Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppskriften på kvinnedrap

Earthquakejenta
EarthquakejentaInnlegg: 9898
03.12.07 15:18
Flere faktorer er nødvendige for å begå et drap og få strafferabatt.

*Offeret må være tilgjengelig (mao må man hevde at krisesentre er noe tull som bare provoserer mer)

*Man må få minst mulig straff for drapet, dvs overbevise retten om at det er æresdrap, og nødvendig for mannens ære

Og noen andre småfaktorer som våpen osv.

Dette står Staff for, det er svært alvorlig. Ifølge folk jeg har snakket med, som har jobbet på krisesentre, hevder de har reddet mange liv.
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
04.12.07 02:33
Oppskriften?

Gi mødre penger og makt nok til å stille seg i veien mellom fedre og barn!

Den oppskriften har har kvinnesakskvinner, i det departementet som skulle ha tatt vare på barns, begge foreldres og hele kjernefamiliens vel, gjort til en hovedregel i norsk familiejus!
guardianpegasus
guardianpegasusInnlegg: 4431
08.12.07 14:21
>>>>>>

Sjalusi og affekts- drap er ikke æresdrap. Norske menn mister all ære når de dreper noen, enten det er kjerringa eller en totalt fremmed.
krikkert2
krikkert2Innlegg: 5183
08.12.07 14:29
Derfor henvender Staff seg også kun mot fremmedkulturelle. Norske menn har tydeligvis ingen ære. ;-)
guardianpegasus
08.12.07 14:42
>>>>>>>>

Problemet er vel snarere at vi har tillatt islamobarbarene å definere hva ære er for noe: nemlig det å være religiøst dydig.
krikkert2
krikkert2Innlegg: 5183
08.12.07 14:53
*wooosh*
guardianpegasus
09.12.07 12:57
Just took it one step further.
berntis1
berntis1Innlegg: 205
12.12.07 22:37
forelderlikeverd skrev:
Oppskriften?

Gi mødre penger og makt nok til å stille seg i veien mellom fedre og barn!

Den oppskriften har har kvinnesakskvinner, i det departementet som skulle ha tatt vare på barns, begge foreldres og hele kjernefamiliens vel, gjort til en hovedregel i norsk familiejus!
Svar:
Jeg trur du er inne på noe her....
missy_8
missy_8Innlegg: 1009
12.12.07 22:56
Hvorfor ikke like greit gi de lik lønn?
forelderlikeverd
13.12.07 16:09
Lik lønn og like støtteanordninger - ingen forskjellsbehandling og ingen diskriminering. Mødre og fedre skal få tilgang til nøyaktig de samme velferdsgoder - uten unntak. Den store forskjellen ligger ikke i lønn for samme arbeide - men i verdien av de samlede velferdstiltak som forbeholdes kvinner!
enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
29.12.07 14:41
Flere faktorer er nødvendige for å begå et drap og få strafferabatt.

*Offeret må være tilgjengelig (mao må man hevde at krisesentre er noe tull som bare provoserer mer)

*Man må få minst mulig straff for drapet, dvs overbevise retten om at det er æresdrap, og nødvendig for mannens ære

Og noen andre småfaktorer som våpen osv.

Dette står Staff for, det er svært alvorlig. Ifølge folk jeg har snakket med, som har jobbet på krisesentre, hevder de har reddet mange liv.

Klart det er business i en organisasjon som forvalter 190.000.000 kroner av norske skattebetalere hvert år. At menn er slemme, mener jeg ?
Turbolady
TurboladyInnlegg: 8059
29.12.07 15:09
At krisesentrene er med på å redde liv betyr tilsynelatende ikke noe for deg.
enigma_undercover
29.12.07 16:44
Krisesentrene er overhodet ikke med på å redde liv. De er med på å skape konflikter som kan ta liv. PanZer-Feminister som prøver å lure unga fra en far som kanskje trodde det skjedde en ulykke. Men neida, mannshatende øgler (gribber) skal ha 200 mill ++ fra det norske folk hvert år på grunn av et behov de selv dikter opp.

Så nei: Krisesentrene redder ikke liv. Det er vel ikke påfallende for deg av at landets 92 krisesentre er det kun "ett" (1) - en - (må være presis, det kan jo være kvinner tilstede) som tar i mot menn. Vet du hvor det krisesenteret er da snuppa?

Jeg vet. Jeg fikk jordbær.

e_u

Inntil videre synes jeg at bortskjemte meningsløse feminister fra Verdens Rikeste Land burde holde kjeft.

e_u

Fylke holder.
Turbolady
29.12.07 17:09
Vet du hvorfor det pr i dag det finnes kun et krisesenter for menn og 99 for kvinner?

Du mener altså at kvinner som blir banket helsesløse og truet på livet (også mens barna ser på) ikke skal ha anledning til beskyttelse fordi det finnes noen som misbruker krisesentrene og fordi det ikke finnes et likeverdig tilbud for menn?

Turbolady
29.12.07 23:36
Er du også av dem som ikke kan redegjør for sine påstander og vergrer seg å svare på konkrete spørsmål?
forelderlikeverd
30.12.07 11:08
På en selv kjenner man andre - Turbolady.

En dåre kan spørre om mer enn ti vise kan svare på.

Du gjemmer deg bak dine spørsmål.

Kanskje du skulle bli like flink til å svare på andres spørsmål akkurat som du forventer at andre prompte skal svare på alt du finner på og slenger ut av spørsmål i hytt og pine - og nærmest blir fornærmet over at ingen gidder å svare på.

Hvis dine spørsmål hadde vært åpne og oppriktige - uten å være et ledd i en kampstrategi - da hadde det sikkert vært mer fristende å bruke tid på deg!
Turbolady
30.12.07 11:29
forelderlikeverd skrev:
På en selv kjenner man andre - Turbolady.

En dåre kan spørre om mer enn ti vise kan svare på.

Du gjemmer deg bak dine spørsmål.

Kanskje du skulle bli like flink til å svare på andres spørsmål akkurat som du forventer at andre prompte skal svare på alt du finner på og slenger ut av spørsmål i hytt og pine - og nærmest blir fornærmet over at ingen gidder å svare på.

Hvis dine spørsmål hadde vært åpne og oppriktige - uten å være et ledd i en kampstrategi - da hadde det sikkert vært mer fristende å bruke tid på deg!

Turbolady: Du har jammen frekkhetens nådegave du. Men det er gjerne slik, når man vergrer seg for å svare på et konkret spørsmål, så er den enkleste måten å vri seg unna på å angripe ved å prøve å tillegge spørsmålstilleren uedle motiver.

Men jeg kan jo gjøre som du, komme med bastante påstander og drive med konspirastorisk tåkelegging når jeg ikke kan redegjøre for dem.
Arduinna
ArduinnaInnlegg: 2891
30.12.07 16:12
enigma_undercover skrev:
Krisesentrene er overhodet ikke med på å redde liv. De er med på å skape konflikter som kan ta liv. PanZer-Feminister som prøver å lure unga fra en far som kanskje trodde det skjedde en ulykke. Men neida, mannshatende øgler (gribber) skal ha 200 mill ++ fra det norske folk hvert år på grunn av et behov de selv dikter opp.

-------------------------------------

Tør du å si dette (og samtidig se dem rett i øynene) til alle de kvinner og barn som har blitt reddet fordi de har hatt et krisesenter å gå til?

Jeg kjenner jeg blir så provosert! Du trør på dem som har fått livsnødvendig hjelp på krisesentere. Du bør tenke deg om!

Det er mulig du synes at menn blir tatt for lite hensyn til, men det skal da ikke disse kvinnene og barna måtte lide for!
enigma_undercover
31.12.07 00:11
Arduinna skrev:
Tør du å si dette (og samtidig se dem rett i øynene) til alle de kvinner og barn som har blitt reddet fordi de har hatt et krisesenter å gå til?

Jeg kjenner jeg blir så provosert! Du trør på dem som har fått livsnødvendig hjelp på krisesentere. Du bør tenke deg om!

Det er mulig du synes at menn blir tatt for lite hensyn til, men det skal da ikke disse kvinnene og barna måtte lide for!

**
Klart jeg tør. Og gjør!

Det er politiets og rettsvesenets oppgave å beskytte mennesker samt forfølge straffbare forhold. Krisesentrene brukes i industriell målestokk for å gjøre det lettere for mødre å unndra far barna. Samtidig gir et opphold på krisesenter en slags moralsk legitimitet for å holde barna borte fra far (som selvsagt har vært voldelig og alt det derre der).

Jeg påstår at krisesentrene bidrar aktivt i svertekampanjer mot norske fedre, ved å bistå mor å å dikte opp en offerrolle.

Hannenord
HannenordInnlegg: 1296
31.12.07 00:18
Unnskyld meg, enigma, men har du drukket?? Tror du ikke at det finnes voldelige menn?

Du mener at dette gir mødre en legitim grunn til å holde barna fra far.. Men du kan da ikke i himmelens navn mene at noen barn skal være hos en voldelig forelder??
forelderlikeverd
31.12.07 09:44
Hannenord - i Bergen hadde de problemer med at mødre brukte krisesentrene som billig husvære! Å være på krisesenter betyr ikke automatisk at du har en voldelig eller drikkfeldig far. Problemet er at mor kan forhindre barna i å være sammen med barna ved å reise på utflukt til krisesenter - uten at noe trenger å være galt. Hvis far hadde gjort det samme - hadde han blitt lagt i jern!
Turbolady
31.12.07 11:19
enigma_undercover skrev:

Det er politiets og rettsvesenets oppgave å beskytte mennesker samt forfølge straffbare forhold. Krisesentrene brukes i industriell målestokk for å gjøre det lettere for mødre å unndra far barna. Samtidig gir et opphold på krisesenter en slags moralsk legitimitet for å holde barna borte fra far (som selvsagt har vært voldelig og alt det derre der).

Jeg påstår at krisesentrene bidrar aktivt i svertekampanjer mot norske fedre, ved å bistå mor å å dikte opp en offerrolle.

Turbolady: Krisesenteret beskytter kvinner og barn mot voldelige menn og fedre, selv om det er noen som dessverre misbruker disse sentrene.

Politi og rettsvesen har ikke kapasitet til å beskytte alle de som blir mishandlet.
Tidligere ble disse mennene satt i varetekt et par døgn, for så å vende hjem igjen til sin familie hvor de kunne fortsette mishandlingen.

Kanskje du skulle hatt deg noen døgn sammen med politi, sykehus og legevakt og sett faenskapen som disse blir utsatt for.

At du i din egen bitterhet ikke vil innse at krisesentre trengs og oppkonstruerer dine egne teorier om at motivet er sverting av fedre er veldig skremmende.

At du i din bitterhet ikke vil innse at det finnes en god del psykopater der ute er også svært skremmende.

Hva slags menneske er det som kan ha så utrolig lite empati med mennesker som blir utsatt for enorm lidelse og som i stedet bagatelliserer disse lidelsene.
Ja det kan man jammen undre på.
Turbolady
31.12.07 11:21
forelderlikeverd skrev:
Hannenord - i Bergen hadde de problemer med at mødre brukte krisesentrene som billig husvære! Å være på krisesenter betyr ikke automatisk at du har en voldelig eller drikkfeldig far. Problemet er at mor kan forhindre barna i å være sammen med barna ved å reise på utflukt til krisesenter - uten at noe trenger å være galt. Hvis far hadde gjort det samme - hadde han blitt lagt i jern!

Turbolady: Man kan ikke legge ned et livsviktig tilbud om beskyttelse fordi om noen misbruker dette.

Alle goder og støtteordninger kan misbrukes av de "rette" menneskene og noen gjør det dessverre. Dette skal ikke gå utover de med reelle behov.
Arduinna
31.12.07 11:26
Men kan dere da, forelderlikeverd og enigma_undercover, overhodet ikke innrømme at det finnes kvinner og barn som er blitt reddet nettopp på grunn av at de har hatt et krisesenter å gå til?

Hva finnes det vel i verden som ikke kan misbrukes dersom noen går inn for det? Krisesentere så vel som alt annet!

Men hva med de kvinnene og barna som virkelig får hjelp? Som rømmer fra en mann som har tiltet helt, og som prøver å ta livet av mamma?

De finnes, forelderlikeverd og enigma_undercover! Jeg vet, for jeg har vært en av de kvinnene. Hadde jeg ikke fått hjelp til slutt, hadde jeg ikke sittet her i dag, og mine barn hadde vært uten sin mamma.

Og alt dere er opptatt av, er at noen fedre blir urettferdig behandlet!

Jeg blir kvalm!
Turbolady
31.12.07 12:17
De eneste folkene som jeg kjenner til utenfor VGD som er motstandere av krisesentrene, er psykopater og konemishandlere og som synes at ingen har rett til å blande seg inn om de "banker litt vett" inn i kona.
poeten2
poeten2Innlegg: 6305
31.12.07 12:26
Arduinna skrev:
Men kan dere da, forelderlikeverd og enigma_undercover, overhodet ikke innrømme at det finnes kvinner og barn som er blitt reddet nettopp på grunn av at de har hatt et krisesenter å gå til?

>>>Selvsagt er det både viktig og riktig med krisesentre. Og påstanden som trekkes frem stemmer nok om at det finnes kvinner som misbruker dette.
Jeg er allikevel hellig overbevisst om at det er en liten prosent, eller kanskje bare en promille som misbruker krisesentrene, så derfor er jeg uenig med FV og EA om at dette bør være et moment i debatten.

Derimot, så tror jeg at vi bør se på hva som kan gjøres for at også menn kan ha en plass å gjemme seg bort på når det trengs, for det er heller ikke så rett sjelden. Og jeg tror det er enda viktigere at lovverket samt holdningene blir kraftig gjennomgått slik at det blir likestilling også innenfor familielivet. Her er det alt for mange kjønnsroller som hersker.

Så en liten bønn til turbolady; prøv å holde deg mer til sak og mindre på person, I dine to innlegg over her så går du veldig hardt ut mot person, og det forsøpler debatten. Mye bedre at du bruker energi på å diskutere saken.
Nå har jeg nettopp skrevet i et annet innlegg at jeg og du er på ulike planeter, ikke bruk det som personangrep nå. Meningen er en helt annen. Jeg snakker fortsatt om dine meninger, ikke deg som person (jeg kjenner deg ikke, kun dine meninger)

Poeten
Arduinna
31.12.07 12:40
Godt å høre, poeten2.

Er det behov for krisesentere for menn, skal de selvsagt på plass! Det er en del kvinner også der ute som ikke vet å oppføre seg.

Slike hjelpetiltak må ikke være kjønnsbetinget, men behovsbetinget.

Jeg har hatt svært traumatiske opplevelser grunnet enkelte menn. Jeg er likevel i stand til å ha et balansert syn i kjønnsdebatten. Det er fryktelig synd å se enkelte debattanter her inne opptre så ekstremt pro mannen og anti kvinnen på grunn av egne opplevelser med det annet kjønn.

Jeg skulle ønske at debatten tok en mer balansert vending.

Godt å se at noen får det til.

joplina
joplinaInnlegg: 64431
31.12.07 12:40
Turbolady skrev i sine "to innlegg over her" følgende :

"Man kan ikke legge ned et livsviktig tilbud om beskyttelse fordi om noen misbruker dette.

Alle goder og støtteordninger kan misbrukes av de "rette" menneskene og noen gjør det dessverre. Dette skal ikke gå utover de med reelle behov."

OG

"De eneste folkene som jeg kjenner til utenfor VGD som er motstandere av krisesentrene, er psykopater og konemishandlere og som synes at ingen har rett til å blande seg inn om de "banker litt vett" inn i kona. "

poeten2 skrev:

"Så en liten bønn til turbolady; prøv å holde deg mer til sak og mindre på person, I dine to innlegg over her så går du veldig hardt ut mot person, og det forsøpler debatten. "

-Så en liten bønn til poeten. Prøv å dropp spissfindige hersketeknikker og i stedet forholde deg saklig.
Ikke så mye som èn setning i Turboladys to innlegg over her går på person - dvs rettes direkte mot noen debattant her.

Å insinuere at disse to innlegg er usaklig persondebatt er _nettopp_ usaklig persondebatt - av _deg_ poeten2.

Turbolady
31.12.07 12:56
poeten2 tenkte muligens på mitt innlegg nr 3525 som kanskje kan oppfattes som personangrep.

Kanskje det er det?
enigma_undercover
31.12.07 13:07
Hannenord skrev:
Unnskyld meg, enigma, men har du drukket?? Tror du ikke at det finnes voldelige menn?

Om jeg har drukket eller ikke kan jeg ikke se er relevant i forhold til sakens spørsmål: Om kvinner unndrar barna fra sin far, for å posisjonere seg i en kommende barnefordelingssak, ved å flytte inn på krisesenter og anklage far for vold.

Selvsagt finnes det voldelige menn? Derfor har vi politi og rettsapparat som tar seg av dette. Også for at menn som feilaktig blir beskyldt for vold skal kunne bli renvasket.

Men å flytte inn på krisesenter isolert sett gir *ingen* rett til å engang antyde at "mannen har vært voldelig". Det følger av rettsstatens prinsipper, noe som feministene har vanskelig for å svelge.

Vi har jo i den senere tid også sett at krisesenteransatte er dømt til fengsel for medvirkning til unndragelse av barn (i Sverige), og at en rekke fedre er frifunnet etter først å ha blitt dømt etter mors oppdiktede volds- og incestanklager.

Så hva som er verst kan vel neppe diskuteres..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg