Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Hallo!

Leste en artikkel om FHM-redaktøren som gikk igjennom en helt syk forvandling på 12 uker, hovedaklig ved hjelp av PSMF-diett, ihvertfall i starten.

Jeg har bestemt meg for å for en gang skyld starte sommerfinpussen i tide, og begynte for et par dager siden på et lignende kosthold. Spiser en kyllingfilet til frokost, lager karbonader av 200 gram karbonadedeig til lunsj, og satser på en kyllingfilet eller 200 gram karbonadedeig, evt seifilet til kvelds. Paprika, rødløk, agurk, o.l. som tilbehør. Maten er mye bedre enn ventet.

Cottage Cheese og sånt som mellommåltid.

Jeg ender vel totalt på kanskje 800-1000 kalorier daglig, altså et rimelig stort kaloriunderskudd. Tenker å kjøre opplegget kanskje et par uker, avhengig av hvordan det funker.

Har ikke vekt, så dette blir et anslag, men målet er å gå ned noe sånt som 5-6 kilo fett, og så trene opp noe mer muskelmasse etter dietten.

Føler egentlig at det går helt greit foreløpig, men jeg har hatt konstant mild hodepine siden jeg begynte. Usikker på om dette er grunnet kaloriunderskuddet, eller tilfeldig. Og hvor ødeleggende er egentlig en dag på fylla i et sånt program?

Noen som har noen tips? Hvordan høres dette opplegget ut? Og er det noen som har erfaringer med denne type diett?

1
23 kommentarer

Kommentarer

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å kommentere på dette innlegget!

Gå til innlogging

Navnebruker

(siden folk ikke er synske, er det å si ifra på forhånd ganske essensielt, egentlig. det gjelder alle som går på bestemte dietter, har allergier for vanlige matvarer, osv)

1

Navnebruker

Å glemme kaloriinnholdet i ting man drikker, er jo klassisk :-)

At den som hadde laget vafler, skulle bli så voldsomt lei seg, kjøper jeg egentlig ikke helt. Om du faktisk forklarer på en saklig måte at du er på en bestemt diett, og hvorfor, og målene dine, så tviler jeg voldsomt på at vedkommende ikke ville forstå det helt fint. Nå er det jo også ganske vanlig å servere noe når man får gjester, så neste gang du skal på besøk kan du kanskje tipse verten på forhånd om at du ikke kan spise slike ting? Så får du kanskje en god grønnsak-dip i stedet? :)

1

Wes24

Om du faktisk forklarer på en saklig måte at du er på en bestemt diett, og hvorfor, og målene dine, så tviler jeg voldsomt på at vedkommende ikke ville forstå det helt fint.

Ikke om vedkommende hun er på besøk til er en bestemor, da er det komplett umulig å takke nei. Ikke uvanlig at det blir tydd til vold for å tvinge i den besøkende enda en melkerull og et siste kamferdrops før man drar.

1

Navnebruker

Ikke om vedkommende hun er på besøk til er en bestemor

Da får man bare sulte seg før man drar til bestemor :)

1

MaybeLeo

At den som hadde laget vafler, skulle bli så voldsomt lei seg, kjøper jeg egentlig ikke helt. Om du faktisk forklarer på en saklig måte at du er på en bestemt diett, og hvorfor, og målene dine, så tviler jeg voldsomt på at vedkommende ikke ville forstå det helt fint.

Haha, tro meg, det ville være helt umulig. Wes24 var veldig nær. Det dreide seg ikke om min bestemor, men om en annen gammel dame som har som sin eneste glede i livet å by besøkende på noen hjemmelagde godsaker. Å si at jeg er på diett og ikke kan spise vaflene hennes, lar seg rett og slett ikke gjøre, sånn er det med den saken.

Det å sulte seg før besøket er selvsagt en mer gjennomførbar løsning.

Ellers så har jeg kjørt dietten et par uker (høres forresten latterlig ut, jeg har aldri engang tenkt tanken "diett" frem til nå i livet).

Selv om jeg på ingen måte har kjørt den uten at det har sklidd ut både en og to gang, vil jeg si at jeg har holdt den bra. Kyllingfilet, karbonadedeig og diverse grønnsaker er omtrent alt jeg spiser, bortsett fra at jeg har byttet ut kyllingen til frokost med skyr musli, og av og til en godmorgen med musli. Og jeg spiser et eple eller noe iløpet av arbeidsdagen for å holde kroppen og hodet i gang.

Resultatet? Tja. Jeg kan ikke si at jeg er i mål, men det er utvilsomt en positiv forandring, og på to uker er jo ikke det så ille. Føler nå at jeg skal prøve å gå over til et generelt sunt kosthold, med noe mer trening, og med et fortsatt lavt -men noe høyere - kaloriinntak.

Får heller vurdere situasjonen litt frem mot siste innspurt før sommeren. Om nødvendig får jeg gå tilbake i nazi-psmf modus 2 uker igjen før stranda inntas.

1

Wumpscut

Hvorfor henger du med gamle damer?

1

MaybeLeo

Høres jo greit ut dette. Har ikke akkurat tenkt å begynne å lage knekkebrød selv, men det er jo sikkert mye bra av den sorten på butikkene også.

I morgen blir det skyr-musli til frokost, orker ikke den kyllingfileten så tidlig. Føler det blir litt spinkelt, men vi får se.

Har forresten gått på et par smeller i dag, først var jeg på besøk hos noen som hadde laget vafler, og da kunne jeg ikke si nei, rett og slett fordi vedkommende ville blitt veldig skuffet (og neitakk - jeg er på diett var heller ikke et alternativ).

I tillegg så har jeg kommet på at jeg disse dagene faktisk har drukket endel kaffe latte. Så ser jeg på en oversikt at det er 200 kalorier og 10 gram fett i en latte. Helvete!

1

closebutnocigar

Vel kyllingfilet og brokkoli går det en del av, spesielt til lunch. Noen ganger til middag også.

Frokost er som regel egg i ulike varianter, sammen med noe hvit ost og Nannahs lavkarbo knekkebrød .

Når det ikke er kylling og brokkoli til middag, tar jeg et kjøttstykke sammen med blomkål- og sellerirotpure, eller en halv grillet kylling (fortrinnsvis uten å spise alt skinn) og salat. Et annet alternativ er lavkarbo-lapper med rørte bringebær.

Som mellommåltid blir det cottage cheese, blandet med enten en boks skyr, evt valnøttkjerner og ferske bringebær.

Drikker kun vann og usøtet kaffe og te (og whey-protein etter trening)

En del av disse rettene har jo for høyt fettinnhold til å passere innunder PSMF, men holder du ikke ut den dietten så er nok denne varianten enklere å leve med...

1

MaybeLeo

Jeg orker ikke å drive og telle karbo og sånt, men har da et par måltid jeg forholder meg til.

Etter en uke er jeg likevel sykt lei av å spise kyllingfilet flere ganger pr dag, så jeg lurer på om jeg bare skal justere ting litt.

Kunne spesielt tenke meg noe annet enn kyllingfilet til frokost, så jeg lurer på å f.eks. mekke til havregrøt eller noe her. Men dette er det jo masse både karbohydrater og kcal i, så det er vel ikke det lureste, uten å øke treningsmengden.

Hvor lenge har du vært på din variant? Og kan du gi noen eksempler på hva du spiser gjennom dagen?

Selv om jeg merker på beltet at jeg har gått ned litt, så ser jeg ikke noe endring i speilet. Men som du sier så kan man vel ikke vente mirakler på en uke.

1

Lignende temaer

Bilde

Vintersport

Vintersport

Bilde

Sykkel

Sykkel

Bilde

Mat og Drikke

Mat og Drikke

Bilde

Tennis

Tennis

Bilde

Amerikanske Idretter

Amerikanske Idretter

Laster...