Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Vil ha drømmekroppen, men oppnår den aldri.. :)

Hei!

Skal ut å reise etter jul, og vil bruke måneden før på å få den kroppen jeg vil ha. Er en slank person, og har ikke mye ekstra, men det meste legger seg på magen, og det gjør kroppen uproposjonell og dermed ikke så fin. Har alltid vært tynn og spinkel, men med litt magefett. Har også alltid vært aktiv. Spiser ganske sunt, har et okey kosthold, men mer usunn i helgene, ellers vanlig mat i uka. treneer ca 4-5 øker i uka pluss, minus. både styrke og kokndisjon. Men får egentlig aldri helt de resultatene jeg ønsker meg. Etter jeg begynte å trene mer styrke det siste året (før bare løp jeg), har jeg fått større og sterkere lår, rumpe, som igjen gjør overkroppen mer proposjonell. men samtidig har jeg mista de "tynne fine bena", så da er ønsket om flat mage enda større!. Har i det siste skjønt at kostholdet egt har alt å si. Så derfor lurer jeg på om det er noen der ute, som har noen gode råd. PT og kostholdsplan er desverre altfor dyrt :/ Her er altså greia:

- skal ut å reise fra 1 februar, og vil bruke januar på å få drømmekroppen

- er for all del slank "med klær på", men har fortsatt ikke fin kropp til tross for et okey kosthold og flere treningsøkter i uka

- kan ikke gjøre små forskjeller, for har jo overhode ikke mange kilo og ta av, er liksom ikke mulig for meg å bare "rase ned 5 kilo". de ligger bare på feil sted. er også en del genetikk skjønner jeg.

- er jente, 20 år, 168 ca, ca 62 kg. har naturlig tynn undertropp, men mer fett på mage, hofter, nedre rygg

- trenger råd innenfor kosthold, hva som er effektivt hvis jeg virkelig virkelig vil gå inn for det. skjønner at jobben må fortsettes, men trenger liksom en litt "ekstrem måned" for å fjerne, for videre å vedlikeholde. lyst å prøve ut å endre kostholdet, har hørt det er 80% kosthold, 20% trening

- har ikke veldig lyst på et veldig unormal kostplan. skal på jobb/studie på dagtid, og vil ikke ha med meg proteinpulver shake på skolen liksom.. heh , ved mindre det er løsningen da.

- har overhode ikke noe drøm om noe bodyfitnesskropp at all. liker ikke synlige muskler, og trener derfor ikke mye overkropp, rygg armer osv. Vil bare ha en slank, proposjonell og sunn kropp, med heller støre lår og rumpe, enn fett på magen. trener mest kondisjon, cardio men også styrke med fokus på sentralmusklatur, fordi jeg tenker det er lurt i fremtiden, når jeg blir gammel og styrke kroppen. har ikke noen sånn se sterk ut drøm om dere skjønner!

- er egentlig åpen for alle forslag. om det enten er å trene myeee, eller heller trene mindre eller en type trening. Om det er dieter, 5:2, spise lite osv, siden dette kun er snakk om 4 uker før jeg skal vedlikeholde. Hvis dere skjønner. redd for å høres ekstrem ut, men er bare fordi jeg vil gjøre ett lite "oppgjør". og rett og slett få fettprosenten litt drastisk ned..

Håper det er noen med peiling som har lyst å hjelpe meg, som har mye mer kunnskap enn meg, og kanskje ser åssen type jeg er, og hva min kropp ville trengt. For jeg har veldig lite peiling innen for dette. Har bare trent fordi det er gøy, men aldri holdt på med sport i barndommen ellernoe . Fikk først interesse for trening rundt videregående tider :)

Takk for alle svar. :D

1
3 svar

3 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

HappyDudenEspen

Skal vi se. Vel, la oss gjøre det så enkelt som mulig.

Det går nok ikke ann å kun miste magefett. Du må nok bare få ned fettprosenten og bli flink til å trene knebøy for å få fine lår og rompe. Det kan finnes visse typer mat du ikke tåler så godt om du får oppblåst mage.

Knebøy, dødløft, intens jogging annenhver dag- Planken og burpes hver dag. Du trenger nok egentlig ikke noen særlig andre øveser. Det er viktig å huske at alt må gjøres riktig. Du vil spare MYE tid og unngå skader med riktig teknikk/form, vekt og intensitet.

Begynn med yoga. Hjelper mot stress og mye annet. Jeg har adri sett noen som driver med yoga som ikke har fin og sunn kropp.

Kostholdet er som du sier 80%. Det er her du har alt å hente. Hvis du vil dra den helt ut i en måned så vil jeg anbefale deg å spise såkalt "hel mat", altså mat som vokser naturlig i jorda eller dyreprodukter. Gå helt veganer er noe du bør vurdere.

Vegansk "hel" mat. Ekstremt næringsrikt, lett å bryte ned for kroppen og få kalorier. Avokado/kokosnøttolje/nøtter for fett. Bønner/linser/kikkerter/brun ris/quinoa/frø/nøtter for proteiner og karbohydrater. Grønnsaker/frukt/bær for vitaminer og mineraler. Spis mere grønnsaker!

Så trenger du selvsagt noe godt krydder for å få det til å smake godt :) Uendelig med retter fra dette.

Skal du være helt veganer(som er best for vekttap) må du ta vitamin d og b12-tilskudd. Hvis ikke så finnes dette i egg, melk og kjøtt.

Ta kelp. En alge med masse iodine(jod) som hjelper med å opptimalisere hormonnivået og dermed forbrenningen.

Andre ting som kan være lurt å putte i sitt daglige kosthold er hampfrø/proteinpulver, spirulina, moringa, ingefær, turmeric.

Drikk 3 liter vann om dagen. Begynn hver dag med 1 liter vann før noe annet.

Få deg nok kvalitetsøvn. Ha masse sex. Opphold deg rundt natur for bedre oksygen. Si fine ord til deg selv. Bare vær så sunn som mulig, tren effektiv, intenst og trygt.

Dette bør jo helst være en livsstil som du alltid holder deg til :)

Ikke tenk så mye på vekt. Du trenger aldri veie deg egentlig. Fokuserer heller på hvor sunn du føler deg og hvordan du ser ut i speilet.

Dra til legen og sjekk dine næringsnivåer, hormonnivå og leveren din. Da vet du nøyaktig hva du bør spise mer av.

Bare vær sunn og ha god samvittighet :)

2

runenoreg

En ting og gjøre og det er å fokusere knallhardt på styrketrening. Da får du opp forbrenningen når du trener samt hvileforbrenning.

1

RogerMaar

Du kan trygt kjøre på med styrketrening. F.eks. 1-2 ganger i uka. Det er nøyaktig NULL prosent sjanse for at du en dag står framfor speilet med en kantete bodyfitness kropp og tenker "Hei, jeg tenkte da ikke jeg skulle ha SÅ store muskler".

Et "normalt" styrketreningsprogram vil gjøre deg sterkere, men ikke særlig større, du vil tåle mer trening av andre typer, og du vil øke hvileforbrenningen, noe som bidrar til å holde magen borte hvert sekund døgnet rundt.

Et siste råd..: Forlat aldri gymet før du har trent knebøy!

1

Lignende temaer

Bilde

Vintersport

Vintersport

Bilde

Sykkel

Sykkel

Bilde

Mat og Drikke

Mat og Drikke

Bilde

Tennis

Tennis

Bilde

Amerikanske Idretter

Amerikanske Idretter

Laster...