Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

vanskelig avgjørelse...

NightElf
NightElfInnlegg: 2499
20.05.04 09:57
Vet ikke om dette er riktig forum å diskutere dette på, men jeg fant ut for 2 uker siden at jeg er gravid. Sa ifra til kjæresten min med en gang, og etter mye diskusjon fram og tilbake ble vi sammen enige i at jeg skulle ta abort. Har fått time på sykehuset allerede neste uke, men plutselig begynte han å tvile igjen igår, og sa at han egentlig ønsker å beholde barnet. Jeg har egentlig ikke vært i tvil om at abort er den beste løsningen av veldig mange ulike personlige grunner jeg ikke føler for å lufte her, men er det riktig av meg å ta denne avgjørelsen når han er så usikker? Føler meg skikkelig råtten for tida. Er det noen som har noen gode råd om hva jeg bør gjøre? Har virkelig ikke lyst til å beholde barnet..

Badman1000
Badman1000Innlegg: 72
20.05.04 12:50
Hei du.

For din egen del, IKKE bruk dette forumet til å diskutere dette problemet. Her inne er det altfor useriøst til å få et fornuftig svar på et så komplisert spørsmål.

Gå til fastlegen din
Prat med familien din
Prat med barnefaren
Gå på helsestasjon

Vær klar over dette: du tenker helt sikkert ikke klart nå. Det betyr at du må forholde deg til andre som tenker klarere enn deg.

ÌKKE, jeg gjentar, IKKE ta imot råd fra tenåringsvenniner. Hvorfor? fordi de vet ikke hva dette dreier seg om. Tro meg, de har ikke peiling.

Lykke til!
NightElf
NightElfInnlegg: 2499
20.05.04 14:01
Har vært hos fastlegen og jeg har snakket med barnefaren, men jeg har ikke sagt noe til foreldrene mine enda. Tenåringsvenninner har jeg forsåvidt få av, da jeg fyller 25 år om 1 mnd. Aldersmessig er det altså ingen ting som tilsier at jeg ikke skulle kunne ta meg av barnet.

Jeg skal snakke med foreldrene mine før jeg drar til sykehuset. Har fortsatt muligheten til å ombestemme meg, men jeg aldri har hatt lyst på barn, og har det fortsatt ikke. Takker uansett for svar. (Vet det er mange useriøse debattanter her inne, så det er godt det finnes unntak også.)
svensiss
svensissInnlegg: 1102
20.05.04 14:28
Det er vanskelig avgjørelse det der,men du må følge hjertet ditt, men dere må sette dere ned å prate om hvorfor du ikke vil beholde barnet og da holder det ikke bare med at jeg ikke har lyst. Så må dere også snakke om hvorfor han vil beholde det. DEt er vanskelig avgjørelse for alle. Noen sliter veldig etter en abort, men for andre går det helt greit. Det finnes noe som heter AAN (alternativ til abort Norge) Der er de spesialisert på området og det nr finner du i en hver tlf katalog. Uanstt ønsker jeg deg lykke til og håper det ordner seg. Et barn skal også være ønsket av begge..
sweete
sweeteInnlegg: 1090
20.05.04 22:39
Tror nok dette er noe du må bestemme selv, det er jo ingen som kan tenke for deg. Det er jo ditt valg, og selvfølgelig har kjærsten din noe han skulle ha sagt, det er jo hans barn også. Så jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon. Det eneste rådet jeg vil gi er at hvis du bestemmer deg for for å gjennomføre aborten, burdte du være 100% sikker, fordi du får aldri dette barnet tilbake, og hvis du angrer deg kan det bli tøft for deg.
Kilpatrick
KilpatrickInnlegg: 2019
30.05.04 01:02
Du er 25 år gammel, kjæresten din vil ha barnet, du virker som et fint menneske... Ikke ta abort! Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg godt.

Apokalypse nå
Klikk for å gå tilbake til toppen