Jobs Det er vel ikke Han som gjør det,men Han forhindrer det heller ikke og skje.Men dette går som en rød tråd gjennom Bibelen at Gud lar et troløst folk bli overlagt til seg selv.Det e...

Det er vel ikke Han som gjør det,men Han forhindrer det heller ikke og skje

Hvorfor forhindrer han det ikke å skje - hvis han er allmektig og kan utføre mirakler....?

Hvorfor skulle Gud bry seg katta om Fru Olsen som ikke kan gå - og få henne til å kaste krykkene (helbredelse) - mens en horde uskyldige ungdommer i starten av livet bare skal få drepes...??

Han vil jo åpenbart at stakkars fru Olsen skal få bevege seg igjen....så hvorfor vil han ikke at en horde uskyldige ungdommer skal få leve??

Hva har Gud i mot ungdommene egentlig...?

Gud kunne jo også gjort drapsmannen til en saltstøtte...hvis han ville vel á merke. Men det ville han ikke heller. MEN FRU OLSEN, bevars'...hun skulle helbredes gitt

3

Den treenige guden liker vist ikke Arbeiderparti folk siden de er på vei til å bli utryddet.

2

Les nå Bibelen,det viktigste er troen og det er flere eks på at Gud belønner og holder en hånd over de som søker Ham.

Nå tar du da vitterligen totalt feil Jobs.

Viktigst av alt er kjærligheten.

Hvilke dokumenterbare eksempler på at Gud belønner og holder sin hånd over de som søker ham har du?

Ta noe så enkelt som et jordskred i mellomamerika. Sannsynligvis det mest intense religiøse området i verden.

Holdt Gud denne hånden sin over folket som stolte og tilba ham der?

2

Gud belønner og holder en hånd over de som søker Ham.

Guder det må søkes etter har ingen verdi, og da vi alle vet at ingen gud noensinne har uttrykt seg på annen måte enn via falskt predikantpakk.

Man bør spesielt sky de utgavene av arten som lover deg fantastiske belønninger etter dauen - som pesten.

2
Jobs Det er vel ikke Han som gjør det,men Han forhindrer det heller ikke og skje.Men dette går som en rød tråd gjennom Bibelen at Gud lar et troløst folk bli overlagt til seg selv.Det e...

Det er vel ikke Han som gjør det,men Han forhindrer det heller ikke og skje

Kongen bygde et palass -

han lot bygge dette,

Gud sendte over folket en ulykke (i GT) -

Gud lot ulykken komme -

forhindret den ikke.

Den som ikke hjelper en nødstedt -

blir, hvis han kan hjelpe, -

medskyldig.

Et unntak er dette:

hvis den nødstedte er tjent med å lide og dø -

da kan det være en god gjerning -

å la slikt skje.

Slik taler Jordens Vinder -

i allefall til meg.

1
RickiBK [sitat…] Nå tar du da vitterligen totalt feil Jobs. Viktigst av alt er kjærligheten. Hvilke dokumenterbare eksempler på at Gud belønner og holder sin hånd over de som søker ham har...

Størst av alt er kjerligheten ja,men det viktigste er og tro på Jesus og det Han gjorde på Korset.Ref Johannes 3.16.

Det er da flere beretninger i Bibelen der Gud holder sin hånd over de som søker og holder hans lover og bud.Job og han som ble rykket rett til himmelen.Job måtte riktignok gå gjennom noen trengsler.

1

Ikke rart folk melder seg ut av kirken..

Kristendommen skal ihvertfall få skryt for at de ikke tar kverken på sine frafallne.. (i Norge 2016)

1
Jobs Størst av alt er kjerligheten ja,men det viktigste er og tro på Jesus og det Han gjorde på Korset.Ref Johannes 3.16. Det er da flere beretninger i Bibelen der Gud holder sin hånd o...

Det er da flere beretninger i Bibelen der Gud holder sin hånd over de som søker og holder hans lover og bud.Job og han som ble rykket rett til himmelen.Job måtte riktignok gå gjennom noen trengsler.

Alle eventyrbøker inneholder historier om at man levde lykkelig alle dager.

For hvert eneste tilfelle du eventuelt kunne dokumentere om at "Gud holdt sin hånd over" så kan jeg finne tilsvarende der folk som ikke bryr seg en døyt om denne "gud" også slipper unna tilsynelatende på mirakuløst vis fra både det ene og det andre.

Og som jeg har nevnt svært mange ganger før: Å betrakte fortellingene i bibelen som sannhetsprov, er og blir like smart som å sette den berømte bukken til å passe på posen med havre i.

1
Jenji Kan du utdype «fremfor å mangle eksistens» Denne tråden handler om Jødenes rett til å finnes; rett til å leve; rett til og leve som en nasjon.

Kan du utdype «fremfor å mangle eksistens»

Har absolutt ikke diskutert de kristnes rett til eksistens, så spørsmålet ditt forblir uten noe valid poeng.

Hva trådens tema er, er i grunnen ikke så lett å begripe i og med at trådens åpningsinnlegg er fjernet.

Jødene nektes ingen eksistens. Derimot så bor de for tiden på okkupert land, og bør i grunnen rette seg etter det. De rettmessige eierne av de landområder Jødene har okkupert og kaller Israel, er urettmessig fortrengt og undertrykkes konstant.

1

Lignende innlegg

Politikk - Norsk skuterud Siste svar

Norsk strøm.

Fra og være selvforsynt, ser det ut som våre politikere har satt oss i denne situasjonen. Vi vil i vinter kanskje være avhengig av import fra Europa, og som jeg leser det , i første rekke Tyskland. M...
2
12 svar
Aktuelt frode57 Siste svar

Arfan Bhatti igjen

Komiske norske politi kommer trekkende med Arfan Bhatti som medhjelper til drapene foran London Pub. Gratulerer! Kan politimesteren finne seg noe annet å gjøre. Det høres ut som en vits. Siste mennesk...
2
21 svar
Laster...