Jøss....jeg opplevde omtrent det samme som deg for et par mnd siden.

Jeg fikk mail fra booking.com om at stedet jeg hadde bestilt var fullt. Den mailen fikk jeg kvelden i forveien. Jeg ble rett og slett sur, for jeg var litt stresset på tid og var ikke så hypp på å måtte booke igjen.

Antageligvis så var det overnattingsstedet sin feil.

I mailen foreslo booking.com noen andre overnattingssteder de mente var i nærheten av det opprinnelige (jeg delte ikke den oppfatningen). Prisen på disse var litt høyere, og booking.com presiserte at de ville dekke differansen.

Jeg ga beskjed om at jeg ikke ville bruke de stedene de foreslo, og booket et annet sted. Det nye stedet kostet tre ganger så mye som det opprinnelige. Jeg fikk omgående beskjed om at booking.com ville refundere meg differansen.

Rart de kløner det til i ditt tilfelle, når de tydeligvis også kan opptre profesjonelt i slike tilfeller.

(Takk for tråden. Jeg hadde glemt å sende inn faktura fore refusjon).

1

ALDRI I LIVET BESTILL EN TUR MED BOOKING.COM

Jeg og familien min var veldig fornøyde med denne siden helt til vi skulle reise til Jerusalem. Faren min bestilte et hotell 3 måneder tidligere på booking. com, da vi ankom hotellet han bestilte fant vi ut i resepsjonen at booking sendte mail til faren min at rommet på hotellet han bestilte var kansellert, de hadde altså 3 måneder på å gi beskjed til oss men de gjorde det samme dagen vi var på reise til Jerusalem , i tillegg at de sendte mailen mens vi var på flyet...

De tipset oss et annet hotell istedenfor, da vi gikk der (klokken var ca. 23 da) fikk vi vite at check in var til klokken 20:30, det endte opp at vi måtte vandre rundt Jerusalem midt på natta og vi måtte finne et hotell SELV. På mailen sto det også at booking.com skulle betale for de ekstra avgiftene vi fikk, lite visste vi at vi fikk verken et rom på hotellet de tipset oss om, og vi fikk heller ikke dekket de pengene vi brukte på taxi og det nye hotellet vi fant på egen hånd selv om vi kontaktet booking. com flere ganger på både mail og telefon...

1

@nicolazajac5

Hvorfor fant dere bare ikke et nytt hotell på andre kjente bookingsider? Har aldri hatt problemer med hotels.com eller expedia, og av og til har jeg bestilt rom 5 min før jeg gikk inn i resepsjonen.

Jerusalem kan da neppe være den verste byen å vandre rundt på en så ukristelig tid som 2300 :)

1
Gloriana @nicolazajac5 Hvorfor fant dere bare ikke et nytt hotell på andre kjente bookingsider? Har aldri hatt problemer med hotels.com eller expedia, og av og til har jeg bestilt rom 5 min...

Joda, vi fant jo et nytt hotell heldigvis, prisen på hotellet vi fant ble selvfølgelig dobbelt så dyrt og booking betalte oss ikke noe av de ekstra pengene vi måtte bruke heller, ikke for taxien engang. Men hadde vi ikke funnet et hotell på egen hånd hadde vi måtte sove på gata. Og det er jo helt utrulig at et så seriøst sted å bestille hoteller på forlater klientene sine helt for seg selv i en ukjent by uten å bry seg om de... Vi fikk ikke noe igjen for det stresset de skapte oss. Og hele konseptet med slike sider er jo for å hjelpe klienten til å slippe å finne et hotell på egen hånd men det måtte vi gjør selv allikevel...

1
nicolazajac5 ALDRI I LIVET BESTILL EN TUR MED BOOKING.COM Jeg og familien min var veldig fornøyde med denne siden helt til vi skulle reise til Jerusalem. Faren min bestilte et hotell 3 måneder...

bestilte et hotell 3 måneder tidligere på booking. com, da vi ankom hotellet han bestilte fant vi ut i resepsjonen at booking sendte mail til faren min at rommet på hotellet han bestilte var kansellert, de hadde altså 3 måneder på å gi beskjed til oss men de gjorde det samme dagen vi var på reise til Jerusalem

Ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener her.

Var det booking.com som kansellerte, eller var det hotellet?

Visste booking.com at hotellrommet ikke var ledig i 3 mnd uten å fortelle dere det?

Har brukt booking mye, og har bare en gang opplevd kansellering (hotell hadde oversvømte rom, vannlekkasje, og da var det altså hotellet, ikke booking som kansellerte).

1
nlc [sitat…] Ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener her. Var det booking.com som kansellerte, eller var det hotellet? Visste booking.com at hotellrommet ikke var ledig i 3 mnd ute...

Det var booking.com som kansellerte ja, og det var også de som ikke ga beskjed til oss før dagen vi var på reise til Jerusalem, faren min bestilte hotellet 3 måneder før, det tok han til og med bildet av på grunnen han er alltid forberedt på slike ting (vi reiser en del).

1

Jeg prøver selv å komme i kontakt med "de".

Jeg bestilte en pakketur for meg og mine 3 mindreårige barn til Benghazi i Libya nå i sommer, men så har jeg lest at det er mange som får noro-viruset nedi der, så nå vil jeg avbestille.

1

Har brukt Booking.com 2-3 ganger pr år i 7-8 år. Jeg har så langt ikke opplevd problemer. Booker nesten alltid lang tid i forveien, og velger rom som betales ved ankomst, og kan avbestiller nær opp til ankomstdato. Jeg er ganske nøye med å lese anmeldelser både på Booking og Tripadvisor før jeg bestemmer meg. Sender ofte en mail direkte til hotellet et par uker før ankomst, hvor jeg meddeler ankomsttid og eventuelle ønsker. Dermed får jeg en bekreftelse på at alt er i orden. Mener å ha lest på Booking.com at etter at man har booket via siden, bør videre kontakt fortrinnsvis foregå direkte med hotellet for å være sikker på at alt når fram. Og som sagt, jeg har ikke opplevd problemer.

1

Så det er altså ingen som svarer på tlf. 23 02 47 08 og/eller +44 20 3684 7925? Er du bare en konkurrent som prøver å spre skit om firmaet?

1

Bruker booking.com til rundt 60-70 overnattinger i året over hele verden. Aldri hatt problemer.

En gang fikk vi et problem ved at utleier av en privat leilighet (gjennom booking.com) i Warzawa ikke dukket opp som avtalt, ringte Booking.com, fikk snakke med hovedkontoret deres i California, de stod på hodet og skaffet oss en bedre leilighet sent på kvelden.

En annen gang hadde vi vært litt for optimistiske mht ankomsttid til Koh Tao i Thailand, og booket en dag for tidlig, booking.com fikset opp og endret den selv om det egentlig var så sent at den ikke kunne endres.

Så booking.com kan anbefales :-)

(men, selvsagt, de tar 15-20% fra hotellene på samme måte som Hotels.com etc, og hotellene blir jo ufrivillig med på dette, de klarer seg ikke uten.. Så om man skal bo flere dager et sted er det ofte mulig å få en bedre deal direkte med hotellet, spesielt om man minner dem på hvor mye booking.com tar av summen ;-) )

1
Laster...