Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er mennesket delt inn i to stridende raser?

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11310
19.11.07 21:40
Man skulle tro det, slik debattantene på dette forumet skylder på hverandre hele tiden.

Det er mannen sin skyld!
Kvinnen har skylden!

Er vi ikke alle egentlig på samme lag? Menn og kvinner som kjemper mot vold og drap i hjemmet?

For hvem ønsker vel vold, og hvem ønsker vel drap?

La oss istedenfor å stride om hvem sin feil det er, heller komme med gode løsninger, og fredelige alternativer. La oss hjelpe hverandre mot volden!

SNIPERN, som ikke vil være med på idiotiske Menn vs kvinne -kamper
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
19.11.07 22:08
Bra, fortsett med det! Krig og strid er ikke løsningen på motsetninger - det er derimot kjærlighet og naturlig tiltrekking!

Når pluss og minus møtes - neutraliseres motsetningene! Hvis derimot minus og pluss isoleres - og konsentreres i store grupperinger - hver for seg - slik feminismen har tendens til stadig å gjøre - da blir de to motsatte krefter så sterke at det er skadeligt og sykdomsfremkallende!
gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
19.11.07 23:10
Hvem ER disse "feministene" som du til stadighet trekker frem? Bor vi i samme land, foreldrelikeverd?
forelderlikeverd
19.11.07 23:40
Hvem?

Der er da nok av disse i alle forunderlige grader av ekstremitet!

Både blandt menn og kvinner!

Det verste er vel at de den dag i dag ville vært stolte over å stå på toppen av Feministlisten!

Men siden der blir stilt direkte spørsmål om dette kan vi jo se om vi kan få lagd en liste!

Vi kan jo starte med Martine Aurdal og Tove Smaadal. Inge Marte Torgesen. Beate Gangås, Marie Simonsen, Karita Bekkemellem, Anne Aasheim, Sylvia Brustad, Laila Dåvøy, Linda Hofstad, Annike Huitfeldt, Trine Skei-Grande, Knut Storberget, Stig Rusten, Gunnar Thorenfeldt, Marianne Aulie, Kjersti Bergstø, Sissel Gran, Trond Våge,

Flere bud??
Sandviper
SandviperInnlegg: 10543
19.11.07 23:44
forelderlikeverd skrev:
Når pluss og minus møtes - neutraliseres motsetningene!

-> Pussig metafor.
Hvem er minus, og hvem er pluss da flv?
Kårefix
KårefixInnlegg: 3339
19.11.07 23:51
gammelKaffe skrev:
Hvem ER disse "feministene" som du til stadighet trekker frem? Bor vi i samme land, foreldrelikeverd?

------------------------------

Hun Dagblad-redaktøren er litt ekstrem. På et nettmøte presterte hun å si noe sånt som(mer eller mindre etter hukommelsen):

Avisen vår(Dagbladet) skal kunne leses av kvinner og opplyste menn.
forelderlikeverd
20.11.07 00:13
Tenk eventuelt, Sandviper, ying-yang- hvis du vil unngå å henge deg opp i negativ- positiv som noe følelsesladet!? Eller tenk på negativ-positiv i fysisk-matematisk sammenheng!?
Sandviper
SandviperInnlegg: 10543
20.11.07 00:21
forelderlikeverd skrev:
Tenk eventuelt, Sandviper, ying-yang- hvis du vil unngå å henge deg opp i negativ- positiv som noe følelsesladet!? Eller tenk på negativ-positiv i fysisk-matematisk sammenheng!?

-> Tja. Jeg likte egentlig metaforen din - ut fra det du har skrevet tidligere, og Ying-Yang er vel i samme banen, så det var vel ikke noe bedre det akkurat.

Såvidt meg bekjent er både kvinner og menn av arten mennesker, og å kategorisere de som "motsetninger" blir for meg noe snevert - i allefall om det er snakk om pluss- og minusvarianter, eller "lys" og "mørke".

Men, du skal jo selvfølgelig få lov til å bruke metaforene som du vil. Jeg bare påpeker at det er snedig jeg.
forelderlikeverd
20.11.07 00:49
Jeg tror at motsetninger tiltrekker seg hverandre - og jeg ser mannen og kvinnen som havende motsatt kjønn av hverandre! jeg tror også at mannen og kvinnen utfyller hverandre fint når de har forskjellige verdier de beriker forholdet, ekteskapet og forelderskapet med!
milfern
milfernInnlegg: 70885
22.11.07 16:21
Bytt fysikken på de to kjønnene og resultatet hadde ikke vært mye bedre
enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
23.11.07 01:06
Menneskearten består dessverre av misantropiske individer av begge kjønn, som benevnes "feminister". De føler ikke tilhørighet i homo-sapiens sfære, og vil derfor skape splid og krig innenfor sin egen art. Omtrent som et salmonella-virus i en hønseflokk.

Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
23.11.07 01:22
enigma_undercover skrev:

"Menneskearten består dessverre av misantropiske individer av begge kjønn, som benevnes "feminister". De føler ikke tilhørighet i homo-sapiens sfære, og vil derfor skape splid og krig innenfor sin egen art. Omtrent som et salmonella-virus i en hønseflokk."

Merkelige påstander. Og selvfølgelig belegger du ikke disse. Har du hatt drømmer om å bli forfatter av fiksjonslitteratur?

enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
23.11.07 03:24
Herregud kvinne! Dette er da velkjent.
Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
23.11.07 04:46
enigma_undercover skrev:

"Herregud kvinne! Dette er da velkjent."

For deg.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg