Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

rev håret av sin datter

joplina
joplinaInnlegg: 64465
25.11.07 10:57
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186727

Romerike-mannen banket også samboeren....

Og årsaken var vel neppe barnefordeling og skilsmisse ,som desidert oppgis som årsak til det meste flest ganger.
joplina
25.11.07 10:58
For å ikke ødelegge linken tilføyer jeg her at mannen drev med sitt voldstyranni tre år i strekk.....
muzzIe
muzzIeInnlegg: 18073
25.11.07 10:59
Jeg, som mann, tar på meg det fulle og hele ansvaret for det som har skjedd. I kraft av å dele kjønn har jeg og den omtalte mannen et ubrytelig bånd, og hans handlinger er mine og motsatt. Jeg skammer meg naturligvis, men er meg mitt ansvar bevisst, og tar dette på min kappe. Take it out on me.
guardianpegasus
guardianpegasusInnlegg: 4431
25.11.07 11:42
Fler kvinner enn menn mishandler sin partner. Fler kvinner enn menn griper etter våpen i krangler. Fler kvinner enn menn misshandler barn.

Om dette kommer til overflaten, tenk deg hva som SKJULES og HEMMELIGHOLDES i de tusen hjem på grunn av feminismen.
joplina
25.11.07 11:55
Hvorfor skal jeg ta det ut på deg egentlig?

Fordi du er mann og blir "kollektivt uthengt og straffet for andres ugjerninger"..?

Da kan vi jo like godt dreie inn på feministstaten Norge og alle kvinner som gjør menn til nervevrak som klikker.......fordi det er jo de to eneste alternativer man leser om her....nesten.

Enten massivt syt om kollektiv uthengelse eller at det eeeeegentlig er kvinnens skyld. Du bidro til det selv med ditt ironiserende innlegg som var ment å sette en effektiiv stopper for videre kommentarer.

Si meg.....syns du ikke at familievold er noe som bør opp og frem i lyset slik at mennesker generellt (menn og kvinner) ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer dem selv...?
Du vet hva jeg mener.....at man egentlig vet at den eller den ikke har det så greit hjemme....eller at det neppe er skapdører som er årsak til blåveisene et par-tre ggr per år...MEN...slikt blander man seg ikke oppi...folk får ordne opp selve...."og de kan jo bare gå".

Saken er den at uhorvelig mange barn vokser opp i heimer der slikt foregår. Enten sjelden og kanskje kun under innflytelse av alkohol....eller de opplever det jevnlig.
Kanskje ikke rettet mot dem...men kanskje de må gjemme seg å holde for øra for å stenge ute lydene av slag og gråt.....

Hvis vi så i vinduet at noen fiklet å prøvde å bryte seg inn i naboens bil, så ringer vi sporenstraks naboen eller politi...eller begge deler. Men hva gjør vi hvis f.eks en sjalu ektemann river med seg fruen fra et festlig lag/julebord eller hva som helst....og kjeftende haler henne med seg ut - hjem.......hvem blander seg?
Hvem tar affære?

Skal hva som helst kunne foregå innom husets fire vegger _uten_ at noen skal føle at det er noe man bør,skal eller forventes å bry seg med?

Det er jo nettopp DEN holdningen som må forandres.

Vet man at en kompis ikke er snill i fylla eller ikke behandler dama si godt , burde man ikke da faktisk si fra...eller vise sin misnøye rent praktisk å la være å innvitere vedkommede på fest, for å se film eller hva som helst...?
All denne "det har jo ikke noe med meg å gjøre hvordan han/hun er hjemme, for han/hun er jo en morsom kompis" er holdninger som legitimerer å fortsette i samme spor.

Det får ingen sosiale følger. Ingen. "han/hun er jo bare slik".

Og jo flere som snakker om det, jo flere som tar avstand fra det og jo mere opplysninger media gir - jo mindre STILLETIENDE aksept får de som tyr til vold og bruker vold i nære relasjoner.

All familievold kan ikke lukes ut på den måten - men det bevisstgjør faktisk mange.
Ikke minst barn og ungdommer som hører om det på radio, ser det på TV ,leser om det i aviser og blader.

En gang var incest og seksuellt misbruk hysj-hysj - så plutselig ble det kampanjer. Og de som var utsatt greide i noen tilfeller å bryte ut nettopp fordi det gikk opp for dem at det ikke var DERES skyld.

Ta røyking......alle anti-røyk kampanjer...all info...innstramminger...Mange stumpet røyken fordi de følte seg nermest kriminaliserte. Vilket igjen gjorde det lettere for ikke-røykere og allergikere å komme seg ut og delta i samfunn og på offentlige steder.

Jeg synes det er bra at det settes søkelys på familievold. Og jeg skjønner hvorfor kvinner er ansiktet utad - for dessverre er det i størst grad kvinner og barn som er offer for det. Det betyr ikke at ikke menn _også_ er offer for familievold - for det er de. Men når det kommer til fysisk vold er det langt flere kvinner og barn som rammes.

Og fysisk vold er ALLTID psykisk vold også. Det er begge deler. Det er psykisk vold å grue seg til å få bank, være redd for at man blir slått i hjel, eller at mamma blir det - å få trusler om bank.

Det jeg ikke skjønner - og som jeg faktisk finner fullstendig forkastelig - er somme menns EVNE til å bagatellisere familivold,sabotere tråder og ikke gidde bry seg FORDI "de føler seg stigmatiserte som voldsmenn fordi kvinner er ansiktet utad i kampanjen"

Akkurat dèt skjønner jeg ikke.....
joplina
25.11.07 11:56
Familievold kan like godt gå ut over menn og barn som kvinner og barn, guardianpegasus.....

Du har sikkert noen mere presise problemstillinger som kan diskuteres....?

muzzIe
25.11.07 12:07
Du skriver helt ubegripelige mengder irrelevant tekst.
joplina
25.11.07 12:25
La meg si det slik da muzzle - Du kan droppe å være navlebeskuende ,for såfremt du ikke denger noen i familien så dreier det seg ikke om deg personlig - noe du ikke ser ut å begripe.

Og nå når du vet at det ikke dreier seg om DEG personlig - har du da noen meninger om familievold, eller forslag til tiltak som kan begrense slikt?
muzzIe
25.11.07 12:44
"Og nå når du vet at det ikke dreier seg om DEG personlig - har du da noen meninger om familievold, eller forslag til tiltak som kan begrense slikt?"

> Jeg, som nær sagt alle andre, er naturligvis i mot vold. Hvordan man skal begrense det, aner jeg ikke.
enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
25.11.07 14:48
joplina skrev:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186727

Romerike-mannen banket også samboeren....

Og årsaken var vel neppe barnefordeling og skilsmisse ,som desidert oppgis som årsak til det meste flest ganger.

Som det fremgår av artikkelen så er mannen TILTALT av påtalemyndigheten, som har fått avisen som talerør for sin sak. Mannens advokat har ikke engang kjennskap til saken.

Så hva som egentlig har skjedd i denne saken, og om mannen virkelig er skyldig i anklagene som er rettet mot ham, det får tiden vise etter at rettskraftig dom foreligger.

Kanskje mor har dengt ungen for å få skylden over på far, for å posisjonere seg i den kommende barnefordelingssaken ;-)
joplina
25.11.07 15:26
....Kanskje det ikke har vært noen voldsutøvelse MOT noen i det hele tatt enigma....for familievold er jo ikke noe problem. Ungen rev vel håret av seg selv, og samboeren sto f.eks å slo seg med en sko for å få blåmerker i 3 år, så hun kunne anklage mannen for noe......
KokkaKola
KokkaKolaInnlegg: 1151
25.11.07 17:23
joplina skrev:
....Kanskje det ikke har vært noen voldsutøvelse MOT noen i det hele tatt enigma....for familievold er jo ikke noe problem. Ungen rev vel håret av seg selv, og samboeren sto f.eks å slo seg med en sko for å få blåmerker i 3 år, så hun kunne anklage mannen for noe......

Vet om 2 lignende saker.
Den ene stoppet hos politiet, da moren fikk store problemer med å forklare seg.
Litt verre der enn på krisesentret.

Den andre havnet i lagmannsretten og endte med full frifinnelse.

MEN
Jeg er helt enig i det laaange inlegget ditt.
Hva med å sette i gang en dør til dør aksjon nå på søndag, i nærmiljøet.
Og telle "blåveiser".
Jeg mener det seriøst.
Et sted må en jo begynne.
joplina
26.11.07 03:36
Få på deg smekke
missy_8
missy_8Innlegg: 1009
26.11.07 06:46
guardianpegasus skrev:
Fler kvinner enn menn misshandler barn.
----

Snart blir nok kvinner kritisert for å mishandle barn når de føder også....
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
26.11.07 08:17
Nyanse, missy, nyanse!

Endelig kan vi få mer balanse i tabloidpressa - Dagbladet har på forsiden i dag "Mor slår mest" - noe forskningsmatriale har vist i mange, mange år - men som er blitt fortiet og feid under teppet!
missy_8
26.11.07 17:57
Kan det ha noe med at far er fraværende i dagliglivets stell og laden mht barna, men likevel blir oppfattet som den beste omsorgsperson....
Eller at han gjør mor så stresset om hun ikke umiddelbart gjør som han sier - fordi da melder han med en gang til bv over hvor dårlig mor er og gjør alt for at hun skal knekke helt sammen (noe bv faktisk tror fullt og helt på) at ungene skader seg...
forelderlikeverd
26.11.07 20:50
Selvfølgelig, missy, er det mannens skyld at mor slår barna mest - det vet jo alle!

Akkurat som mannen har skyld i alt som ikke er perfekt ved kvinner - alle feiltrinn - alle uheldige sider - all dårlig adferd - all umoral - all forbrytelse - abolutt alt som er ufullkomment ved kvinnen er mannens skyld. Uten mannen er kvinnen perfekt!
joplina
26.11.07 21:23
Herergud så barnslig du er foreldrelikverd!!
Ubeskrivelig!

Selvfølgelig er det ikke mannens skyld at kvinner slår barna mest.
Selvfølgelig er det ikke kvinnens skyld at mannen slår kvinner mest.

Selvfølgelig er det ikke barnas skyld at de blir slått eller må leve i en heim der mor utøver vold mot barna eller mannen.

Og selvfølgelig er det ikke barnas skyld at de blir slått eller må leve i en heim der far utøver vold mot barna eller kona.

Og neste gang du skal være spissfindig så kan du jo prøve å huske hvem DU ynder å legge skylden på når det kommer til din foreldrelikverd-agenda!!
missy_8
26.11.07 21:36
Det er ihvertfall mannens skyld at kvinner må føde...
Kalbakk1
Kalbakk1Innlegg: 1246
26.11.07 21:47
"joplina skrev:
For å ikke ødelegge linken tilføyer jeg her at mannen drev med sitt voldstyranni tre år i strekk....."

Ja, det er typisk menn. Med mindre vi blir belært av skremselspropaganda vil vi alle terorrisere og mishandle våre familier. Godt vi har sånne som deg som kan vise oss lyset.
joplina
27.11.07 00:20
Det hjelper ikke å vise fake-vampyrer lyset. Jeg tenkte du visste det.
forelderlikeverd
27.11.07 01:54
Takk, missy, for å understreke mitt poeng!
monteverdi
monteverdiInnlegg: 56
27.11.07 19:15

missy_8 skrev:
Det er ihvertfall mannens skyld at kvinner må føde...

Jaha, så kvinnfolka er ikke med på sørge for det altså?? Bør holde deg unna menn da vet du og ikke vere desperat etter det motsatte.
missy_8
27.11.07 22:46
Menn bør ikke si de er sterile og de må takle brudd langt bedre!
joplina
27.11.07 23:18
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=187040

Baby døde - far dømt, men ikke uten strafferabatt
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg