Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinner slår barn oftest.

geirern84
geirern84Innlegg: 1653
26.11.07 10:12
hei regner med at VG lager ett forum som heter "slått av sine mødre" nå som Dagbladet har skrevet at kvinner er de som slår barna sine oftest....
hands_solo
hands_soloInnlegg: 1017
26.11.07 10:20
Med utropstegn bak! :)
Skremmende tall det der, kvinner må virkelig sammen ta et ansvar nå. Diskutere dette på syklubbene sine.
Snorreth
SnorrethInnlegg: 6232
26.11.07 10:33
Mora mi har slått meg!
Jeg spiste ikke brødskiva med leverpostein, men det var over 10 år siden.
geirern84
26.11.07 10:40
Snorreth skrev:
Mora mi har slått meg!
Jeg spiste ikke brødskiva med leverpostein, men det var over 10 år siden.

Nettopp du har fornektet deg selv, og undertrykket opplevelsenn ved å ha en voldelig mor.
EnRosaEngel
EnRosaEngelInnlegg: 3755
26.11.07 10:49
Å bli sviktet av mamma er verre enn å bli sviktet av pappa. Det har jeg lenge sagt, og det viser seg at det stemmer (iflg. Dagbladet).
Jeg beklager til alle fedre, men det er noe eget ved en mors omsorg.

Måten barnefordeling gjøres i Norge, er fullstendig sykt, og en skamplett i norsk historie. Her skulle begge foreldre stilt helt likt.
hands_solo
hands_soloInnlegg: 1017
26.11.07 11:09
Det spørs bare om vårt samfunn er modne nok til å diskutere det faktum at kvinner og jenter på mange måter er i ferd med å ta igjen det mannlige kjønns overrepresentasjon på mindre heldige statistikker. Slik som bruk av fysisk vold. Men vi er nok fortsatt langt unna en slik debatt om likestillingkampens mindre heldige side her til lands.

Og jeg ser noen kvinner bruke "unnskydningen" om at grunnen nok er at de er så mye mer sammen med barna enn mannen. Vel, det gjør vel strengt tatt bare tallene og sviket enda mer graverende! Mørketallene kan være veldig store.
syringa
syringaInnlegg: 602
26.11.07 15:53
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/26/519278.html

"Ut fra undersøkelsen ser vi at fysisk vold, enten den er mild eller grov, setter sine spor i barna som opplever den. Og det er ikke alltid foreldre selv klarer å skille mellom hva som er mild eller grov vold, sier forskeren. Han reagerer på utspill i media den siste tida om at ris og dask på rumpa er greit i barneoppdragelsen."

"Nå vil ministeren styrke kompetansen til familievernkontorene, og at lærerstudenter og pedagoger lærer mer om å oppdage når barna blir utsatt for vold. Det er lite oppmerksomhet i utdanningsløpet på vold mot barn, men det er svært avgjørende at de som er nærmest barna har kunnskap om dette, sier Osmundsen."

Både holdningsskapende arbeid og tiltak for å avdekke vold mot barn er veldig viktig. Bra at det endelig tas tak i den volden som skjer innenfor husets fire vegger.

Kalbakk1
Kalbakk1Innlegg: 1246
26.11.07 19:56
Feministene glimrer med sitt fravær i denne tråden ser jeg.
Det er viktig å ikke kommentere noe som tyder på noe annet enn at menn er roten til alt vondt her i verden.
Dette er Kvinnegruppa Ottars første bud.
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
26.11.07 20:45
De løper vel forvirret rundt som en gjeng med hodeløse høner.

"Hva skal vi nå finne på? Hva skal vi nå angripe mannen for - som ikke kan slå tilbake på oss selv?"

"Mannen er skyld i kvinnens kjønnssykdommer - kvinner som ikke er i kontakt med menn slipper uønsket graviditet og mange kjønnssykdommer...?"
geirern84
26.11.07 22:37
Kalbakk1 skrev:
Det er viktig å ikke kommentere noe som tyder på noe annet enn at menn er roten til alt vondt her i verden.

Jeg må innrømme at jeg virkelig haddde håpet mer respons fra den leiren.
Men la oss heller si at stillheten samtykker..
Turbolady
TurboladyInnlegg: 8059
26.11.07 23:42
forelderlikeverd skrev:
De løper vel forvirret rundt som en gjeng med hodeløse høner.

"Hva skal vi nå finne på? Hva skal vi nå angripe mannen for - som ikke kan slå tilbake på oss selv?"

"Mannen er skyld i kvinnens kjønnssykdommer - kvinner som ikke er i kontakt med menn slipper uønsket graviditet og mange kjønnssykdommer...?"

Turbolady:
Beklager, men jeg hadde altså gitt uttrykk for min mening om dette i Barn og foreldre forumet.

Det er bra at dette blir synligjort. Det er da man kan gjøre noe med problemene.

Og jeg har overhodet ikke behov for å angripe mannen for noe som helst.
Nå er det mødre som slår barn som det er fokus på, og det er kjempeviktig at det blir satt fokus på dette også.
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
27.11.07 00:14
Bravo, Turbolady, godt at der finnes dem som forstår når tidspunktet nærmer seg hvor intet annet enn å spytte i nevene og brette opp ermene for å ta tak i oppvasken etter års med dritkasting, nytter, skal vi komme noen vei ut av denne feministiske hengemyr!

Både kvinner og menn er mennesker med noen bedre og noen mindre bedre i flokken - og kjønn i seg selv er ikke nok for å kreve særbehandling eller særrettigheter - heller ikke i forhold til barn og familie. Kvinne trenger mann og mann trenger kvinne og barn trenger dem begge. Når dette landets myndigheter vil forstå en slik enkel naturlig lovmessighet, så vil mange sår begynne å heles og mange sykdommer vil helbredes helt av seg selv. Intet folk er tjent med strid innad - slett ikke innad i familien - og strid mellom mor og far må være den verste striden som kan ramme befokningen. Det er bare å håpe at ekte og reelt forelderlikeverd er rett rundt hjørnet og at det unike fellesskapet mellom mor og far vil bli tatt vare på som det viktigste fellesskapet av dem alle. Familien er verdens minste men også verdens viktigste samfunn og demokrati. Hvis ikke kjønnsbalanse, likeverd og jevnbyrdighet er standarden i familien - hvordan skal det da gå ute i resten av samfunnet - hvor de oppvoksende menneskebarna havner i fremtiden og skal forme menneskeheten og menneskesamfunnet for de kommende generationene? Kjønnskrig må være den siste krigen på kloden mellom mennesker - etter kjønnskrigen er tapt - av oss alle - og vunnet av oss alle - vil vi kanskje innse at krig mellom mennesker ikke er noe gode - og vil aldri bli noe gode - for noen! krig er forakt for liv. Fred er å skape.
Turbolady
27.11.07 17:03
geirern84 skrev:
Kalbakk1 skrev:

Jeg må innrømme at jeg virkelig haddde håpet mer respons fra den leiren.
Men la oss heller si at stillheten samtykker..

Turbolady: Mener du at vi burde gjøre slik som de fleste av gutta her inne og skrike ut om at vi blir stigmatisert som kvinner, og at det ikke er vårt ansvar at andre kvinner slår sine barn?

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
27.11.07 17:19
Det er et samfunnsproblem at barn opplever vold fra sine foreldre, og alle voksne har et kollektivt ansvar for å motarbeide dette. Mitt lille bidrag til festen er å lære mine barn at vold løser ikke konflikter. Videre kan jeg si fra til alle foreldre jeg kjenner som slår sine barn og fortelle de at dette ikke er akseptabelt... hvis jeg hadde kjent noen.

Jeg tviholder fremdeles på tanken om at menn og kvinner som slår gjør det ikke fordi de tilhører et eller annet kjønn, men fordi de er teite personer. Kjønn er ikke en del av denne debatten.
Kalbakk1
Kalbakk1Innlegg: 1246
27.11.07 19:13
Turbolady

"Turbolady: Mener du at vi burde gjøre slik som de fleste av gutta her inne og skrike ut om at vi blir stigmatisert som kvinner, og at det ikke er vårt ansvar at andre kvinner slår sine barn?"

Eller eventuelt gjøre som de fleste gutta her inne og innse at familievold er ett komlekst problem hvor kjønn antageligvis er den minst viktige faktoren for om en person terroriserer sin familie fysisk eller psykisk.
Skjønner at dette vil snu tilværelsen på hodet for de fleste feminister, men det ville antageligvis være en stor fremgang for samfunnsdebatten.
Xbalanque
XbalanqueInnlegg: 3185
27.11.07 19:31
Mødern har møkket til meg å, og sant å si så fortjente jeg det. Jeg fikk advarsler og valgte å drite i det. Det skulle jeg ikke gjort.

Cause and effect.

Har jeg tatt skade? Nei.

Vil jeg ty til "vold" mot mine fremtidige barn? Lite trolig, å vifte med våpen gjør samma nytten.

War is Peace
Freedom is Slavery
Ignorance is Strength
Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
27.11.07 19:40
Kalbakk1 skrev:

"Eller eventuelt gjøre som de fleste gutta her inne og innse at familievold er ett komlekst problem hvor kjønn antageligvis er den minst viktige faktoren for om en person terroriserer sin familie fysisk eller psykisk.
Skjønner at dette vil snu tilværelsen på hodet for de fleste feminister, men det ville antageligvis være en stor fremgang for samfunnsdebatten."

Du kan umulig ha lest særlig mange av innleggene her inne
gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
27.11.07 21:27
Kalbakk1 skrev:
Eller eventuelt gjøre som de fleste gutta her inne og innse at familievold er ett komlekst problem hvor kjønn antageligvis er den minst viktige faktoren for om en person terroriserer sin familie fysisk eller psykisk.
---
HAHAHA! Du tuller, right?

----
Videre skrev h*n:
Skjønner at dette vil snu tilværelsen på hodet for de fleste feminister, men det ville antageligvis være en stor fremgang for samfunnsdebatten.

--
Jeg kan ikke annet enn å signere turboladys innlegg
Turbolady
28.11.07 01:17
Kalbakk1 skrev:
Turbolady

"Turbolady: Mener du at vi burde gjøre slik som de fleste av gutta her inne og skrike ut om at vi blir stigmatisert som kvinner, og at det ikke er vårt ansvar at andre kvinner slår sine barn?"

Turbolady: Når menn her inne føler seg stigmatisert som menn, så gjør dem selv dettil et tema om kjønn.

Når menn her inne beskylder kvinnene for å drive sine menn til å slå, så gjør dem det til et tema om kjønn.
missy_8
missy_8Innlegg: 1009
28.11.07 18:02
......jeg kan betakke meg for råd og meninger fra (eldre) folk som ikke eier skam i livet.....
Turbolady
28.11.07 21:15
Hvem var det du siktet til nå missy_8 ?
Pondus_5rette
Pondus_5retteInnlegg: 5749
03.12.07 06:27
Tror gjerne på at kvinner er de som oftest fiker til ungene. Er selv så heldig at jeg selv aldri har blitt utsatt for vold av min familie, men min mor har gitt meg et par klaps og ørefiker opp gjennom årene (selvsagt fordi jeg har vært i det obsternasige hjørnet). Hehe. Min far har aldri lagt hånd på meg, så vidt jeg kan huske.
Diesel_Power
Diesel_PowerInnlegg: 2259
07.12.07 09:55
Mamma gav meg skikkelig ris på rumpa, etter at jeg skrotet 5 flunke nye lekebiler til storebroren min :-) Men det er 20 år siden.
FlightOfTheRat
FlightOfTheRatInnlegg: 2311
20.12.07 14:00
Jeg synes absolutt man bør fortsette å lære menn at det er feil å slå barn. Man burde imidlertid begynne å lære kvinner det samme, for å fange opp de som ikke forstår det av seg selv.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg