Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Kristne over hele verden fortsetter å hevde at Jødene er Guds folk, og de andre sauer er av folk av hedninger som også vil bli en del av Guds folk etter at de har kommet til tro, men er det slik ? - og hvem er av det åndelige Israel ? - Jødene eller sanne kristne ?

Hvem ble oppreist og hvem blir reist opp til et himmelsk liv i dag etter sin død, og hvem skal leve på jorden om de overlever Guds krig / dag ? - Jødene eller sanne kristne ? - eller muligens begge ?

Fakta er at Jødene har INGEN plass lengre hos Gud, men Gud fryktige sanne kristne som gjør den himmelske fars vilje og som sprer det gode budskap ut fra Bibelen, og forkynner om Guds navn, er ut fra hva Bibelen lærer de som følger i Jesu fotspor, og som gjør som de første kristne og Apostlene... er du blant dem, har du en mulighet til å oppnå å bli spart på Guds dag...

Slik Bibelen viser.

Sant eller ikke ?

XD

1
104 svar

104 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

alchemy2012

er du blant dem, har du en mulighet til å oppnå å bli spart på Guds dag...

Hvis du kaller deg kristen og ikke innser at alle dagene er Guds dag er det på tide å ta av deg brillene, legge fra deg biblen og ta en tur ut.

Faktum at Gud daglig sparer over 7milliarder mennesker burde/kunne også få deg til å revurdere den setningen din.

2

ipa

Nå sa Jesus at alle kunne bli av hans folk (Jødene), dette viser vel at de fortsatt ER Guds folk og at det beste du/dere kan gjøre er å bli en av dem...

2

Jaddadu

Ja det folk som ville anerkjenne Jesus som Guds sønn, hva gjorde Jødene ? - så det vil si at det beste for deg og dine er å bli en av Jesus etterfølgere og gå på hans veier, for en som forblir en Jøde er i realiteten dødsdømt.

Slik Bibelen viser.

XD

1

ipa

En kan ikke få i pose og sekk, enten er den gamle pakten med jødene opphevet og "herskerklassen" er utdatert eller er den fortsatt i hevd og det betyr at det er de som vil herske i 1000 års rike.

Har og litt problemer med hvorfor jødene fikk så "bad rep" for korsfestningen, det var tross alt romerne som dømte og sto ansvarlig på alle måter for henrettelsen. Hva en opphisset folkemengde sa eller gjorde forandrer ingenting på det faktum.

2

kovensen

Ja det folk som ville anerkjenne Jesus som Guds sønn, hva gjorde Jødene ? - så det vil si at det beste for deg og dine er å bli en av Jesus etterfølgere og gå på hans veier, for en som forblir en Jøde er i realiteten dødsdømt.

Gjerningene dine kommer ikke til å hjelpe. Det virker som om du henger fast i "gjerningsslaveri". De abrahamittisktroende (arabere og jøder) skal få en ny sjanse på dommens dag, når de vender seg til Jesus som sin herre og frelser.

1

Tortro

Artig å se dere slenger bibelsitater i trynet på hverandre. Sandkasse :-)

1

Zpiff

Slik Bibelen viser.

Hahaha... :) "Slik de bibel-tro krangler om hva bibelen viser" -er nok langt mer korrekt.

For øvrig, krangler man om bs med bs så blir gjerne bs resultatet også.

1

BlackEagle

For øvrig, krangler man om bs med bs så blir gjerne bs resultatet også.

...eller med andre ord: bsi-bso-prinsippet...

Mvh

BE

1

Doku

Selskapet Vakttårnet innrømmer at Apg. 15. og 21. kap. handler om forbud mot å spise blod:

”Det kan ikke nektes at på Bibelens tid gjaldt Guds lov især i inntak av blod som et fødemiddel. Intravenøs inntak av blod ble ikke brukt på den tid. Men selv om Bibelen ikke direkte nevner vår tids behandlingsteknikk i forbindelse med bruken av blod, så foregriper den faktisk denne og dekker den i prinsippet.” (”Jehovas vitner og spørsmålet om blod”)

"Ved hvert tilfelle hvor det er tale om forbud mot blod i Skriften, er det i forbindelse med fødemiddel, noe som vi ser som viktig å framheve, altså at det er forbudt som næringsmiddel."

Så er kunststykket å få det til at blodoverføring er det samme som å innta føde at det er en form for ernæring. For å få til dette har Selskapet Vakttårnet henvist til en Jean Baptiste Denys. Følg godt med nå!

Spørsmålet er da om blodoverføring kan likestilles med inntak av næring. Hvis blodoverføring ikke er inntak av næring, mangler Selskapet Vakttårnets standpunkt helt og holdent støtte i Skriften. Ettersom Selskapet Vakttårnets ledere først vendte seg mot blodoverføring, har de derfor ment at blodoverføring er det samme som inntak av ernæring. På side 14 i heftet Blodet, legevitenskap og Guds lov, utgitt i 1963, kunne de til og med sitere en lege, franskmannen Jean Baptiste Denys, som skrev:

"Når man foretar en blodoverføring, gjør man ikke noe annet enn å tilføre næring ved å benytte en kortere vei enn vanlig - det vil si at man fører inn i årene blod som allerede er fullt ferdig, i stedet for å føre inn i kroppen mat som først etter mange forandringer, blir til blod." Se også Vakttårnet for 1. feb. 1962, side 61, 62.

Men hva Selskapet ikke avslører for leserne er at denne legen levde på 1600-tallet, og at hans oppfatning, som går tilbake til den greske filosofen og legen Galenos (131-201 e. Kr.), for lenge siden er avleggs for den medisinske vitenskapen!

Kunne Selskapet Vakttårnet virkelig ikke henvise til en lege i vår tid, som kunne støtte Selskapet Vakttårnets ønsketenkning om at blodoverføring er det samme som å spise blod? Tydeligvis ikke. Ikke engang leger som er Jehovas vitner fant de, som ville legge sitt navn til en slik uvitenskapelig påstand!

Doku

1

Doku

Fakta er at Jødene har INGEN plass lengre hos Gud

Dette er helt feil! Dette tror ikke engang Jehovas vitner! Bibelen sier at alle mennesker, uansett etnisitet har plass hos Gud! Ja, til og med oss Nordmenn/kvinner :-)) Betingelsen er bare å motta evangeliet om Kristus.

Doku

1

Jaddadu

Overhode ikke feil.

En muslim, en jøde, en budist, en verdslig-kristen (som deg) har ingen plass hos Gud, men dersom de vender seg bort fra den vranglære de tilhørere, og vender seg til den sanne Gud vil de som alle andre få samme håp og i den sammenheng ha muligheten til å komme inn i den nye ordning.

Slik Bibelen viser.

XD

1

Doku

En muslim, en jøde, en budist, en verdslig-kristen (som deg) har ingen plass hos Gud, men dersom de vender seg bort fra den vranglære de tilhørere, og vender seg til den sanne Gud vil de som alle andre få samme håp og i den sammenheng ha muligheten til å komme inn i den nye ordning.

Nå er det slik at uttrykket "verdslig-kristen" ikke er brukt av verken Jesus eller apostlene, tror derfor ikke du at det er bedre å overlate dommen til vår Herre Jesus Kristus, når han kommer?

Bibelen sier at alle mennesker av alle folkeslag, uansett etnisitet har plass hos Gud! Jeg sa ikke uansett religion! Betingelsen er bare å motta evangeliet om Kristus!

Du misforstod meg, ser du ikke det?

Doku

1

Lignende temaer

Bilde

Aktuelt

Aktuelt

Bilde

Politikk - Norsk

Politikk - Norsk

Bilde

Koronaviruset

Koronaviruset

Bilde

Politikk - Internasjonal

Politikk - Internasjonal

Bilde

Amerikansk politikk

Amerikansk politikk

Laster...