Trening og Kosthold

JohnOshea91

Legge på meg / treningsmetoder / spise

Gutt på 22 år, 60kg, 173cm høy

Ser på meg selv som veldig tynn, spinkle armer, utrolig tynne legger (må sy inn olabukser for at de skal passe) og sliter generelt med å legge på meg.

Noen som har vært i samme situasjon?

En annen ting er at jeg ikke har så veldig stor matlyst (sikkert litt av grunnen til at jeg er så liten, både lav og tynn)

men orker ikke å trøkke i meg 333grams burger, spise 2 kyllingfileter og masse tilbehør.

Men jeg vil opp i vekt, jeg vil gjerne starte å trene, men vil gjerne at jeg legger på meg noen kg også, ikke bare blir markert og enda tynnere.

1
3 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Noen som har vært i samme situasjon?

Selvfølgelig er det det. Hvis du leser litt nedover førstesiden her, så vil du finne flere som er i samme situasjon som deg.

1

Var under 60kg på 178 da jeg var litt 15-16. Spiste omtrent ingen ting. Kunne gå dager med bare middagen som ble servert. Skylden ga jeg til sultfølelsen, som jeg aldri hadde. Nå er jeg 185 og nærmer meg 100kg for andre gang. (Droppet ned til 77kg pga kyssesyke, men klatrer raskt tilbake).

Du må lære opp magen til å bli sulten. Det høres dumt ut, men du må bare spise deg litt ukomfortabelt mett 4-5 ganger om dagen, så skal du se det går veldig raskt fremover. Ikke vent til du blir sulten før du spiser. Lag en plan som du forholder deg til. Plutselig blir du sulten hver 2-3. time.

Mitt nr. 1 tips er å ikke drikke til maten. Drikk 10-15 minutter etterpå. Det sparer mye plass.

Lykke til.

1
7CR Var under 60kg på 178 da jeg var litt 15-16. Spiste omtrent ingen ting. Kunne gå dager med bare middagen som ble servert. Skylden ga jeg til sultfølelsen, som jeg aldri hadde. Nå e...

Mitt nr. 1 tips er å ikke drikke til maten. Drikk 10-15 minutter etterpå. Det sparer mye plass.

Dette er faktisk et godt tips. Spis deg god og mett, mer mett enn hva du pleier å gjøre. Drikk et stort glass vann etter at måltidet er over.

Noen konkrete tips til deg angående mat;

- Lær deg å like peanøttsmør om du ikke allerede gjør det. Mye kcal, og mye god næring for en som skal opp i vekt. Smør det på alt du finner av mat.

- Avocado er en genial liten sak. Om pengene strekker til, spis en slik til et par måltider per dag.

- Egg. Egg inneholder mye proteiner og er noe av det smarteste du kan putte i deg. Jeg lager eggerøre omtrent en gang per dag. Tre egg, litt vann, salt, stekes i rapsolje. Spis sammen med avocado, noen tomater, og for din del, brød med peanøttsmør på. Knallmåltid.

- Karbonadedeig med tacokrydder er enkelt og godt. Lag karbonader, kjøttdeigretter og f.eks taco med mye grønnsaker.

- Biff, svin og kylling er som du vet gull.

- Fisk er det ikke like mye kcal i, men mye proteiner og sunt fett. Velg gjerne laks.

- Spis så mye poteter, brød, pasta og ris som du bare orker.

1

Lignende innlegg

Laster...