Trening og Kosthold

Anonymz

Kreatin

Hei jeg er en gutt på 15 år. Jeg skal starte med å bruke Rich Piana sitt Crea-Ten fra i morgen. Jeg trener ca 5 dager i uka. Ishockey og styrke. Har lest mange steder at man burde ta 0.2 ganger egen kroppsvekt(kg). Den første uken for å få mest fremgang, stemmer det? Hvor mye burde jeg ta? Og burde jeg dele på to og ta før og etter trening? Det står på pakken at man skal ta det en gang om dagen rett etter trening. Hvis jeg trener FYS-HOCKEY-FYS blir det ikke alt for stort mellomrom da? Og hvor mye vann burde jeg drikke daglig ved bruk av dette? Setter veldig stor pris på råd :)

1
3 svar

Setter veldig stor pris på råd :)

Etter hva jeg har lest og erfart så har ikke denne loading-perioden i starten så mye å si. Kanskje ikke noe i det hele tatt. Ved monohydrat har jeg brukt den samme mengden hele tiden, over noen måneder, for så å ta en pause. Det har fungert fint. Jeg brukte alltid å ta kreatin i forbindelse med treningen, altså at den første vannflasken jeg drakk på trening inneholdt kreatin. I løpet av dagen ellers drakk jeg like mye vann som jeg pleide å drikke. Jeg har alltid drukket mye vann, så det var ikke noe stress. Men, drikker du i utgangspunktet lite ville jeg ha økt, da kreatin kan være tøft for nyrer og lage krøll for magen. Vann hjelper på dette. Skal vi si tre liter om dagen da?

Prøv deg frem, og begynn heller i det forsiktige. Dette med tidspunkt på døgnet for inntak, og når det bør spise ditt og datt ville jeg ikke gitt peset så veldig med. Spis nok mat i løpet av en dag, og husk at protiner bygger muskler, karbohydrater gir energi, og hvile restituerer kroppen. Og vann stort sett det eneste kroppen trenger av væske :)

2

Kjøp den varianten av kreatin som heter Kre- Alkalyn. Så slipper du å gå på kreatin monohydrat hele tiden.

Det holder å ta Kre- Alkalyn en halvtime før trening. Ta det gjerne sammen med ribose.

1

Lignende innlegg

Laster...