge nok ansatte / timer til å sørge for at ting blir besvart kjapt.

2

Noen flere som har noen opplevelser med Hotels.com?

Etter at eg trudde at vi hadde bestilt hotel i Tivoli, og det viste seg at det var i Tivoli Terme (vi hadde bil, så det var ikkje eit stort problem), så sjekkar eg alltid kart.

1

Må da være noen forbrukerrettigheter her.

Lureri av verste sort,nonrefundable or not!

Frekke jævlær!

1

Jeg skulle til Krakow og hadde bestilt hotell gjennom Hotels.com. De anbefalte og la til rette for et hotell de anbefalte som lå "midt i krakow". Problemet oppsto da jeg oppdaget at hotellet lå i Tarnow, som ligger 1,5 timer utenfor Krakow.

Ser ikke problemet ditt - du kan da selv se på kart hvor hotellet ligger på siden til hotels.com før du bestiller ?

Har sjøl flere hundre hotellnetter booket via hotels - uten problemer - siden opplyser tydelig om plassering og eventuelt avbestilling.

1

Noen flere som har noen opplevelser med Hotels.com?

Nei. Har brukt de mye og har alltid fått rett pris på rett sted. Hvordan kunne de blitt så store om det var ren svindel?

1
Bevegelse Må da være noen forbrukerrettigheter her. Lureri av verste sort,nonrefundable or not! Frekke jævlær!

Hotels.com kan jo ha rett også. Det blir jo et definisjonsspørsmål. Her har åpenbart kunden en annen definisjon (og en naturlig sådan) om hva som er sentralt eller ikke. Hotels.com på sin side at dette hotellet er mer sentralt enn mange andre hoteller, som for eksempel at et hotell på Lillestrøm er nært Oslo sentrum mer enn hva et hotell på Lillehammer er.

Men bruker ikke hotels.com å oppgi hvor mange km det er til ulike plasser i byen? F.eks. downtown.

1

Hotels.com funker frem til man trenger å kontakte dem, og kun kan gjøre det på mail.

Jeg har booket flere hundre overnattinger via hotels.com, men hvordan de håndterte en henvendelse jeg sendte dem via mail var så elendig, at jeg har sluttet å bruke dem.

1

Har bare gode opplevelser med Hotels.com - også når jeg har hatt problemer - de har løst dem. Dersom man oppdager (egen) feil i tide ( dvs. nesten øyeblikkelig) så har de også løst det.

Du får all informasjon du trenger på Hotels.com sine sider - også distansen til sentrum. Dersom man gjør feil så er ikke det websiden sin feil, men forbrukers feil.

Ellers svarte jeg Nbra i en annen tråd - da om Alicante. Det får jeg meg til å tvile på hvor seriøse disse klagene dine er. Neste gang du skal ha hotell så gå på et reisebyrå eller noe...

1

Noen flere som har noen opplevelser med Hotels.com?

Og hvilken bookingside kommer så du fra? Innlegget ditt er bare piss, og oppdiktet fra ende til annen.

Har brukt Hotels.com mye og har ikke hatt særlig problemer med dem. Eneste er at jeg syns bookingbrekreftelsen er rotete om man vil printe den ut. Her burde man fått alt på én side og da med det mest nødvendige. Adresse til hotellet, bookingnummeret, rominformasjonen, om hotellet er betalt på forhånd eller ikke og navn på de som skal bo på hotellet. I tillegg burde de hatt disse faste feltene med forskjellige språk, men det er det ikke alltid jeg får.

1
Scandinoco Har bare gode opplevelser med Hotels.com - også når jeg har hatt problemer - de har løst dem. Dersom man oppdager (egen) feil i tide ( dvs. nesten øyeblikkelig) så har de også løst...

Du får all informasjon du trenger på Hotels.com sine sider - også distansen til sentrum. Dersom man gjør feil så er ikke det websiden sin feil, men forbrukers feil

Liker veldig godt Hotels.com, og enig i at trådstarters innlegg virker lite seriøst.

Men akkurat den der distansen til sentrum er det greit å sjekke på et kart. Ikke alltid definisjonen av "sentrum" er særlig god, så ofte lurere å sjekke distansen til et spesielt landemerke og dobbelsjekke i Google Maps.

Ellers irriterer Hotels.com med sine falske påminnelser om at det "kun er 3 ledige rom igjen på hotellet". Men brukt på riktig måte og i kombinasjon med andre verktøy, så er det utvilsomt en grei måte å booke hotell på...

1
franzsigel [sitat…] Liker veldig godt Hotels.com, og enig i at trådstarters innlegg virker lite seriøst. Men akkurat den der distansen til sentrum er det greit å sjekke på et kart. Ikke allti...

Men brukt på riktig måte og i kombinasjon med andre verktøy, så er det utvilsomt en grei måte å booke hotell på...

I tillegg er bonusordningen til tider genialt. Ettersom jeg booker større reisegrupper av og til, får jeg ofte et par gratishelger på hoteller i og med at man får hver tiende overnatting gratis.

Jeg mistenker dog at disse tilbudene de sender ut, ofte er oppjusterte priser som er satt ned igjen. Jeg har selv sett hotellrom til halv pris, men hvor ordinær pris er kunstig høy.

1
FlGARO [sitat…] I tillegg er bonusordningen til tider genialt. Ettersom jeg booker større reisegrupper av og til, får jeg ofte et par gratishelger på hoteller i og med at man får hver tie...

Jeg mistenker dog at disse tilbudene de sender ut, ofte er oppjusterte priser som er satt ned igjen. Jeg har selv sett hotellrom til halv pris, men hvor ordinær pris er kunstig høy.

Alltid en god ide å sjekke prisen direkte hos hotellet også...

1

Brukte søkemotorer mye før, men da var de billigst. Nå bestiller jeg stort sett rett på hotellet. Litt overrasket over flytur i sommer, måtte bestille via søkemotor da det var mye billigere enn å bestille på SAS / Lufthansa som jeg fløy. De lærer vel de også, at billigere å selge selv enn via søkemotorer. Er villig til å betale litt ekstra for å bestille direkte, men ikke mye.

Tror trådstarter har rotet det til for seg selv her. Ser ut til å være en ren svertekampanje.

1

Jeg skulle til Krakow og hadde bestilt hotell gjennom Hotels.com. De anbefalte og la til rette for et hotell de anbefalte som lå "midt i krakow". Problemet oppsto da jeg oppdaget at hotellet lå i Tarnow, som ligger 1,5 timer utenfor Krakow. Hva svarte Hotels.com? Ordrett: "Vi anbefaler hoteller hvor vi oppnår størst profitt, og vi tjener bedre på hotell i Tarnow. Hotellet er 'nun-refundable så hvis du er misfornøyd må du bestille nytt hotell. Vi har et til 2790 per natt vi anbefaler, skal jeg booke dette.

Du er en litt sånn merkelig skrue, eller hva ?....

1
enigma99 [sitat…] Hva er du for en snodig raring ? Du har lagt inn 2 tråder her hvor du kommer med noen merkelige historier som høres helt suspekte ut. Personlige problemer ? Gjetter på at...

Bruker for tiden Booking.com på ca 60-90 overnattinger pr. år, men det er fordi jeg synes brukergrensesnittet er bedre.

Ja brukergrensesnittet er mye bedre på booking.com - det er jeg enig i - bruker gjerne de til å søke samtidig med jeg sjekker pris samme hotel på hotels.com. Er prisen lik lønner hotels.com seg da du får hver tiende overnatting gratis.

Noen steder har booking.com bedre utvalg på hotel.

1
franzsigel [sitat…] Liker veldig godt Hotels.com, og enig i at trådstarters innlegg virker lite seriøst. Men akkurat den der distansen til sentrum er det greit å sjekke på et kart. Ikke allti...

Franzsigel: Jeg bruker ofte hotel.com sin app og der ser man distanse til forskjellige landemerker. De har også kart slik at man kan se selv, så akkurat det med distanse skulle ikke være noe issue.

Ellers er jeg ikke akkurat noen lojal kunde til noen av disse websitene, jeg bruker websiten som for meg best tilbud i øyeblikket :) - ikke bare mht. pris, men beliggenhet etc.

1
Scandinoco Franzsigel: Jeg bruker ofte hotel.com sin app og der ser man distanse til forskjellige landemerker. De har også kart slik at man kan se selv, så akkurat det med distanse skulle ikk...

Franzsigel: Jeg bruker ofte hotel.com sin app og der ser man distanse til forskjellige landemerker. De har også kart slik at man kan se selv, så akkurat det med distanse skulle ikke være noe issue.

Som sagt så funker distanse til et spesielt landemerke stort sett bra.

Derimot er ikke "distanse til sentrum" noe særlig lurt å søke etter, da det kan være et meget løst definert område. Hva er f.eks sentrum av Berlin?

1

Lignende innlegg

Musikk Script Publisert

pathos

Gunnar Kagge i Aftenposten skriver: "Da Elvis måtte i militæret, skal "kongen" gråtende ha sagt til konkurrenten at han kunne overta rocketronen."
1
0 svar
Språk Hansaguden Publisert

Språklige morsomheter.

Bøye seg i hatten.(Heidi Weng) BØYE SEG I STØVET og TA AV SEG HATTEN. Folk står sild som tønne. FOLK STÅR SOM SILD I TØNNE. Koster det hvite i skjorta. KOSTER SKJORTA og KOSTER DET HVITE I ØYA. Han ka...
1
0 svar
Reisetips riveland Siste svar

Kjøre fra Oslo til Alta

Hva er raskeste kjørevei fra Oslo til Alta? Har hørt at det er gjennom Sverige og Finland. Går det greit å kjøre ut og inn av disse landene nå etter covid? Eller er det noen restriksjoner?
1
1 svar
Språk pethfah Publisert

Tur til Danmark

Kan jeg veksle fra norske kroner til danske kroner på danskeferja? Og kan jeg isåfall gjøre det med kontanter? Jeg skal snart dra til Danmark og jeg har ikke bankkort.
1
0 svar
Reisetips Wavy Siste svar

2022

Jeg ser at det har vært svært liten aktivitet her siste måneden/året. Det har vel strengt tatt ikke vært den helt store reisefeberen de siste par årene. Det nye formatet til VGD med total sjøsyk layou...
1
2 svar
Reisetips vif_support Publisert

Gran Canaria 2021

Hjemme etter 14 flotte dager på Granca. Munnbindpåbud i butikker, kollektivtransport og på flyet, noen begrensninger på barer, men ellers helt topp ;)
Bilde

Gran Canaria Puerto Rico Beach Life 11. December 2021 | We❤️Canarias

Gran Canaria Puerto Rico Beach Life 11. December 2021 🌞Come with me to the Mountains and the Sea 🏝 We take you through the beautiful Gran Canaria, on foot,...


Bilde www.youtube.com
1
0 svar
Laster...