Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn som hater kvinner

reika
reikaInnlegg: 7
13.11.07 09:59
Dette handler om det dypeste av mannskulturens negative sider; nemlig menns ønske om å eie, kontrollere og styre kvinner og barn, og den forakt og manglende respekt som ligger i det å føle seg mer verdt enn kvinner og barn, og ikke mestre situasjonen ved å innse at både kvinnene og barna er selvstendige mennesker som har egen verdi.

De 72 drapene er bare toppen av isfjellet, - for hvert av disse drapene finnes et utall av kvinner og barn som lever i frykt for det samme utfall hver dag. Barn er også drept her, - hvordan er det mulig å unnskylde slik adferd?

Dette er et samfunnsproblem. Og det handler også om menns adferd og reaksjoner på vanlige utfordringer i livet.

Også menn blir utsatt for menns vold, de fleste forbrytere er menn, menn utfører den grove volden generelt i samfunnet.

Menn må oppdras til å takle motgang på en annen måte enn den voldelige.
Menn må lære at kvinner og barn er selvstendige mennesker og ikke "utvidet" eiendom for mannen.
Man må ta kvinners situasjon på alvor i samfunnet, det er altfor mange som glatter over og ikke helt vil ta dette innover seg. Det er alfor mange som heller tror mannen, enn kvinnen som varsler vold og trusler.

Selvsagt er de fleste menn kjekke karer, men menns vold er et så stort samfunnsproblem generelt sett, at det er menns ansvar å rydde opp i dette.

Det må bli slutt på å unnskylde vold og mishandling mot kvinner og barn. Det er skremmende med de menn som søker å undergrave eller unnskylde at slike drap foregår.

Det bekrefter bare at det er er en kultur slike menn føler seg kjent med!

Hadde det ikke vært en kultur, hadde dette vært en fremmed tanke for de fleste menn at man kan drepe ekskona og barna. Men man ser her at flere menn "forstår" at menn dreper, og det viser at det er et fellesskap i tankegangen. Og DET er skremmende.

psyk38
psyk38Innlegg: 2037
13.11.07 10:00
La nå den mikropromillen av menn som er voldelige få hjelp da vel, og la oss andre være i fred.
reika
reikaInnlegg: 7
13.11.07 10:12
Det er nettopp det, dette er ikke isolert fra resten av verden, det er heller ingen mikropromille som er identifiserbar. Menn som dreper og bruker vold i nære relasjoner er fra alle samfunnlag og alle slags typer menn. Likheten er at de reagerer med vold og drap.

Man skal ikke være i fred, men aktivt ta del i å rette opp adferd som er skadelig for kvinner og barn, og også tillitten til menn generelt.

Menn og gutter må aktivt gripe inn der det snakkes om eller utøves vold. Menn må selv aktivt vise andre menn at slik adferd ikke er akseptabel.

Menn må støtte kvinner og barn som utsettes for vold og heller være solidarisk overfor kvinnene i slike tilfelle, enn mannen. Slutt å unnskylde vold som svar på konflikter!
Moyle
MoyleInnlegg: 2550
13.11.07 15:53
reika skrev:
Dette handler om det dypeste av mannskulturens negative sider; nemlig menns ønske om å eie, kontrollere og styre kvinner og barn, og den forakt og manglende respekt som ligger i det å føle seg mer verdt enn kvinner og barn, og ikke mestre situasjonen ved å innse at både kvinnene og barna er selvstendige mennesker som har egen verdi
---------------------------------------
Du burde ikke generalisere menn på denne måten…Virkeligheten er at 90 % av menn aldri er voldelige. Og ikke har dem noe akutt behov for å dominere kvinner og barn heller…Jeg kjenner faktisk INGEN menn som slår kjæresten eller barna, men jeg har hørt rykter om enkelte som jeg vet ikke er helt på nett.

Det som er problemet er at omtrent 10-15 % av mannfolka i befolkningen lider av personlighetsforstyrrelser, selv om de fleste av disse ikke er voldelige så sliter faktisk hele 85 % av alle innsatte i Norske fengsler med denne typen psykiske problemer.
McLovin
McLovinInnlegg: 13029
13.11.07 16:02
reika skrev:

Selvsagt er de fleste menn kjekke karer, men menns vold er et så stort samfunnsproblem generelt sett, at det er menns ansvar å rydde opp i dette.

-------------
Så du mener at jeg som tilfeldig mann har et større ansvar for å rydde opp i andre menns ugjerninger enn det en tilfeldig kvinne har?

Hvorfor det? fordi jeg tilfeldigvis er av samme kjønn?

Det er ikke slik at alle menn er "brødre" om du trodde det.

Nå synes jeg det er synd at noen få menn er i ubalanse og i stand til å gjøre de verste ugjerninger, men du generaliserer jo så kraftig at jeg får hodepine.

Særdeles mange kvinner ville hatt tilfeldig sex med nær sagt hvem som helst dersom de hadde fått en million kroner for det. Dette er et kvinneproblem og det er dere kvinners utfordring å få ryddet opp i denne usmakelige holdningen
Batucada
BatucadaInnlegg: 10101
13.11.07 16:08
reika skrev:
"Menn og gutter må aktivt gripe inn der det snakkes om eller utøves vold. Menn må selv aktivt vise andre menn at slik adferd ikke er akseptabel. "

- Går ikke. Jeg kommer meg ikke forbi fanskaren av kvinner som flokker seg rundt menn som er så tøffe og harde at de slår.

Men, hva er det jenter tror? At vi pusegutter har noensomhelst påvirkningskraft på voldelige menn? Det er jo for faen kvinnene som har sex med dem, så man skulle tro de stod litt nærmere mtp å påvirke?
Moyle
MoyleInnlegg: 2550
13.11.07 16:13
McLovin skrev:
reika skrev:
-------------
Så du mener at jeg som tilfeldig mann har et større ansvar for å rydde opp i andre menns ugjerninger enn det en tilfeldig kvinne har?
---------------------------
Hvis det er noen som har ansvar for å rydde opp i dette så må det vel være staten. Det er dem som kan bevilge mer penger til politiet, anger management og psykisk helsevesen…Jeg prøver stort sett bare å holde meg lengst mulig unna slike halvtullinger.
guardianpegasus
guardianpegasusInnlegg: 4431
13.11.07 17:29

Dette er ikke noe ønske. Det er temmelig enkel biologi. Mennesket som art er på ingen måte fritatt. Vi har faktisk reptil, pattedyr og primathjerner vi også. Jeg vedder på at nesten like mange kvinner ønsker å eies og å styres i noen grad.

Det er selvsagt litt trist i forhold til vår kultur som handler så mye om valgfrihet, men alikevel en sannhet.
guardianpegasus
guardianpegasusInnlegg: 4431
13.11.07 17:34
>>

Menn er i gjennomsnitt dobbelt så sterke som kvinner. Kvinner, i tillegg til å være fysisk svakere, har også mindre hormonnivåer og biologisk disposisjon for vold. Alikevel er det fler kvinnelige voldsutøvere enn det er mannlige. Så kvinner har faktisk MINDRE kulturelt og personlig utviklede evner til å motstå voldsimpulser fordi dette er noe menn har slitt med så lenge at de fleste har fått en viss kontroll. De aller fleste av de som ikke har det har beviselige biologiske årsaker til at de ikke klarer å styre voldsimpulsene.

Man *kan* snu dette på hodet og si at menn oftere er offer enn det kvinnene er, og at selv de som utøver vold som fører til døden, er ute av stand til å styre seg. Den majoriteten av voldsutøvere som derimot er kvinner ØNSKER ikke å styre seg, fordi implikasjonene og konsekvensene av deres voldsutøvelse er langt mindre.
bønnik
bønnikInnlegg: 1229
13.11.07 20:29
Batucada skrev:

"Går ikke. Jeg kommer meg ikke forbi fanskaren av kvinner som flokker seg rundt menn som er så tøffe og harde at de slår.

Men, hva er det jenter tror? At vi pusegutter har noensomhelst påvirkningskraft på voldelige menn? Det er jo for faen kvinnene som har sex med dem, så man skulle tro de stod litt nærmere mtp å påvirke?"

- Dette nominerer jeg til årets innlegg Baracuda, her treffer du spiker på hodet med en nærmest subatomær presisjon.

Jeg er hjertens enig og for meg har det alltid vært ett av universets mest tragikomiske paradokser at kvinner svermer omkring arrete tatoverte bolere med rulleblad lenger enn komponentlisten til en romferge, og SÅ lurer de på hvorfor de får juling.

Og for dere som synes at jeg som mann burde påvirke mine "medbrødre" til det bedre, så må jeg nok skuffe dere med at jeg er spåpass feig at jeg lar være grunnet at jeg ikke vil bli offer for en drive-by eller bli slått ihjel med kjetting i en parkeringsgarasje av Mudasser og Bole-Raymond. Men kanskje dere kvinnfolk kan nevne det selv neste gang dere knuller dem?
Arduinna
ArduinnaInnlegg: 2891
13.11.07 21:09
Hva er det som får deg til å tro at de typiske menn som slår sine kvinner er "arrete tatoverte bolere med rulleblad lenger enn komponentlisten til en romferge"?

Er det bare i slike miljøer du tror en finner konemishandlere?

Synes i tillegg du virker litt respektløs når du skriver at "dere kvinnfolk kan nevne det selv neste gang dere knuller dem". Det er ektemenn og samboere, tilsynelatende vanlige familiefedre dette oftest dreier seg om.

bønnik
14.11.07 20:33
Arduinna skrev:

"Hva er det som får deg til å tro at de typiske menn som slår sine kvinner er "arrete tatoverte bolere med rulleblad lenger enn komponentlisten til en romferge"?"

- Typiske menn som i det hele tatt får kvinner i første omgang pleier å være tatoverte bolertyper, det er jo det som er idealmannen, du burde se en reklamefilm eller musikkvideo en gang iblant. Sier ikke at absolutt ALLE av dem slår, men at mange av dem gjør det fatter jeg ikke at dere kvinner presterer å være overrasket over, hele imagen demmes baserer seg jo på "pass deg, ellers smeller det!"

"Er det bare i slike miljøer du tror en finner konemishandlere?
Synes i tillegg du virker litt respektløs når du skriver at "dere kvinnfolk kan nevne det selv neste gang dere knuller dem". Det er ektemenn og samboere, tilsynelatende vanlige familiefedre dette oftest dreier seg om. "

Nei det stemmer ikke. Vi som ikke er tatoverte halvkriminelle bolere (pingler og nerder mao.) får jo ikke dame i det hele tatt, så oss kan dere neppe beskylde for å slå. Å være en singel jomfrutaper og samtidig konemishandler er litt vanskelig vet du.
sugenstubbe
sugenstubbeInnlegg: 110
14.11.07 22:41
Jeg blir bare oppgitt og trist når jeg ser denne type uttalelser.
Det er generaliserende og fornermende for meg som mann.

Jeg har respekt for enkeltmennesket uavhengig av kjønn og sosial status, men mennesker som kommer med denne type uttalelser og påstander ser jeg ingen grunn til å ha respekt eller aktelse for.

Det er synd at det finnes mennesker som skader og dreper andre og det er synd at det eksisterer mennesker med et syn som forfektes av reika.

Jeg hadde egentlig mye mer å mene om akkurat denne typen innlegg, men hvorfor bry seg noe videre med det.... det vil alltid være mennesker som spekulerer i eller ønsker å skape avstand mellom grupper i samfunnet, om det være seg bevist eller bare mangel på innsyn og intelligens vites ikke.

emtor
emtorInnlegg: 508
15.11.07 10:26
Temaet her heter . . . "Menn som hater kvinner". Kanskje det er på sin plass og utvide tittelen til "Menn som hater kvinner,-og kvinnene som elsker dem"?
Jeg har fulgt med på debatten i media, og den siste delen av setningen (...og kvinnene som elsker dem), er et fraværende tema i debatten, og kanskje også et tabu-emne?
kanutten85
kanutten85Innlegg: 20614
15.11.07 10:38
bønnik skrev:
Nei det stemmer ikke. Vi som ikke er tatoverte halvkriminelle bolere (pingler og nerder mao.) får jo ikke dame i det hele tatt, så oss kan dere neppe beskylde for å slå. Å være en singel jomfrutaper og samtidig konemishandler er litt vanskelig vet du.
------------
Ingen av mennene jeg kjenner er tatoverte halvkriminelle bolere, men pussig nok er alle av dem i gode, stabile forhold.

Og har du fulgt med i artikkelserien så ser du at de som har drept sine koner slett ikke er tatoverte, halvkriminelle bolere, men helt vanlige, tilsynelatende snille menn. Leger, direktører, osv. osv.

Slik idioti-generalisering du driver med her gagner ikke debatten.
Corvus
CorvusInnlegg: 24744
15.11.07 11:57
kanutten85 skrev:
bønnik skrev:
------------
Ingen av mennene jeg kjenner er tatoverte halvkriminelle bolere, men pussig nok er alle av dem i gode, stabile forhold.

---hehe akkurat! De mennene du kjenner er ikke tatoverte halvkriminelle bolere, men tvert imot i _gode_,_stabile_ forhold.

Og har du fulgt med i artikkelserien så ser du at de som har drept sine koner slett ikke er tatoverte, halvkriminelle bolere, men helt vanlige, tilsynelatende snille menn. Leger, direktører, osv. osv.

Hvis du leser litt nøyere i artiklene, så ser du at mange er folk med rusproblemer, psykiske problemer, blir gjerne satt på psykiatrisk etter drapene. Tviler på det er overvekt av leger og direktører med store rusproblemer eller store psykiske problemer, da ville de nok ikke fungert særlig godt i jobben.

kanutten85
kanutten85Innlegg: 20614
15.11.07 12:06
Corvus skrev:

---hehe akkurat! De mennene du kjenner er ikke tatoverte halvkriminelle bolere, men tvert imot i _gode_,_stabile_ forhold.

**Prøv en gang til. Bønnik sier at det bare er tatoverte halvkriminelle som får dame. Det er feil.

-------------------
Hvis du leser litt nøyere i artiklene, så ser du at mange er folk med rusproblemer, psykiske problemer, blir gjerne satt på psykiatrisk etter drapene. Tviler på det er overvekt av leger og direktører med store rusproblemer eller store psykiske problemer, da ville de nok ikke fungert særlig godt i jobben.

**Nei, men så mistet da også legen som VG skrev om tidligere denne uka jobben sin pga. rusproblemer og fikk psykiske problemer i etterkant. Det er ikke bare tatoverte halvkriminelle som får rus- og psykiske problemer, det skjer de beste av oss. Det er få mennesker som kommer med merkelappen "potensiell psykiatrisk pasient" plassert i panna.

Valde
ValdeInnlegg: 17525
15.11.07 13:43
Jeg synes det er skremmende så ivrige noen er etter å gi offeret skylden. "Hun kunne latt være å gifte seg med en farlig mann". Ja, akkurat som om det er tatovert i pannen deres.

Verden hadde vært enkel om alle gikk med lapp på brystet som fortalte om alt de vil være i stand til å gjøre i en gitt situasjon.

De ikke-synske av oss må dessverre håpe det beste og regne med at mannen/ konen vi velger er like grei under press som i forelskelsens rosa lys.
icaros
icarosInnlegg: 855
15.11.07 14:03
Jeg synes det er like skremmende å generalisere så grovt mot menn. Jeg har aldri slått noen, verken menn eller kvinner, så hvorfor jeg skal få skylden for at noen menn slår er ikke godt å si. De fleste, om ikke alle, VG har skrevet om har jo psykiske problemer og/eller ruset på noe, så skal psykiatrien få skylden også? Menn er individ, akkurat som kvinner. Du kan ikke dømme alle på bakgrunn av noen få. Det er like tullete som å si at alle muslimer er terrorister fordi noen terrorister er muslimer.
bønnik
15.11.07 20:08
kanutten85 skrev:

"Ingen av mennene jeg kjenner er tatoverte halvkriminelle bolere, men pussig nok er alle av dem i gode, stabile forhold. "

- Med andre menn mener du. Jaja, homser er vel mindre kresne enn kvinnfolk. Ikke at det hjelper meg. Håret ræv er ikke min greie.
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
15.11.07 20:52
Et hats innlegg fra en misandrist som vil stille mannskjønnet til kollektivt ansvar for noe en gjeng syke mennesker gjør.

Vi har hatt flere rettsaker hvor mødre er tiltalt for å ha tatt livet av sine barn - for å få oppmerksomhet. Skulle norske kvinner stilles til ansvar for disse mødres handling?

zikan
zikanInnlegg: 386
15.11.07 22:44
reika skrev:
Menn og gutter må aktivt gripe inn der det snakkes om eller utøves vold. Menn må selv aktivt vise andre menn at slik adferd ikke er akseptabel.

Om menn og gutter skal gripe inn, skal sannelig kvinner få gjøre det også. Likestilling er likestilling. Forventer å se jentegjengen gripe inn neste gang noen utsettes for blind vold i deres nærhet.
Objektiv
ObjektivInnlegg: 1866
15.11.07 22:59
>Slik idioti-generalisering du driver med her gagner ikke debatten.

Generalisering, ja - idioti? vel, temmelig svakt av deg og ikke se humoren i generaliseringen. Jeg humret over flere i tråden oppover, og har ikke noe problem med å anta riktig mengde seriøsitet overfor innlegget du svarer på- for det peker også på noe reellt.

Mannen som maktperson er nok temmelig sikkert overrepresentert i disse sakene,
selv om det ikke er ensbetydene med at de dermed må være tatoverte bolere.

At kvinner også ofte oppfatter dette som senere viser seg å være en svakhet som attraktiv styrke når de først blir kjent med dem, er heller ikke noe ukjent fenomen. Enten du skjønner hva jeg prøver å si, eller ei...

Mvh

O
zikan
zikanInnlegg: 386
15.11.07 23:13
reika skrev:
Dette handler om det dypeste av mannskulturens negative sider; nemlig menns ønske om å eie, kontrollere og styre kvinner og barn, og den forakt og manglende respekt som ligger i det å føle seg mer verdt enn kvinner og barn, og ikke mestre situasjonen ved å innse at både kvinnene og barna er selvstendige mennesker som har egen verdi.

***Du uttaler deg på bakgrunn av hvilken forskning/erfaring?

De 72 drapene er bare toppen av isfjellet, - for hvert av disse drapene finnes et utall av kvinner og barn som lever i frykt for det samme utfall hver dag. Barn er også drept her, - hvordan er det mulig å unnskylde slik adferd?

***Nå vet jeg om flere tilfeller hvor mor har drept sine barn enn hvor far har gjort det, dette etter å ha jobbet med mental helse i noen år.
Pussig nok når ikke disse sakene media like ofte.

Dette er et samfunnsproblem. Og det handler også om menns adferd og reaksjoner på vanlige utfordringer i livet.

***Det handler i grunn like mye om kvinners adferd (og valg), enten det er politisk korrekt å si det eller ikke.

Også menn blir utsatt for menns vold, de fleste forbrytere er menn, menn utfører den grove volden generelt i samfunnet.

***Riktig, men rammes ikke også menn av kvinners vold? Siden vi nå etter opprettelsen av dette forumet har blitt gjort oppmerksomme på at det ikke er tallene, men fenomenet som er viktig, må jo også kvinnevold belyses i like stor grad?

Menn må oppdras til å takle motgang på en annen måte enn den voldelige.

***Menn flest ER oppdratt slik. Av andre menn.

Menn må lære at kvinner og barn er selvstendige mennesker og ikke "utvidet" eiendom for mannen.

***Menn flest VET dette.

Man må ta kvinners situasjon på alvor i samfunnet, det er altfor mange som glatter over og ikke helt vil ta dette innover seg. Det er alfor mange som heller tror mannen, enn kvinnen som varsler vold og trusler.

***Nå er det ganske mange som automatisk tror kvinnen også.

***Nei. Du tar feil. Individet skal ta ansvar for egne handlinger.

Det må bli slutt på å unnskylde vold og mishandling mot kvinner og barn. Det er skremmende med de menn som søker å undergrave eller unnskylde at slike drap foregår.

***Har så langt ikke lest et eneste innlegg her inne som unnskylder kvinnedrap, ville vært greit om du kunne henvise til et par slike om de finnes.

Det bekrefter bare at det er er en kultur slike menn føler seg kjent med!

***Det gjør det ikke, med mindre du har bestemt deg for å tolke alt i verste mening.

Hadde det ikke vært en kultur, hadde dette vært en fremmed tanke for de fleste menn at man kan drepe ekskona og barna. Men man ser her at flere menn "forstår" at menn dreper, og det viser at det er et fellesskap i tankegangen. Og DET er skremmende.

***De aller fleste mennesker er i stand til å drepe om forutsetningene er der. DET er hva mange menn her inne forsøker å gi uttrykk for, og det er noe man knappest kan bestride. At kvinnen også i det som oppleves som en livskrise kan være med å legge stein til mannens byrde, er vel heller ikke umulig. (Eller omvendt.)
Unnskylder det drap? Nei.
Forklarer det drap? Delvis.
Siden dere er så forbanna opptatt av å fjerne tabuer, er det ikke greit å ta med det som da faktisk for menn kan oppleves som grunner til å begå slike handlinger heller enn bare å si at "det er mannens problem". Det er nemlig ikke det.

At du skal kunne kalle dette en kultur, er latterlig, all den tid tallmaterialet du baserer uttalelsene dine på viser at mer enn 99% av alle menn IKKE dreper kona.
Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
16.11.07 11:41
Hadde kvinner lært at psykisk terror og utroskap er minst like ille som drap, så hadde nok både vold og drap på kvinner gått kraftig ned.
Valde
ValdeInnlegg: 17525
19.11.07 11:18
icaros skrev:
Jeg synes det er like skremmende å generalisere så grovt mot menn. Jeg har aldri slått noen, verken menn eller kvinner, så hvorfor jeg skal få skylden for at noen menn slår er ikke godt å si. De fleste, om ikke alle, VG har skrevet om har jo psykiske problemer og/eller ruset på noe, så skal psykiatrien få skylden også? Menn er individ, akkurat som kvinner. Du kan ikke dømme alle på bakgrunn av noen få. Det er like tullete som å si at alle muslimer er terrorister fordi noen terrorister er muslimer.
----------
Generaliseringer er tull - uansett hvem man generaliserer. Selvfølgelig.

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor noen menn skal stå til ansvar for hva andre menn gjør. Det er greit at man kan forvente at folk har et standpunkt til alvorlige samfunnsproblemer, men dette standpunktet bør alle ta, uavhengig av kjønn.
Carebear
CarebearInnlegg: 8050
20.11.07 08:05
bønnik skrev:

- Typiske menn som i det hele tatt får kvinner i første omgang pleier å være tatoverte bolertyper, det er jo det som er idealmannen, du burde se en reklamefilm eller musikkvideo en gang iblant. Sier ikke at absolutt ALLE av dem slår, men at mange av dem gjør det fatter jeg ikke at dere kvinner presterer å være overrasket over, hele imagen demmes baserer seg jo på "pass deg, ellers smeller det!"

En tidligere kollega av min samboer er en slik kriminell boler som banker samboern sin hver gang han drikker. I tillegg er han dum som et brød da... Men alle slags menn får seg jo damer. Var på julebord i helga, og alle de tjue damene jeg jobber sammen med hadde med seg samboere/menn. Og det var ikke en eneste tattovert boler der.
Og hvis du ser deg litt rundt, så vil du finne ut at alle slags menn får både kone og barn, du kan se tynne, feite, pene og stygge menn ute med damene og barna sine. Så hvis du kun ser kriminelle bolere med damer, så ville jeg skiftet omgivelser hvis jeg var deg...

Nå er du kanskje ikke så gammel, det hender jenter må få noen år på ræva før de skjønner at utseende og status i gjengen ikke er så viktig...
Arduinna
20.11.07 20:37
Sanyasi skrev:
Hadde kvinner lært at psykisk terror og utroskap er minst like ille som drap, så hadde nok både vold og drap på kvinner gått kraftig ned.

--------------------------

Hvis menn hadde lært seg at psykisk terror og utroskap er minst like
ille som drap, hadde både vold og drap på menn gått kraftig ned da, tror du?

Jeg går ut fra at du er innforstått med, og har med i beregningen, at menn begår utroskap i omtrent like stor grad som kvinner.

Jeg går også ut fra at du mener vold og drap begått av offerets partner, så det ligger også til grunn i mitt spørsmål til deg.
Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
20.11.07 22:18
Arduinna skrev:
Sanyasi skrev:

Hvis menn hadde lært seg at psykisk terror og utroskap er minst like
ille som drap, hadde både vold og drap på menn gått kraftig ned da, tror du?

Jeg går ut fra at du er innforstått med, og har med i beregningen, at menn begår utroskap i omtrent like stor grad som kvinner.

- Det er irrelevant. Kvinnen vet alltid hvem som er far til sine barn. En mann vet det ikke - han kan bare ha tillit. Derfor er det himmelvid forskjell på om en mann er utro eller en kvinne.
Arduinna
20.11.07 22:30
Sanyasi skrev:
- Det er irrelevant. Kvinnen vet alltid hvem som er far til sine barn. En mann vet det ikke - han kan bare ha tillit. Derfor er det himmelvid forskjell på om en mann er utro eller en kvinne.

Selvfølgelig er det relevant! Det er kun i tilfeller hvor kvinnen blir gravid som følge av sin utroskap at det er forskjell på mannens og kvinnens utroskap. Og det må vel sies å være følgen i en svært liten del av tilfellene.

Men så har du også de tilfellene hvor mannens utroskap resulterer i graviditet hos elskerinnen. Da blir forholdet det motsatte.

Alt i alt tror jeg ikke du kan gi kvinnen mer skyld her enn du gir mannen.

Det kan få konsekvenser, okkesom!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg