Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overgrep på menn og barn.

forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
29.12.07 13:04
Når vil en bredspektret undersøkelse se på alle typer overgrep som befolkningen opplever - ikke bare kvinner!?

Hvor mange menn har IKKE opplevd enten falske beskyldninger for vold eller voldtekt - eller blitt trakassert (f.eks. gjennom falske ondskapsfulle rykter fra kvinner som ikke har fått den oppmerksomheten de ønsker) - eller fått forholdet mellom seg og barna sine krenket?

Slik jeg opplever virkeligheten er ovennevnte så å si daglig kost for menn i all alminnelighet. Menn må bare kalkulere med å få en "kniv i ryggen" fra en kvinnelig bekjennt både før og siden!

Og barn må jo kalkulere med at deres mor høyst sannsynlig kommer til å begå overgrep - enten ved å avbryte livet til barnet - før eller etter fødsel - eller forhindre samvær og oppvekst med far - eller gjennom fysiske og/eller psykiske overgrep.

I all den tid myndighetene definerer vold i nære relasjoner - som menns vold mot kvinner og barn - vil unektelig mange typer overgrep unnslippe et kritisk lys og aldri bli synliggjort!
enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
29.12.07 14:12
http://folk.uio.no/sigurds/familie/Barn_uten_fedre.htm

All forskning viser at barn som vokser opp under mødres hegemoni uten klar og tydelig farskontakt, blir de store taperne i samfunnet.

Sånn....
Kårefix
KårefixInnlegg: 3339
30.12.07 01:46
Jeg er overbevist om at barn klarer seg bedre med to foreldre av forskjellig kjønn, men ting som:

"De som vokser opp uten fedre har i USA fire ganger større sjanse til å havne i fattigdom enn barn som har levd med begge sine foreldre.
Kilde: U.S. Department of Health and Human Services, National Center for Health Statistics, Survey on Child Health, Washington, DC, 1993"

er bare misbruk av statistikk. JEg gidder ikke å gå innpå det, men anbefaler alle som leser slikt med ukritiske øyne å lese "Freakonomics".

Sitatet er tatt fra Enigma si lenke
joplina
joplinaInnlegg: 62013
30.12.07 10:47
foreldrelikverd skrev:

"Slik jeg opplever virkeligheten er ovennevnte så å si daglig kost for menn i all alminnelighet. Menn må bare kalkulere med å få en "kniv i ryggen" fra en kvinnelig bekjennt både før og siden!

Og barn må jo kalkulere med at deres mor høyst sannsynlig kommer til å begå overgrep - enten ved å avbryte livet til barnet - før eller etter fødsel - eller forhindre samvær og oppvekst med far - eller gjennom fysiske og/eller psykiske overgrep."

- Din virkelighetsoppfatning er spesiell.
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
30.12.07 10:59
Ja
Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester