Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Priset være Herren, vår far i Himmelen, han som har skapt jorden, fjellene, dyrene, Solen, Månen og alt!

Det sømmer seg oss å lovsynge hans navn, vise ærbødighet og takknemlighet for han som har skapt oss!

Det er ikke alltid så lett, men vi må søke herren, finne ham og følge hans bud!

Det var noen ord, som det sømmer seg på en Søndag!

1
10 svar

10 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

Jaddadu

Det sømmer seg oss å lovsynge hans navn, vise ærbødighet og takknemlighet for han som har skapt oss!

Og hva er hans navn ? - det er i alle fall IKKE "Herren", for Bibelen viser klart og tydelig at "herren" har et eget navn, som oftest uttales - Jehova.

OG til dere andre her... Gud skapte alt, også Satan, men han ble ikke skapt ond eller som Satan Djevelen, han var en engel, men gjorde opprør mot Gud, og ble Satan Djevelen.

Denne "guden" (Satan) ble skapt med en fri vilje, slik alle levende skapninger ble skapt, og ut fra sitt valg om å ikke gjøre Guds vilje, har han prøvd å føre alle mennesker bort fra Gud og Guds vilje.

Bibelen viser at før 1914, levde han i de himmelske regioner, og var ofte på "besøk" blant mennesker, sammen med hans tilhengere av andre engler, som også ble erklært ond og betegnes som hans demoner.

I 1914 ble Jesus, Guds første fødte engel, da ved det himmelske navnet Mikael, og det menneskelige navnet Jesus, innsatt som konge i de himmelske regioner. Kongen Jesus, kastet ta ut Satan og hans demoniske hær, ut av himmelens regioner, og ned på jorden.

Satan ble da veldig vred og rasende, fordi han vet at hans tid snart er omme, noe som har gått ut over hele menneskeheten, der han har påført menneskene store lidelser i form av "store jordskjelv" "kriger" "hungersnød" "epidemier" "for tidlig død" osv. osv.

Dette har Gud tillat av den enkle grunn, for å vise at Jehova Gud er den rettmessige hersker over hele universet og menneskeheten, det som Satan satte i tvil. Gud har gitt Satan muligheten til å bevise at menneskene ikke trenger en Gud, som allmektig hersker, ikke en slik hersker som en hvilken som helst diktator, men en hersker som har Gitt mennesket en fri vilje og råderett over jordens levende skapninger, samt mange andre goder.

Nå er tiden inne for Gud å gripe inn og fjerne det onde på jorden, for Satan har ikke ført noe annet enn elendighet over menneskene, og tiden er der, noe Bibelen viser klart og tydelig.

Dette er det Bibelen - Guds ord - lærer, og siden 1914 har det ALDRI vært så mye og mange store og forskjellige lidelser som har ført til at millioner av mennesker har dødd over hele den bebodde jord.... bare fakta !

J

1

broren_til_noen

Bibelen viser at før 1914, levde han i de himmelske regioner, og var ofte på "besøk" blant mennesker, sammen med hans tilhengere av andre engler, som også ble erklært ond og betegnes som hans demoner.

Hvor viser bibærn at han bodde der oppe fram til 1914?

1

broren_til_noen

Nå er tiden inne for Gud å gripe inn og fjerne det onde på jorden, for Satan har ikke ført noe annet enn elendighet over menneskene

Med god hjelp av JV, det tok du visst ikke med.

1

Jobs

I 1914 ble Jesus, Guds første fødte engel, da ved det himmelske navnet Mikael, og det menneskelige navnet Jesus, innsatt som konge i de himmelske regioner. Kongen Jesus, kastet ta ut Satan og hans demoniske hær, ut av himmelens regioner, og ned på jorden.

Hvordan får dere dette til og stemme ?

Men de elleve disiplene dro til Galilea, til fjellet der Jesus hadde sagt han ville møte dem. <a name="17" style="font-weight: 600;"></a>17 Og da de fikk se ham, falt de ned og tilba ham; men noen tvilte. <a name="18" style="font-weight: 600;"></a>18 Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. <a name="19" style="font-weight: 600;"></a>19 Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn <a name="20" style="font-weight: 600;"></a>20 og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Les Matt 28,16-20 i nettbibelen.

1

Keva

Det var noen ord,

- og siden dette er et debattforum:

Hva ønsker du å diskutere...?

1

Gorback

han som har skapt jorden, fjellene, dyrene, Solen, Månen og alt!

Regner med at "alt" inkluderer mygg, lus, lopper OG Corona-viruset her!? Amerikanske politifolk er jeg mer usikker på - der synes iallefall Satan å være involvert...;-)

1

cochisedied

Amerikanske politifolk er jeg mer usikker på - der synes iallefall Satan å være involvert...;-)

Mulig Satan hadde en finger med i spillet hva angår både amerikanske politifolk, flatlus og bergensere - men hva så? Det var jo Gud som skapte Satan...

1

cochisedied

Salig er de plattføtte, for de skal jevne jorden.

1

Gorback

Priset være Gud som har skapt Corona-viruset og dermed får folk over hele verden til å vaske hendene sine som seg hør og bør...

1

zetta

Lovet og priset være Herren som seg hør og bør!

Etter min mening er det ikke så givende å spørre hvorfor verden er slik den er. Vi vet allerede at dette ikke er paradis. Det er bedre å spørre: hva kan JEG gjøre? Hva bør jeg gjøre, og hva bør jeg ikke gjøre? Dette er interessante og kompliserte spørsmål

1

Lignende temaer

Bilde

Aktuelt

Aktuelt

Bilde

Politikk - Norsk

Politikk - Norsk

Bilde

Koronaviruset

Koronaviruset

Bilde

Politikk - Internasjonal

Politikk - Internasjonal

Bilde

Amerikansk politikk

Amerikansk politikk

Laster...