Trening og Kosthold

Jonaz

Hvordan bygge NED muskler?

Heisann! For fire-fem år siden trente jeg rimelig hardt for å bli beef. Jeg fikk uforholdsmessig store biceps og triceps samt litt tyrenakke. Nå som jeg er eldre ønsker jeg å være sterk men smal. Derfor trener jeg core styrke tre ganger i uken. Det gir meg god hverdagsstyrke. Dessuten spiser sunnere og har gått ned syv-åtte kilo. Jeg har helt nylig begynt å løpe litt. Men føler at mine altfor store armer, nakke og til dels brystkasse ikke blir noe mindre uansett.

Aaaaaner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har lest tips om å trene på tom mage, men jeg ønsker jo å prestere bra på core-øktene mine. Særlig siden jeg får litt ryggvondt uten vedlikehold av core-muskulaturen min. What to do?

1
8 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Hvis du vil bryte ned muskler så må du komme i en katabol tilstand. Kaloriunderskudd er nøkkel. Kardio på tom mage gjør deg kjempekatabol (gå/jogg deg en tur på morgen før frokost).

Hold deg unna intervalltrening. Ha lange og lavintensive kardioøkter, gjerne en time eller mer.

Når du trener styrke, så kjør få reps. F.eks 4 sett med 2 reps eller 6 sett med 1 rep. 8-12 repområdet bør spesielt unngås.

I tillegg kan intermittent fasting være et godt hjelpemiddel dersom du er superseriøs i ønsket om å miste muskler.

lykke til.

2

Som 7CR sier så må du løpe mye på tom mage. Men selv om du vil fortsette med å være sterk etter at du har blitt "mindre", så vil du nok miste en del styrke.

2
Cutler Er ikke vanskeligere enn det ;) Men jeg ville også gjort om musklene til "lange muskler". Da vil du fremdeles være sterk, og mer utholden.

Jeg forsøker å gjøre om musklene til lange muskler ja. Både fordi det er utholdenhet jeg vil ha og fordi jeg ikke vil ha så mye volum på musklene. Har for øvrig tatt fire joggeturer i katabol tilstand fom. i kveld. Egentlig ganske enkelt. Går/jogger litt over 8 km på én time. Det er seigt for kroppen, men ikke slitsomt.

1

Lignende innlegg

Laster...