En ting og gjøre og det er å fokusere knallhardt på styrketrening. Da får du opp forbrenningen når du trener samt hvileforbrenning.

1

Skal vi se. Vel, la oss gjøre det så enkelt som mulig.

Det går nok ikke ann å kun miste magefett. Du må nok bare få ned fettprosenten og bli flink til å trene knebøy for å få fine lår og rompe. Det kan finnes visse typer mat du ikke tåler så godt om du får oppblåst mage.

Knebøy, dødløft, intens jogging annenhver dag- Planken og burpes hver dag. Du trenger nok egentlig ikke noen særlig andre øveser. Det er viktig å huske at alt må gjøres riktig. Du vil spare MYE tid og unngå skader med riktig teknikk/form, vekt og intensitet.

Begynn med yoga. Hjelper mot stress og mye annet. Jeg har adri sett noen som driver med yoga som ikke har fin og sunn kropp.

Kostholdet er som du sier 80%. Det er her du har alt å hente. Hvis du vil dra den helt ut i en måned så vil jeg anbefale deg å spise såkalt "hel mat", altså mat som vokser naturlig i jorda eller dyreprodukter. Gå helt veganer er noe du bør vurdere.

Vegansk "hel" mat. Ekstremt næringsrikt, lett å bryte ned for kroppen og få kalorier. Avokado/kokosnøttolje/nøtter for fett. Bønner/linser/kikkerter/brun ris/quinoa/frø/nøtter for proteiner og karbohydrater. Grønnsaker/frukt/bær for vitaminer og mineraler. Spis mere grønnsaker!

Så trenger du selvsagt noe godt krydder for å få det til å smake godt :) Uendelig med retter fra dette.

Skal du være helt veganer(som er best for vekttap) må du ta vitamin d og b12-tilskudd. Hvis ikke så finnes dette i egg, melk og kjøtt.

Ta kelp. En alge med masse iodine(jod) som hjelper med å opptimalisere hormonnivået og dermed forbrenningen.

Andre ting som kan være lurt å putte i sitt daglige kosthold er hampfrø/proteinpulver, spirulina, moringa, ingefær, turmeric.

Drikk 3 liter vann om dagen. Begynn hver dag med 1 liter vann før noe annet.

Få deg nok kvalitetsøvn. Ha masse sex. Opphold deg rundt natur for bedre oksygen. Si fine ord til deg selv. Bare vær så sunn som mulig, tren effektiv, intenst og trygt.

Dette bør jo helst være en livsstil som du alltid holder deg til :)

Ikke tenk så mye på vekt. Du trenger aldri veie deg egentlig. Fokuserer heller på hvor sunn du føler deg og hvordan du ser ut i speilet.

Dra til legen og sjekk dine næringsnivåer, hormonnivå og leveren din. Da vet du nøyaktig hva du bør spise mer av.

Bare vær sunn og ha god samvittighet :)

2

Du kan trygt kjøre på med styrketrening. F.eks. 1-2 ganger i uka. Det er nøyaktig NULL prosent sjanse for at du en dag står framfor speilet med en kantete bodyfitness kropp og tenker "Hei, jeg tenkte da ikke jeg skulle ha SÅ store muskler".

Et "normalt" styrketreningsprogram vil gjøre deg sterkere, men ikke særlig større, du vil tåle mer trening av andre typer, og du vil øke hvileforbrenningen, noe som bidrar til å holde magen borte hvert sekund døgnet rundt.

Et siste råd..: Forlat aldri gymet før du har trent knebøy!

1
Laster...