Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Ting vi ikke liker i spill

Sjansen er stor for at temaet er tatt opp før, men å søke seg frem til det er liksom ikke såååå lett.

her tenkte jeg vi kan ramse opp ting, store og små, som er irriterende i spill. Altså ikke selve spillet men en mekanisme, type ,mission etc.

Jeg begynner med at jeg hater oppdrag ala de det er uendelig av i AC, hvor man skal følge etter en person. Ofte for å tyvlytte. Man må jo da være så og så nærme vedkommende, ikke bli oppdaget etc. Føles som om alle slike oppdrag er like, og jeg får sjeldent noe ut av dem. Spiller nå for første gang Days Gone, og der var denne type oppdrag NESTEN litt ok fordi man overhører samtaler som går på Lore og utdyper litt, men...nei. Do not like.

3
27 kommentarer

Kommentarer

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

Lezah

I særlig eldre NES-spill etc hater jeg at karakteren man styrer spretter ukontrollerbart rundt omkring når man blir truffet. Resultatet virker altfor ofte å være at man blir "dyttet" ut i bunnløse hull og avgrunner. (AVGN har en video om Ninja Gaiden hvor det fins skrekkeksempler på dette)

2

trøndergutten

Morsom tråd. Jeg er enig i det meste som har blitt nevnt så langt. For ikke å bruke opp alle irritasjonsmomentene med en gang, kommer jeg med følgende tre nå: usynlige vegger, helt ulogiske ting som stopper karakteren (f. eks at man ikke kan hoppe opp en liten kant eller gå over en stein, men rett etterpå kan klatre opp et fjell, fordi det er det spillet vil at du skal gjøre), og dårlig AI (fiender som gjør helt ulogiske ting),

2

Gringorilla

Føler nesten alle oppgaver i spill kan bli repeterende og kjedsommelige. Spesielt i spill som følger Ubisoft-oppskriften. Men verstingen er selvfølgelig eskorteoppdrag.

Men generelt, om man kan "navngi" noe i et spill, og alle forstår hva man mener, så er det en uting. Lavabrett, isbrett, time trial, checkpoint race, base assault, angrepsmønster, stealth-seksjon, fetch mission, osv osv. Det faktum at disse tingene har egne navn tyder på at de har blitt tropes. For all del, noen kan gjøre det på originalt vis, men til syvende og sist tyder det på lite oppfinnsomhet.

2

Lezah

Men verstingen er selvfølgelig eskorteoppdrag.

Det sto mellom denne og den jeg postet; ville ikke svi av kruttet med en en gang. Det ene litt kule (og jeg drar strikken langt når det gjelder definisjonen "eskortere" her), var et av de tidligere COD-spillene hvor man styrte en drone eller now. Man fly da over et par soldater man skulle sikre kom trygt frem gjennom en by. Var infrarød og man vekslet mellom raketter og mitraljøse, slik jeg husker det, og det var morsomt nok som et avbrekk.

1

LaGoeba

Det ene litt kule (og jeg drar strikken langt når det gjelder definisjonen "eskortere" her), var et av de tidligere COD-spillene hvor man styrte en drone eller now. Man fly da over et par soldater man skulle sikre kom trygt frem gjennom en by. Var infrarød og man vekslet mellom raketter og mitraljøse, slik jeg husker det, og det var morsomt nok som et avbrekk.

Elsket dette oppdraget her.

2

Nødutgang

"var et av de tidligere COD-spillene hvor man styrte en drone eller now. Man fly da over et par soldater man skulle sikre kom trygt frem gjennom en by. Var infrarød og man vekslet mellom raketter og mitraljøse, slik jeg husker det, og det var morsomt nok som et avbrekk."

Det kunne vært fra COD Modern Warfare hvor en styrer et C-130 Gunship i et oppdrag.

1

Ribba

Dette er jo helt subjektive meninger, men jeg har aldri hatt sansen for boss fights.

Det skyldes nok at jeg er den eneste personen som kan redde universet som står foran en prekær og veldig nært forestående utslettelse, men der jeg velger å prioritere det å redde katter som sitter fast i trær eller å levere en ekstremt ubetydelig beskjed fra en totalt ubetydelige person som bor på den ene siden av universet til en enda mindre betydelige person som bor på den andre side av universet først. Så kan jeg heller redde universet ved en senere anledning når det passer bedre for meg.

Med andre ord, jeg en spiller som spiller først og fremst for underholdningen sin del der jeg kan tusle rundt i mitt eget tempo, og dermed ikke så mye for utfordringen sin del.

Såsiden slike boss fights har har en tends til å være segmenter i spillet som skiller seg veldig ut fra det ordinære gameplayet, selv om boss fights er lagt opp til at man skal bruke det man har lært fram til da, så føles de ofte unaturlige og det bryter opp det ordinære tempoet og flyten i spillet.

En annen ting er jo selvsagt Quick time events.

1

LaGoeba

Må også slenge inn hvordan man blir bedømt i i sportsspill som moduser hvor man kun spiller en spiller. Be A Pro/Legend, MyCareer osv. De eneste spillene de egentlig funker bra på er spill som Madden og The Show, selv om Madden er dårlig ellers, fordi amerikansk fotball og baseball er lettere for en computer å bedømme.

Flytende lagspill funker disse bedømmelsene ofte helt forferdelig dårlig, og ofte blir de bare et stort irritasjonsmoment.

1

Lignende temaer

Bilde

Tipping, Odds, Spill og Poker

Tipping, Odds, Spill og Poker

Bilde

Data og Internett

Data og Internett

Bilde

Sjakk

Sjakk

Bilde

Hus, Hage og Oppussing

Hus, Hage og Oppussing

Bilde

Datahjelp

Datahjelp

Laster...