Nye VGD er lansert! Mer informasjon

LUDO - tårn på motstanders startfelt?

Vi spilte ludo i kveld og kom opp i en situasjon som ikke er omtalt i reglene, så nå vil jeg gjerne høre folkets mening om hva som gjelder i følgende stilling: En av spillerne satte opp et tårn på det fargede feltet utenfor mostanderens hjørnefelt/startområde. Altså på det feltet hvor man normal kommer ut/starter når man slår en sekser. Sperrer dette tårnet slik at motstander ikke kan komme ut med en av sine brikker hvis han får en sekser? Eller har man alltid rett til å komme ut og starte og spille med sin egen brikke, og særlig siden siden tårnet står på et felt i ens egen farge? Tårnet står på en måte på "annen manns grunn".

1
3 svar

3 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

goggen47

Er en gammel lengre tråd om dette høyst aktuelle emne:

https://vgd.no/kultur-og-fritid/spill/tema/119961/tittel/ludo-kan-man-gaa-over-taarn

2

freemasun

Er en gammel lengre tråd

En tråd som fyller 18 år om nøyaktig to dager. Regner med du er fast inventar på quiz-lag.

1

Lezah

"Knocker" ikke brikken som kommer ut eventuelle motstanderbrikker?

Fett tema.

1

Lignende temaer

Bilde

Data og Internett

Data og Internett

Bilde

Tipping, Odds, Spill og Poker

Tipping, Odds, Spill og Poker

Bilde

Datahjelp

Datahjelp

Bilde

Sjakk

Sjakk

Bilde

Hus, Hage og Oppussing

Hus, Hage og Oppussing

Laster...