Hvis man da tar med at all kultur er i utvikling så er man inne på noe, også at kultur i Norge er så mangt og forskjellig, ut i fra alder, bosted, livssyn, økonomi etc.
Thomas Hylland Eriksen peker jo ofte på dette , ikke minst i sine bøker. Han trekker frem et godt eksempel på hvor rar kritikken mot innvandrere sin kultur kan bli.
"Når en konservativ kristen på Sørlandet nekter å servere alkohol hjemme, er motstander av sex før ekteskapet, forbyr sine døtre å gå på dans og er tilhenger av sensur, er det ingen som tenker på å kalle ham fjernkulturell. Når derimot en tyrker i Groruddalen nekter å servere alkohol hjemme, er motstander av sex før ekteskapet og forbyr døtrene sine å gå på dans, blir holdningene gjerne tatt som bevis på at ”innvandrerkulturen” og ”den norske kulturen” ikke lar seg forene."
Vi ser ofte ut til å glemme at vår egen kultur også er mangfoldig. Men jeg er dønn enig med deg at vår kultur er verdt å ta vare på og bringe videre til våre barn, noe jeg forsøker så godt jeg kan.